Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1218 ggr
RabbitLower
0

orolig...

hej

jo att min kanin Pelle han typ har börjat äta dåligt och man känner skelettet på han tydligt…mamma sa att de kan bero på att han e gammal jag tror han e 6-7 år minns verklien inte när jag fick han :( han e slö me…nått man kan göra? eller ska man bara låta han vara<3

torpetskaniner
0

Om han har börjat äta dåligt kan det bero på flera olika saker. Har du kollat hans framtänder? Är de lagom eller för långa? Du borde nog ta honom till veterinären, om han inte äter som han ska, de kan ha fel på kindtänderna också.

Min förra kanin dog p.g.a att hans kindtänder växte fel, han magrade av och dog.

Mvh Linnéa

www.torpetskaniner.tk  - himmelska hoppare!                        NeaCullen@bdb

Wings2Fly
0

När min första kanin var runt 6 år så började även hon magra på och bli lite slö( i övrigt var hon en väldigt hyper kanin). När vi tog henne till veterinären så sa han att hon typ inte kunde ta upp näringen i maten. Vet inte om det kan vara samma fall med din kanin(hoppas inte). Själv åkte jag till veterinären för att kolla, men du får bestämma vad du vil göra.

Sashhi
0

De vanligaste osakerna är nog att tänderna börjar bli slitna eller mask, eller helt enkelt att det är svårt att hålla vikten uppe när man är äldre. Finns ett Oxbow-foder speciellt framtaget för äldre kaniner. Dock kommer jag inte på vad det heter just nu.

Not your mom, not your milk.

[aammE]
0

Åk till veterinären.

RabbitLower
0

jaa…men jag har redan kollat tänderna och kind tänderna me faktíst jag tror de bara beror på att han e gammal vi har kommit fram till att vi TROR vi fick han 2002 och då va han redan ett år…så jag tror de har me ålderna o göra…han e la bara gammal o trött<3 jag gav han en morot förut och han åt den tvingade han o äta så smal juh :/

[BonnieL]
0

Kan vara mask också.

Salladshataren
0

Man ska aldrig tvinga kanin till att äta om den inte vill!

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

RabbitLower
0

#7 jag vet men de va för hans bässta :p

kaninjosse
0

min kanin blev mager när han var gammal, han hade full matskål men åt bara så mycket som han ville ha och han klarade sig på det utan att lida eller så.

Sara-D
0

stackarn ;( men Sara du får han nog frisk! jag tror nog attd et är mask elelr nått liknade :S

TereseE
0

37 Stämmer inte riktigt. En frisk kan ska man självklart aldrig tvinga i mat, men om det däremot rör sig om svag kanin så kan man behöva tvångsmata. En kanin som slutar att äta helt får problem med magen och tarmarna och kan dö.

Men nu verkar det ju inte som att den här kaninen är så sjuk att han slutat äta helt. Ta honom till veterinären så kan de ge honom en vitaminspruta och kolla upp hans hälsotillstånd ordentligt.

RabbitLower
0

#11 nej…så sjuke e han inte…och de har gått över nu han mår bra o äter o e pigg igen ;D

#10 hahha jaaa ;D:Dtack xD<3

RabbitLower
0

såååååååå egentligen kan vell tråden låsas (: