Tomater?
Jag läste att tomat var något man kan ge till kanin.
Tänkte därför prova om Pelle gillade det. Tog en liten bit tomatkött och sträckte fram. Han vände huvudet åt andra hållet. Så har han gjort ibland med annat, men sedan ändrat sig så jag provade en gång till…
Då hoppade han iväg och stampade till så som han gör om han blivit rädd. Satte sig på favoritmattan och började gnaga på päronkvisten.
Han kan verkligen tala om att jag gjort något fel 
Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se
Haha ja det låter roligt :D Men prova med tomatjuice, det är bra för att förebygga förlamning i bakbenen. Men mina kaniner hatar det haha x) banan är också bra, och det ÄLSKAR mina kaniner =)
#1 Jaså, jag visste inte att banan var bra!
#2 Banan bör man inte ge i så stor mängd eller så ofta heller, då banan är ganska fett har jag för mig och grönsaker är nyttigare för kaninerna än frukt 
Hihi, låter som Muffin när han ska testa något nytt ;)
Man sträcker fram det så han får lukta lite och då gör han värsta grimasen och skuttar iväg xD Ser sjukt kul ut ;) fast lite jobbigt då han inte äter några nya grönsaker :P Eller annan mat. Nya pelletssorter funkar dock ^^
Nessie är mycket bättre. Hon smakar allt :D Det är bra ;D
Mina kaniner gillar dock tomat :D Nessie gillar det mer än Muffin. Muffin är en morots kanin :O
Emma
#4, Mina kaniner nästan ogillar morot… Hehe.
#5 Mina kaniner gillar inte heller morot ;)
#6 heh okej ;)
Haha, måste sett kul ut! 

Tack för alla svar :)
#1 Jag ska testa tomtjuice när jag har det hemma, tror inte han vill ha det heller, men men…
#2 Banan har jag provat någon gång, det var inte heller populärt. Men det ha de inte gjort något om han ätit banan för han är smal. Däremot gillar han tranbär. Vet inte om det är bra för ngt speciellt, men han gillar det.
#5 Morötter gillar han. En annan av hans favoriter är annars rödbetor.
#8 Ja, det såg verkligen roligt ut, jag blev så full i skratt av hans lilla demonstration.
Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se