Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1273 ggr
FridaW
0

Bur till salu.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en marsvin/kaninbur till salu. Den är knappt använd och är i mycket bra skick. Finns i Göteborg/Lerum.

Storleken är 50x100cm, plastbotten och galler.

Pris: 250:-

Om du är intresserad eller har frågor så kontakta mig via PM.

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

emms
0

Hur hög är den? :)

Emma

pigelina
0

priset var ju helt ok:) letar efter en innebur, hur hög är den?

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

FridaW
0

Jag är inte helt säker på hur hög den är, mätte bara längden och bredden. Ska kolla upp detta inom kort, men tror att den är ca 50cm hög. Är lika hög som burarna brukar vara i zooaffärerna. :)

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

[Wera]
0

#3 De flesta burarna i zooaffärerna har alltis något enstaka cm för lågt, t.ex. 48cm är vanligt = ej godkänt.

Är du säker på bredd och djup (har du mätt?) eller är det de du tror? Hade nämligen en innebur jag trodde var 100x50 men när jag mätte var den runt 98x48cm = ej godkänt.

FridaW
0

#1-2 Har mätt buren igen, och den var 45cm på höjden.

#4 Kan vara så att den är någon enstaka cm kortare på längden/bredden (men jag mätte buren noggrant).

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

jasminrex
0

#5 buren är för liten för en kanin men du kan ju försöka att sälja den på marsvin.ifokus istället :)

liiinas
0

Är det 50 cm som är godkänt? Om en bur tex är 48 cm isåfall gör det verkligen så mycket? Det är ju bara 2 cm ifrån "godkänt" och om kaninen ändå får plats så borde det väl spela mindre roll eller? /Linnea

kaninjosse
0

Man kan väll ha den som nöd/tillfällig/städ-bur?

FridaW
0

#6 Den är godkänd för kaniner, det har dom sagt i djuraffären där vi köpte den. Kan inte tänka mig att det har ändrats.

#8 Ja, det kan man.

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

[aammE]
0

#9 Nej, det är den INTE. Djuraffärer gör allt för att sälja, även om det innebär att djuren får lida. 

**Buren är alltså INTE godkänd för kanin. 
**
Källa: Burmått, Sveriges kaninavelsförening.

[Wera]
0

#9 Man ska inte lita på djuraffärer Flört Enligt en del djuraffären så är lagen ny, bara ett år gammalt men den är en flera år gamma lag.