Kanin med bettfel och ej.
Är det någon som kan lägga in bild på en kanin som har bettfel och en som inte har det:)?. Skulle vilja veta om mina kaniner har detx').. (Är rädd att en av de har det, kan inte kolla den andra men iafx') )
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Har ingen bild men det är lätt att se. Har kaninen korrekt bett så ska dom nedre framtänderna gå in bakom framtänderna. Sen har kaninen ett par till framtänder i överkäken som är kortare och sitter bakom dom andra.
Har den bettfel så är framtänderna jättelånga och böjs och växer inåt i munnen. Dom växer jättesnabbt och kaninen kan inte äta till slut, man måste klippa var tredje vecka ungefär.
Lägg ut bilder på din kanins tänder istället :D
Emma
#1 finns ju olika typer av bett fel. Alla e ju inte lika ;P

#3 Fast bettfel på framtänderna är ju det vanligaste och är det nåt fel längre in på kindtänderna så kan man inte se det själv.

Tror inte jag behöver lägga in, då han hade sådanna tänder som du beskrev:9. Var rädd att framtänderna inte skulle gå fram under "fram undertänderna" elr vad man ska sägax'D.. Good:).. För has tänder såg jätte fina ut annars:)..
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Vad bra, ser att jag skrev lite fel i mitt inlägg #1 Dom nedre framtänderna ska gå in bakom dom övre ska det vara.
Då kan man titta på sig själv? Mina övre framtänder går över de undre framtänderna så som på en kanin :P haha!