Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 530 ggr
EmmaRJV
0

bettfel :S ? :/

Varje dag när jag går och ger kaninerna mat upptäcker jag att min ena kanin äter något knappt av pelletsen ,han äter mest havren och gräset dom får varje morgon.Är det tecken på bettfel ? han slutade äta pelletesen när han började få havre..Men var det bara en slump och kan det vara bettfel ska jag ta honom till en veterinär för att kolla så det inte är bettfel ? :/

emms
0

Han kanske bara äter havren för att han tycker den är godare än pelletsen. Testa med lite annan pellets eller ta bort havren. :) Om han blir för smal utan havren kan du öka pelletsen lite :)

Emma

Linnet
0

Kolla bettet, det syns ju om han har bettfel.

EmmaRJV
0

#1 tack så mkt för svar! ska testa dit råd :D

Emma-lundqv
0

Kolla bettet, då ser du i alla fall om framtänderna är okej. Däremot ser man ju inte om kindtänderna är för långa, eller skaver.

EmmaRJV
0

OKej jag ska kolla bettet ,men hur ska det ungefär se ut ,så när han har stängd mun så ser man om tänderna hänger ute eller :/ ?

emms
0

#4 Men eftersom den äter gräs så tror jag inte det är kindtänderna om den har bettfel :P

Emma

Linnet
0

Om det är bettfel på framtänderna så är dom jättelånga och dom böjer sig och växer inåt i munnen.

EmmaRJV
0

OKej ,men jag ska kolla ,hoppas han inte biter mig bara :S men han är juh världens ängel (A) :P