Fäller
Halojjsan!
Viggo har börjat fälla sin päls nu. Är det för att han ska sätta vinterpäls eller? Han är lite över året så funderade på om det kunde vara bäbis-pälsen som ska bort.
Det roligaste är att den nya pälsen är grå, och den som nu lossnar är vit inne och vitbrun utanpå… (Vet inte namnet på färgen.)
Satt med honom i hagen idag och plockade lös lite, då passade jag på att ta en bild också:
I övrigt är han helt normal, och han verkar gilla när jag drar lös pälsen försiktigt.
Så frågan blir: -Kan det vara bäbis pälsen eller måste han fälla för att sätta ny vinterpäls?
Tacksam för svar!
Antagligen fäller han för att värmen kommit igen.
Mina började småfälla nu när värmeböljan kom.
Här brukar dem inte börja fälla sommarpälsen förrän i september/oktober.

Ja, fast någon hemsk värme bölja har det inte varit hos oss…
Men kanske är det de i alla fall. :)

#1 Tack för ditt svar förresten!
Haha, sådär ser Morris också ut nu, ser lite roligt ut ;D
min ena håller på att fälla precis som din kanin, fast han är nere vi baken nu! ;)
dom andra fäller lite granna!

#1 Fälla sommarpälsen? Mina har då inte ens fällt sin vinterpäls, så det är väl det dom håller på att göra nu, en del har nästan fällt klart och en del har precis börjat. Tycker det är konstigt, för dom borde ju fälla vinterpälsen när det blir varmare ute, men jag har då aldrig sett att nån har gjort det.
#6: Mina har redan småfällt i typ 2 omgångar, i takt med att vädret skiftat nu i sommar.

Putt!
Dumle hade också sådär
antingen så var det sommarpäls eller så
var det bara värmen.
hällsningar ljusgul