Pungkulor
Eh… Ja, jag orkade inte fantisera ihop en bra rubruik.
Hur som helst så upptäckte jag att min lilla kanin har börjat att få pungkulor! Då borde han väl vara i tonåren nu? Men jag har inte märkt att han på något vis agerat annorlunda han är liika snäll och pussig som vanligt, har jag bara haft tur? 

hahahaha *förlåt* rubriken va så rolig xD…men vissa kaniner kan va tama även om dom e i tonåren tror jag iaf (:

Jag har aldrig tänkt på att dom skulle vara på nåt annat sätt i "tonåren" fast jag har sett här att det ofta skylls på det om en kanin är lite bitsk och odräglig. Så det behöver inte alls vara så.
#1 Ahahah, ja, jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva. XD
#2 Okej, så bra!
Jag har bara haft en av mina kaniner i toåren, hon blev bara lite surigare.
Inget av mina lejon har ändrats något. :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Det är absolut inte en självklarhet att alla kaniner blir trotsiga. Ingen av mina kaniner är eller har varit det. Det som jag märker hos hanarna är att de börjar köra skvättkrig men de är absolut inte agressiva utan lika mysiga och tevliga.
Kastanjegårdens Kaniner
#5 Nej, det vet jag ju. Men jag tänkte OM han kanske kunde bli grinigare inom någon/några veckor eller så.
ahha rolig rumbrik ^^ men säger som dom andra ;D
#6 Ja, fast det kan ju ingen svara på. Det återstår och se i framtiden, förhoppningsvis så kommar han att vara den snälla kaninen.
Kastanjegårdens Kaniner
Jag väntar på pungkulor. xD lol
Laban är 3,5 månader nu så jag väntar för fullt på pungkulor så att jag kan åka till veterinären och ta bort dem! :P :D
#9 Algot är också 3,5 mån! :D Så de kommer nog snart, men du måste ju ändå vänta till han är 6mån för att han skall klara narkosen. 

Det var ju en… *harklar mej* … fin rubrik de där… Hahaha! :)
Aja, din kanin kanske inte blir tonårsaktig då! Lyckans ost!
#10 Oj e han! :O Då händer det snart då! x)
Jaa..fast där säger alla olika, jag har hört av majoriteten av folk att det bara är att kastrera så fort kaninen blir könsmogen.. En tjej jag känner kastrerade sin kanin nydligen och han är 4 eller 5 månader och veterinären sa att det gick bra så fort de blev könsmogna.
Men sen är det ju folk som säger att man inte ska kastrera förens 6 månader..
Men ja.. >.<
#12 5 månader brukar också gå bra (sa "min" veterinär) men jag skall nog vänta till 6, för säkerhetens skull!
#13 ja man vill ju inte att det går illa, jag måste nog snacka med "min" veterinär om det där >.<

Instämmer med nr. 2. Har aldrig varit med om att någon av mina kaniner blivit sura eller någonting sånt när de blivit könsmogna. De har alla varit lite mysiga som innan! Men här kan man nästan få uppfattningen at mer eller mindre alla kaniner blir på vrången i tonåren…!
#15 Ja, det är därför jag trodde att det var avnligare att de blev sura än att de är normala, som Algot. Men nu vet jag ju! 
Min första kanin blev "galen" han attackerade mig och bet en hela tiden men det gick över när han började närma sig året. Och kaninen jag har nu är fortfarande lika mysig förutom att han började med riktiga rackartyg när han blev könsmogen såsom att kissa i min säng, äta upp allt som går tex gardiner, nallar ja typ allt.
Så jag hade inte tur med mina kaniner :P