Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 634 ggr
[Isa96]
0

Funkar det?

Hej, igår fick jag hem världens sötaste kaninunge av min kompis, vi skulle byta kanin, hon fick min lite bråkiga hona, jag fick en kaninunge, min kompis sa att "Millie" var en hona, men när vi kom hem med henne så blev jag lite osäker, så jag kollade upp det, och nu är jag 100% på att det är en hane, men jag älskar honom och det känns som om jag har ett speciellt band till "Molle" eller vad man nu ska säga, men jag skulle ha en hona till min kaninhane, som är 3½ år, men då undrar jag om det skulle kunna gå att sätta ihop dom, om man kastrerar Molle, åhh, han sitter bredvid mig nu i soffan och tvättar sig <3, iaf så är Mogge (den äldre kaninen) ganska stor, han väger ca 3-3,5 kg och kaninungen väger bara 450 gram, förövrigt så är kaninungen 6 veckor. Tycker ni att jag ska försöka sätta ihop dom när han har växt på sig lite eller ska jag byta ut honom nu?

Tacksam för svar :)

/Isa96

KexChoklad
0

6 veckor.. den uppfödaren kunde inte varit speciellt seriös

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

[Isa96]
0

jo, hon är helt seriös, men hon var tvungen att ta min hona nu och hennes föräldrar vill att vi ska byta samtidigt, men han är lite för ung, det håller jag med om. Men jag vill helst ha svar på min fråga ^^,

KexChoklad
0

men att du fick en hane när hon sa att det var en hona ?

i varje fall, det kan fungera.. men nästan 98% av alla fall funkar inte..

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

Animalfriend
0

#1 6 veckors ålder är minimi-åldern. Egentligen för ungt tycker jag också.

#3 Håller med.

Det kan funka, om de har ett tillräkligt stort utrymme som bostad. Men man ska nog räkna med att det kan bli bråk till en början, då de gör upp rangordning.

Släpp aldrig ihop en unge (icke könsmogen) med en vuxen (könsmogen). Ofta börjar den vuxna försöka "rida" på ungen, oavsett kön.

[Isa96]
0

Ok, heheh, Kollade könet på fel sett, det va en hona Skäms Oskyldig Tungan ute.

Men nu är jag överlycklig, får behålla min ääälskliing! <3<33<3