Ett STORT problem!
okej,,, jag vet att det var rätt dumt av mig att skaffa kanin, men för gick det mycket bättre! JAg har typ aldrig ork att gå ut till mina kaniner… *suck* , dom är alltså utekaniner och bor i, som ett föråd som är mörkt och trist… den ena kaninen, Peppar bor i en benbur och mina två tjejer bor under(alltså på golvet.. Jag glömmer att städa buren(Jag värkligen försöker att göra det men det blir inte så jätte ofta) och jag vbet att miona kaniner har det tråkigt! Nu har jag bestämt mig att börja om på nytt! Jag ska glömma det där dåliga som jag gjort(alltså glömt städa buren och så..) och köra från början och ta hand om dom mer…. nu behöver jag bara lilla elden som får mig att ghgöra det! + gärna lite tips?!
Vad bra att du har bestämt dig för att starta om på nytt! :)
Det finns massor du kan göra med din kanin. Finns någon artikel om hur du aktiverar din kanin och sådär.
Vad vill du göra med din kanin? Du måste hitta mågot som både du och kaninerna tycker är kul. Kela, hoppa Kaninhoppning, inreda en uthage, bara låta dom skutta runt i förådet. :) Laga något smarrigt till dom. ;) eller så kan du prova kaninmassage kanske :D
Hmm, jag undrar bara om kaniner är "rätt" hobby för dig, eftersom du skriver att du "behöver den där lilla elden som får mig att göra det", dvs städa burarna oftare och ta hand om dom mera?!
Det ska inte behövas "eld i rumpan" för att göra rent hos sina djur, det ska komma naturligt att vilja att dom ska ha det så bra som möjligt tycker jag.
Varför skaffade du dig kaniner från första början?
Låter inte alltför bra att dom bor i ett mörkt förråd hela tiden, har du inget dagsljus alls till dom?
Hur har du det med ventilationen om du slarvar mycket med att göra rent hos dom? Kaniner blir lätt sjuka om de sitter i dålig luft, det bildas amoniak av kiss och bajs= lunginflammation!!!
Hoppas du tänker över ordentligt om du verkligen vill ha kaniner, annars tänk på djuren, att dom kanske får det bättre hos någon som verkligen är intresserad av dom.
Lycka till!
P.s Menar inte att låta elak, men jag tänker på djuren! D.s
mm… vet inte riktigt.. problemet är att jag går i skolan och måste åka buss hem varge dag..(förutom dom dagar jag har andra aktiviteter) när jag kommer hem så är det mörkt och förådet har ingen lampa så jag måste ha en panlampa och det känns inte så mysigt
… Jag vill värkligen ta hand om dom, men jag är så lat… men nu när det snart är julov så tänkte jag ge dom en chans till att få leva ett roligt liv…. Då har jag ju mycke mer tid att vara med dom också….
Jaaa!
Nu har jag fått en hel stuga av mina föreldrar till att ha kaninerna till när jag kelar och släppa dom lösa där! Dom får tyvär inte bo där men bara jag sopar upp allt hö i vårat garage som jag spritt ut så får jag det!
oj… kom just på att vi har en hel huindgår som dom kan leka i, bara jag lagar den… (jag har värkligen inte tänkt på det förut…)
#4: bra bra. Nu får dom lite större yta att springa på?
Lägg in något kul till dom me
ok…. alltså egentligen kan ju kaninerna ha hur roligt som hälls hos oss bara jag tänker på det och släpper ut dom och så!
Ja, lägg in lite tunnlar (ex stora rör man har för att gjuta stolpar till husgrund m.m.) och tex en stor platslåda/kartong med jord och göm lite godis i, som morötter. Då får de gräva fram maten själva och blir på så sätt akviterade. 
tack för tipsen!
KAninerna kommer nog att bli överaskade eftersom dom haft det så otroligt tråkigt på sistondet!

Så kan du ju passa på att gå in här lite då och då, för att bli inspirerad och få lite nya ideér!!! Det är jättebra! Hoppas du får tillbaka ditt intresse för dina kaniner, och tar hand om dom på rätt sätt!!!!!! Lycka till!
Vad är det för kaniner du har? Kan du inte lägga ut bilder här? =)

#3: Jag går också i skolan och tar bussen hem. Klockan 4 är jag hemma och då är det mörkt här med ;) Men det fuknar med Albin ändå..
BRA att du har börjat ta hand om kaninerna igen :D En hundgård blir ju superbra att skutta i :)
Jag vill också hemskt gärna se bilder på dina ninisar :)
vad heter dom? :D
Jag har liet tips:
Som sagt börjar det bli mörkt ute, men du kan ju be mamma/pappa (eller någon som kommer hem tidigare än dig på dagen) att släppa ut dem i hagen.. Du kan testa Kaninhoppning, kela med dem, gå i sele, lära dem tricks och allt möjligt! En kanin är inte mkt dummare än en hund.
Är inte hemma just nu så jag kan inte skicka bilder(gör det när jag kommer hem) men dom är iaf två dvärgvädurar, honor: Kolartorpets Garbo(kallas för sky) och Kolartorpets Grace(kallas för sea), och en hermelinXdvärgvädur hanne som heter peppar….
Sky… lite rufsig på panna för att hon fäller just då vi tog fotot
Peppar var en skönhet som heter duga tycker jag :P
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
tack! Har just kommit på att det där som lixom hela tråden handlar om inte är problem längre….
För att få den där "elden"igen så ska du börja med Kaninhoppning det är otroligt roligt och du kommer att vänta varenda sekund på att få hoppa igen!Det var kaninhoppningen som gjorde att mitt intresse för kaniner ökade fastän jag inte har nån kanin men min ena kompis har och vi har hoppat och skrattat åt "putte" som han heter!
Sky och sea var sötisar. :)

#20 Eichan; menar du att du nu städar, pysslar om kaninerna och tycker det är roligt nu?? Eller hur menar du..? Hoppas du menar så iaf! =) Och att du kommer att stanna här på kanin.ifokus och bli inspirerad, för det här är ett superbra ställe!! =) Och det är alltid roligt att få nya ideér och tips?!!! Jättesöta kaniner du har! Dom måste du allt ta väl hand om!!! ;)
När jag väl har varit här inne så går mitt intresse upp till 110% och eftersom jag bara har en kanin (Skalman)så blir han offer för ompyssling, kelning, pussa, kramar och mys! hihih han har allt blivigt bra bortskämd på sistonde!
hoppas nu verkligen att det går bra med dina kära niner! för de är verkligen underbara djur! så himmla kära är dom alla!! :P
Medarbetare på Hundar.ifokus
Kul att höra att den här sidan ökat kaninintresset hos folk :)
Jag tror det är nyttigt med en sån här sajt eftersom den hjälper folk att inte tröttna på sina niner. :)
Du kan ju testa att ta gamla toarullar och stoppa in grönsaker/knäckebröd eller vad kaninerna nu tycker är gott :P Sen stoppar du in hö på båda sidorna så att kaninerna inte kommer åt godiset utan att behöva ta bort höet.. Sånt kan ju ges två ggr i veckan som sysselsättning :-)
tack! Jag ska åka till rusta och köpa en sån där tunnel =P

Jajamänsan :) Hampus älskar den :D
ok… är den dyr?

Min kostade typ 150 eller nåt, men jag köpte min tunnel på en djuraffär.

#30 Hmm, men typ runt 100 tror jag… kom int ihåt exakt :P
haha… jag har fått kaninfeber XP måste ut till kaninerna hela tiden och pyssla om dom! Nu bor dom inte i trånga förådet längre utan bor i hundgården och får springa ut åfta =)…tck för att ni har gjort mig på kaninhumör igen! =D hoppas att andra som också hadde det som jag börgar ta hand om sina kaniner, för kaniner är ju det underbaraste som finns!

#33; Vad jätteskönt att höra att du har fått fram intresset och tar hand om ninerna igen! puh! =) Så underbara djur som kaniner är, så har dom allt rätt att få ha det bra! *ler* Min lilla Dennis han pussar mig varje morgon i ansiktet när jag kommer ut till dom! Igår var det pannan som blev tvättat, idag näsan! =) Så jag blir så ren och fin så! hehe. Och lilla bebis-Andy han somnade i min famn imorse! =) Gu´va ja´älskar dom där två!!!!! *hjärta*

#35 Vad gulligt när Dennis tvättar dej :P Och ANdy när han somnade hos dej :) Kaniner bara för underbara <3

#36; Ja nog är dom för gulliga allt! Jag är alldeles salig av lycka över att ha två såna söta, underbara, gosiga raringar! =)

#37 Hehe :P Har dom träffat varandra?

#38; Nej, inte än. Men dom ser varandra för deras burar står lite snett mot varandra. Oj, vad Dennis var nyfiken när jag fått hem Andy! =) Han stod o kollade som bara den! hehe. Sen har han sprungit runt o nosat på Andys bur och gnidigt hakan mot burens ben! hehe. "Min bur!" hehe.

#39 Hehe vad gulligt! =)