Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 569 ggr
emms
0

Håller nätet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo, jag har precis byggt en ny kaninbur och vår granne har en hund som skulle kunna ta kaninerna (jaktinstinkt, gillar inte katter heller) om dem rymmer eller att hunden kommer in till dem osv. Vi gör ju förstås allt för att detta inte ska hända.

Men om nu hunden skulle komma över till vår tomt (högt staket imellan + ansvarsfulla ägare) tror ni den skulle kunna komma in i buren då? För vi har minkgaller/svetsnät och det sitter fast med 14mm häftstift. Alltså inte vanliga utan demma är mycket längre eller så. Vi har satt ett på varje liten ruta runt om. Och extra i hörnen. Vi slet och drog i det för att kolla om det höll och vi kunde inte rubba det. Var på något ställe där den inte gick in riktigt så vi skulle dra upp den och jag kunde inte få upp den. Alltså ett stift.

Så tror ni det håller eller ska vi skaffa extra märlor? Vi har kompostgaller runt buren med.

Emma

EmmaRJV
0

hej! En hund skulle nog inte försöka ta sig in i buren kanske springa runt och kolla men jag tror inte den skulle försöka ta sig in ,så det är mer risk att kaninerna tar sig ut i såfall ,vilket är ovanligt :)

[BonnieL]
0

Tycker det låter som det skulle hålla bra :)

ea-persson
0

Jag tror att det kommer hålla, men kan ju inte vara helt säker.
Men däremot kan ju kaninerna bli väldigt rädda om det kommer en hund och försöker ta dem.. Vilket förhoppnings vis inte händer :)

MVH Emsis Persson

TereseE
0

Tror att ditt nät håller och om kaninerna kan springa in i husdelen och gömma sig borde det vara lugnt även ur stessynpunkt.

Jättefin bur!

JohannaCullenEnvall
0

Jag tror nog att den skulle hålla, och jag håller med #1.

emms
0

Okej vad bra :)

Tror inte något kommer att hända. Men det är alltid bra att ha hög säkerhet ;D

Emma

[Wera]
0

Jag tror som #1
Även om en hund har jaktinstinkter har jag alrig sett en hund som verkligen försökt och slitit i en bur för att försöka få tag på några kaniner…

emms
0

#7 Nä tror inte jag heller ;) Men den kanske kan slänga sig mot det och så. Och rävar kan ju alltid komma. Även fast vi är omringade av hus ;D

Emma

Explodera
0

Det låter som en väldigt säker bur (:.
Men jag förstår din oro, jag har samma problem, vi har precis flyttat och grannens hund fångar vildkaniner, och han hoppar lätt över dreas staket. Men eftersom min frasse är innekanin och bara är ute i hagen när det är okej väder, har vi en flagga vi hänger upp. Så de håller hunden kopplad när han är ute tills de har bytt ut staketet.

rosaplutten
0

jag håller med dom andra :)