Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 508 ggr
Pinscher2
0

Måste bara få visa!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har ju 5 marsvin, och med två av marsvinen bor ju en stridshöna. Den stridshönan är lite flummig och nyss kom hon flygandes och landade på tangentbordet… Hade kameran brevid så det blev lite kort tagna. Måste bara få visa de =)

På den här bilden sitter hon brevid mig på stolen…!

Pinscher2
0

Här står hon på datorbordet och kollar in blomman… =)

Pinscher2
0

Här är hon igen brevid mig på stolen.. =)

Pinscher2
0

Och igen, hon är sååå söt =)

Pinscher2
0

Och här tar hon en promenad över tangentbordet! Lägg märke till vad som syns på skärmen =)

Zara87
0

Va söt :D Bor hon inne eller? Hon var kanske nyfiken på vad du gjorde :P

Hopi
0

Hehe vilken cool höna!!! *skratt* Hon undrade väl varför du sitter på kanin.ifokus och inte hönor.ifokus! hehe Räcka ut tungan

Pinscher2
0

#5: Japp hon bor uppe i hallen. Inomhus! =)

Hopi: Ja så är det nog! hihi

KajsaM
0

Haha vad cool :) Och att hon bor med marsvinen :P

myriis
0

Jag ska ha en stridshöna när jag blir stor Oskyldig Nej jag skojja bara :P Men dem är söta djur^^

Pinscher2
0

Satt och kollade igenom våra bilder nyss. Och hittade nåt jag bara måste få visa er, varning för starkt SÖTA små liv!!! =)

Pinscher2
0

Här är en till varning! =)

KajsaM
0

Oh så söööööta! Vill bara pusssa på Kyss Hade du Valparna?

Pinscher2
0

Ja visst va de, livsfarligt söta! Jajamensan, min ena hund fick de valparna =)

KajsaM
0

Oh lyckost dej Suzzie, vill okå ha små busiga valpar att pussa på :P

Tina-A
0

Ser att du var inne på kanin.ifokus! hihihi

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Hopi
0

Ursöta valpisar! Ser så söta ut med dom där tjocka ögonbrynen! hehe.

Lotta_A
0

Hjälp vilken läskig höna :P

Hopi
0

Är hönan rumsren…?? Det kan väl vara svårt att få fåglar rumsrena kanske..

Hopi
0

Förresten, om dom heter strids-hönor.. är dom aggressiva av sig..? Dom har väl använt dom till typ hets som dom satsar pengar på…Eller är det bara tupparna?? Sånt tycker jag bara är fööör hemskt…. =(

Lotta_A
0

Jag undrar samma som Hopi. Är hon rumsren? Och bor hon verkligen med marsvinen? Hur tusan funkar det ? :D

Pinscher2
0

Så här bor hon och de två marsvinen:

Pinscher2
0

Rumsren!? Hon var just på promenix på golvet så jag var tvungen att ta bort en bajsklick… Så svaret blir nej, tyvärr! Men till 99% så är hon bara hos marsvinen, självmant alltså! Resten av % så tar hon sig en promenix utanför området så att säga =)

Varken hon eller tupparna har en enda gnutta "strid" i sig, men från början har de använts till det. Men det är tack och lov förbjudet nu!

Hopi
0

hehe Nog ser det för roligt ut med hönan ihop med marsinen! =) Skönt att dom inte har nån sån där strids instinkt kvar iaf! ;) Kunde ju inte gått att ha henne ihop med marsvinen då heller iofs..

Tina-A
0

Aldrig hört om någon som har höna och marsvin ihop förut, jätteroligt :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Lotta_A
0

Jag har inte heller hört talas om detta förut :) Så himla kul :D
Och hon vill alltså vara med marsvinen? kul :D
Men vad säger marsvinen om hönan då?
Och hur kommer det sig att ni tog in hönan från första början, och hur kom ni på tanken att hönan kunde bo hos marsvinen??

Hihi. Förlåt att jag frågar så mycket, men jag är bara så himla fachinerad! :D

Lotta_A
0

:)

Pinscher2
0

Jag trodde aldrig att det skulle gå så bra som det har gjort mellan de där tre. Men för nån vecka sen provade jag att sätta ihop hönan me ett annat marsvin men det gick inte alls. Så det har bara varit ren tur att hon passar ihop me de hon bor me. De bor ihop som vilket par som helst =) Och trivs ihop som bara den gör de!

Hur det kommer sig att vi tog in hönan, ja det ska jag berätta! I november var det ju riktigt vinterväder ett tag, en natt small det till och blev 14 minus. Stridshöns är ganska känsliga när det gäller kyla så våran Stridstupp dog den natten, då kände jag att jag inte vågade chansa att ha hönan kvar ute så då fick hon flytta in. För att ta det säkra före det osäkra! Hon är den enda stridisen vi har kvar så man är extra rädd om henne!

Lotta_A
0

:D tack för att du berättade och jag är himla fachinerad. en höna inne med marsvinen!!!! kul är det :D tur att det går så bra.

Hur länge lever en sån där stridshöna då? :D

Pinscher2
0

Va så lite så! =)

Ja Du… Vi fick henne (plus 2 hönor & tuppen) i somras och då var de kycklingar så hon är inte så gammal nu. Bor hon så här då kan hon nog bli bra många år. 5-8 ialla fall =)

Matilda_91
0

Dom äldsta av våra "vanliga" höns blev mellan 8 och 9 år.. Min lilla tama höna Fnatta som jag fick när jag var sju dog förrförra sommarn :( Det var tragiskt för hon var verkligen som en liten hund som gick lös i trädgården. Hon kom alltid när jag ropade och föjde efter mig nästan överallt :) Lilla Fnatta <3

Pinscher2
0

Ungefär som våran Jagge, hon kom oxå när vi ropade. Men grisjävlarna vi hade dödade och åt upp henne Gråter Gråter

Lotta_A
0

#31: nee. jävla grisar :(

Iram
0

Vilken cool höna! Hon ser liksom ut som en blandning mellan kråka och höna. :-)

Pinscher2
0

Ja hon är verkligen cool. Och ser ut som en vanlig höna gör hon inte heller =)

NinaS
0

Åh, vilken vacker höna! *vill ha* Glad