Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 197 ggr
myriis
0

Candy = Rymnings expert

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja xD Som rubriken säger. Två gånger idag rymde hon (Min lilla fjant >.< XD) Första gången var när jag städade burarna vid halv fyra. Candy var i en kompostgaller Hage och jag skulle gå in lite snabbt för att ringa ett samtal. När jag kommer ut igen har hon rymt >.< Jag hittar henne vid burarna (alltså 2 meter ifrån hagen xD) och hon väntar på att hoppa upp i buren (Hon brukar hoppa från transportburen som står bredvid våningsburen och upp till sitt fack som är högst upp.) Hon kan alltså hoppa ganska högt :P När hon ser mig och min kompis komma (var med en kompis alltså ^^) så försöker hon "fly fältet" men jag greppar henne runt nacken när jag nästan måste krypa under buren xD

Efter detta trodde jag såklart det skulle vara över. Men icke då! Jag bestämmer mig för att hoppträna och tar Candy i transportburen (Vår trädgård är ganska stor och jag hoppar en bit därifrån) Jag ställer upp tre hinder, eftersom jag inte tänkte träna länge, på rad. När jag öppnar transporten vill Candy inte komma ut så jag väntar ut henne. När jag tittar upp mot Huddingevägen skriker plötsligt min kompis något som påminner om typ "Ahagi Emmy!" Jag ser då att Candy har sprungit iväg och det blir en ny jakt >.< Det tar ca 20 minuter innan jag får tag på henne. Hela tiden är hon påväg att springa in till grannen (som har hund), ut på Huddingevägen eller till en skog. Hon förstår inte kommandot "Kom Candy" som jag försökt lära henne länge, haha :D

Aja, nu sover hon i buren iallafall :) (Sry för bilden, jag bara älskar den xD)

KajsaM
0

Hehe vilken buse :D

myriis
0

Jo xD

Yuriko
0

Busig kanin, tur att du fick tag på henne då ^.^ Hm.. min kanin har faktiskt aldrig rymt, men hon har blivit utsläppt av någon en gång…

amand
0

Haha, vilken busunge! xD Kan din kanin också hoppa upp i sin bur? :) Jag har just lärt min hoppa upp i buren när jag säger "Hopp upp". xD Annars gör han det gärna frivilligt ;P

myriis
0

Ja, men gillar inte att hon gör det, då jag är rädd att hon ramlar ner och skadar sig. Det är ca 1½ meter från transporten till hennes bur, men hon stannar vid typ halva vägen och greppar med klorna i roxys facks galler och hoppar vidare. Men hon förstår när man säger "Upp i buren" :P Annars kan hon bara "upp" som betyder att hon ska stå på baktassarna

amand
0

Okej :D Smart, ska försöka lära min stå på baktassarna också :D

Lotta_A
0

Hehe. Vilken sötis. Busigt. tur att du fick tag på henne i alla fall :D