Kväll eller morgon?
Jag ger mina kaniner mat på kvällen… men jag har hört att väldigt många ger på morgonen… vad är bäst eller spelar det ingen roll?
Personligen tror jag inte det spelar någon roll, men jag ger mina kaniner mat både morgon och kväll oftast.. :P
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
ok… jag undrade eftersom alla ger två gånger eller bara på morgonen…

Mina får mat morgon o kväll…
ok… jag kanske också ska börja med det om alla gör det…
Jag ger mina mat morgon och kväll.

Morgon och kväll. Är ju ut till dom flera gånger per dag, och då brukar det kunna bli nåt ätbart åt dom. =) Kan ju ge tex torrfoder på morgonen och frukt & grönt på kvällen.
Jag tror inte det spelar någon roll. Dom jag köpte Molle av tex gav sin kaniner mat på kvällen. Varje kväll fick alla kaniner ungefär 1 dl pellets var och vissa dar fick dom frukt och så också
Jag tittar gärna till dem på morgonen, och då får dem pellets. Men senare på kvällen är det grönsaker och sånt

Jag ger all mat på morgonen och tittar tiil ninerna på kvällen…
jag ger bara på kvällen! jag vet inte varför men det har väl bara blivigt så. :P
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jag ger maten på kvällen.
Jag ger pellets på morgonen och grönsaker på kvällen (:
ger pellets-blandning och fri tillgång på hö , vatten i stor vattenflaska, ev. någon grönsak på morgonen.
sen någon grönsakom dom inte fått det på morgonen .+ev. mera hö om det tagit slut. frächt vatten.
och sen mera pellets-blandning, hö, vatten ev nån brödkant/annt gott :)
och till kvällsmat får dom mera hö-vatten och lite mer pelletsblandning(mest timmar under natten utan utfodring) dom är ju vakna mkt mera på natten..
kaninen har näsan alltid saltsten(tar bort den om dom verkar välja att sysselsätta sig enbar med den)
om kaninen är digivande/dräcktig har hon fri tillgång på torrfoder, hö, vatten, saltsten(ej solrosfrön dock eftersom det skulle bli för fett!)
Verkar som om dom flesta ger sina niner på morgonen. Jag tror lätt att det blir så. att ge mat till kaninerna blir lixom en del av morgonrutinen.

Jag har läst på flera ställen att man helst ska ge kaninerna mat på kvällen, och detta pga att de är mest aktiva på kväll och natt. Inte för att jag tror det spelar så stor roll men jag ger mina på kvällen. Fast mest för att jag har tid då.

Jag ger morgon och kväll :)