Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 636 ggr
ulanea
0

Kanin med bettfel och ej.

Är det någon som kan lägga in bild på en kanin som har bettfel och en som inte har det:)?. Skulle vilja veta om mina kaniner har detx').. (Är rädd att en av de har det, kan inte kolla den andra men iafx') )

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Linnet
0

Har ingen bild men det är lätt att se. Har kaninen korrekt bett så ska dom nedre framtänderna gå in bakom framtänderna. Sen har kaninen ett par till framtänder i överkäken som är kortare och sitter bakom dom andra.

Har den bettfel så är framtänderna jättelånga och böjs och växer inåt i munnen. Dom växer jättesnabbt och kaninen kan inte äta till slut, man måste klippa var tredje vecka ungefär.

emms
0

Lägg ut bilder på din kanins tänder istället :D

Emma

Rafflan
0

#1 finns ju olika typer av bett fel. Alla e ju inte lika ;P

Linnet
0

#3 Fast bettfel på framtänderna är ju det vanligaste och är det nåt fel längre in på kindtänderna så kan man inte se det själv.

ulanea
0

Tror inte jag behöver lägga in, då han hade sådanna tänder som du beskrev:9. Var rädd att framtänderna inte skulle gå fram under "fram undertänderna" elr vad man ska sägax'D.. Good:).. För has tänder såg jätte fina ut annars:)..

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Linnet
0

Vad bra, ser att jag skrev lite fel i mitt inlägg #1 Dom nedre framtänderna ska gå in bakom dom övre ska det vara.

[Wera]
0

Då kan man titta på sig själv? Mina övre framtänder går över de undre framtänderna så som på en kanin :P haha!