Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 912 ggr
KajsaM
0

Kaninfoder

Hejsan där ute i mörkret!

Jag skulle vilja veta vad ni ger för foder till era niner och Hur mycke? Alltså hur mycke ni ger? På morgonen eller kväll eller både och? Tycker det är roligt att diskutera om detta :P

Misafe
0

Jag ger Pripps Lotties morot och äpple. Han får ca 0,5 dl på morronen för att sen på kvällen få grönsaker. Naturligtvis har han ständig tillgång till hö.

mimmi.k
0

Jag ger mina kaniner vanlig pellets blandat med lite havregryn.

På morgonen får mina 2 niner att dela på ½ dl.

På kvällen får dem 1 dl att dela på.

KajsaM
0

Okej :) Hampus får just nu okej Lottie morot och äpple.. Håller på att prova atta smaker :P

Frida-L
0

Vadär Lottie morot och äpple, har aldrig hört talas om det, kan någon ta en bild på det så jag får se hur det ser ut. Finns det bara på vissa ställen i Sverige?

KajsaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På dom flesta djuraffärer :) Här kómmer bilder :P

KajsaM
0

En annan smak :P

KajsaM
0

Sista ;D Det finns även en tråd om jag har skrivti om Lottie :)

Tina-A
0

Aldrig sett Lottie här omkring, tyvärr.. Hm, hm..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KajsaM
0

har du inte? Vilken djuraffär köprer du ifrån? Det borde finnas, fråga dom på djuraffärn :P

Matilda_91
0

Jag köper Lotties och Albin älskar det!! Han äter det hellre än godis :P Kör på alla smaker nu, ihopblandade :)

KajsaM
0

Smart Matilda (:

Pinscher2
0

Jag köper 1 säck fårpellets och blandar det me havrekross, lite solrosfrön och ibland lite annat gott.

Tina-A
0

Det finns 2 djuraffärer här men ingen har .. :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Zvintos
0

Mina kaniner får Stampe kaninpellets.
Alla får lite olika mängd, beroende på ras, ålder och hull.
Men allt ifrån ½dl-4dl Glad Alla utom min jätte får ren pellets, medan hon får solrosfrön också. Pelletsen får de på kvällen, mellan 18.00-19.00.

Efter jul ska jag till djuraffären i blge och köpa lösviktsgodis till kaninerna! De hade torkade morötter, bananer, tropiskt (ananas, persika m.m.), jordgubbar, havre, solrosfrön, andra frön.
Så jag ska plocka ihop lite gott åt dem. Glad

Pinscher2
0

NinniH: ska Du till Djurmagazinet då!? =)

Jag ska till Djurmagazinet i Blge och köpa sånt där gott foder till mina niner sen, 20 kg för 280 kr (eller va det var).

Zvintos
0

Jajemensan Pinscher2!! Jag ska till djurmagasinet! Skrattande

KajsaM
0

Berätta sen vad ni köpte :D

Frida-L
0

Jag ger 1/2 dl ren pellets, frukt och grönsaker och så klart fri tillgång till hö och färskt vatten. Detta får de varje morgon. När de har varit duktiga (t.ex. när Elvis tagit sin medecin) får de lite godis.

Myrra
0

Jag blandar kornkross,hel havre och pellets (unik kopellets) och under vintern även lite solrosfrön!

Det går åt ca 14 dl mat/dag delat på 7 kaniner!

Den största får 3-3½ dl och den minsta av dom 0.5 dl.

Obegränsat med hö.

Utöver detta varierar jag mellan dessa tilltugg, varsin morot, enkvistar eller gran/tall, blåbärsris,torkade maskrosblad, persilja. Även hårt bröd någon gång/veckan.

[Eichan]
0

Jag ger pelletset Edel till mina kaniner.

Det går åt ungefär 3dl mat varge dag åt 3 kaniner.

Alla får ca 1 dl var alltså

Dom får maten på kvällen

grönsaker minst tre gånger i veckan

fri tillgång till hö