Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 747 ggr
Saphir
0

Måste sälja...sorgligt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo nu är det såhär att jag skaffat 3 kaniner som jag älskar.

Sedan helt oväntat fanns det en plats ledig till ett naturbruks gymnasium jag sökt till någon hade hoppat av och helt plötsligt finns det en ledig plats till mig.

och jag visste ju verkligen inte att jag skulle gå på skolan när jag köpte dem.

Och då jag kommer pendla kan jag inte ta dem med och mamma orkar bara ta hand om en kanin. Så jag kommer att sälja 2 av mina kaniner då mamma bara tar hand om en (Nellie)

Det är ju inte så kul för dem att sitta i en bur dag efter dag efter dag och bara komma ut på helgerna då jag är hemma, eller hur?

Vill göra det som är bäst för mina djur fasten jag älskar dem.
Det är ju roligare att dem får komma till ett kärleksfullt hem där dem blir gosade med utsläppta och uppskattade än att bara träffa mig en gång  veckan.

Jag menar att sitta i en bur hela dagen och bara få mat och vatten (och hö) varje dag och sedan bara sitta där?? vilket liv.

Jag måste tänka på vad som är bäst för djuren inte för mig.

Så tycker ni jag gör rätt i att sälja de eller gör jag helt fel?

Blir Mycket tacksam för svar, vet inte vd jag skall göra för jag måste ha en utbildning.

Sara-D
0

jag tycker att du gör rätt i att sälja dom :)

minkaninester
0

Du gör helt rätt i att sälja de tyvärr :(

Jag menar på, du tänker helt rätt, hur kul är det att sitta bakom ett galler i nästan hela sitt liv?

Man måste tänka på djurens bästa! :/

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

Lellaa
0

Hmm.. Tycker kanske att du ska sälja dem. Som du säger är det ju bättre för kaninerna att dem kommer till ett hem där man kan pyssla med dem varje dag. Det är ett svårt beslut men gör som du känner :)

[BonnieL]
0

Förstår att det är svårt för dig att sälja dom. Men jag tycker det är helt rätt av dig att tänka på kaninernas bästa, du hade nog ångrat dig annars.

KaninHanna
0

Tycker att du gör helt rätt i att sälja dom, förstår att det känns svårt men du tänker ju bara på djurens bästa.

Mvh Hanna

niklin
0

Ta med dig kaninerna till skolan då? De flesta naturbruksgymnasium är väl internat och man borde väl kunna få ha några egna djur med sig eller?

Saphir
0

tack så mycket allihopa jo det är jättesvårt men jag kommer som sagt ångra mig hela livet och tycka synd om dem annars.

#6 nej måste pendla varje helg och vll inte att kaninerna blir stressade på tåget…

[Wera]
0

Undrar samma som #6. Min syster kollade upp hur många djur hon skulle kunna få ta med sig om hon skulle bo på internat och då var det två djur, alltså blir det att din mamma tar hand om Nellie och du tar med dig de andra två till skolan?

psyko
0

Du gör nog rätt i att omplacera dem, men om det tar allt för mycket emot att göra det kanske du kan försöka skaffa en fodervärd åt dem i 3 år framåt?