- Jag ska ut och resa - Foder värd sökes...
Nyss blev jag väldigt glad eftersom min moster ringde och sa typ " samla 3000 kr så drar du jag oliver (hennes barn) och martin (Olivers pappa) till tunisien!
Jag bara " VA?! skulle inte vi till stockholm? :O "
Hehe då sa hon " om du hellre vill till stockholm än afrika så ja visst!det är ju billigare"
Så nu letar jag efter foder värdar åt mina små skuttar
Det är 5 st som behöver foder värd om jag inte hunnit sälja 1 av de.
Steels eiyra, Hona, Funkar bra med andra honor hyrs gärna ut med hera (belgisk jätte) eller kritan. Får tävla under foder tiden.
Steels sockan , Hane , världens gulligaste och keligaste kanin. Bor då ensam i egen bur . Får användas i Avel under foder tiden på frisk hona. Får även tävla under foder tiden.
Steels Kritan , Hona , Funkar super bra med andra honor (är låg i rang) åker gärna i väg med hera eller eiyra. Ej tränad i hoppning.
Steels Hera , Hona , Funkar bra med andra honor men kommer defenetivt inte låta någon annan bestämma. åker gärna med eiyra eller kritan.
Steels sage , hane , Är jätte snäll och gosig men lite sprattlig när man lyfter. kommer alltid fram till bur gallret och ska nosa. Ej tränad i hoppning. Även till salu för 150:-
Burar kan man få med men det är endast ute burar ( kan bara skicka med och alla 3 honor åker tillsamans.
transportburar och selar + mat skål ooch vattenflaska följer med.
Kaninerna kan bo både ute och inne. ( honorna relativt rumsrena)
De finns i kiruna / vittangi

du vet väll att du inte kan döpa kaniner till steels om du inte fått lov av deras uppfödare ?
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!
hmmm.. kanske skulle kunna ha en på foder
de där angående burar måste man ta tre honor då för att kunna få låna en bur?
sen hur länge ska du vara borta?
kan man få dom transporterade närmare Umeå?

#1 jag har fått lov av både heras och sages uppfödare att använda det och resten är egen uppfödda.

#2 jadå vi åker troligast tåg förbi umeå med tåg (till stockholm) åker den 8 augusti tror jag. och kommer hem 18 men det där med buren blir svårt efter som den sitter i hop och är ca. 2 m lång och väldigt otymplig. det är en så kallad "rävbur" med 5 fack efter varandra. lite svårt att ta till umeå alltså.
#4 ja va bra, måste bara kolla med min pappa först, men 10 dagar var ju inte så länge så hoppas på att det går bra ^^
ahaa okey, men kan säkert få i hop en bur på nått sätt =)
ska man stå för maten själv eller föjer det med kaninen?

#5 hmm jag tror jag ska hinna köpa in en säck havre innan jag åker. så troligast följer det med.
Om du tar nån vilken av de kan du ta ? ( jätte bra om du skulle vela ta en hane efter som då kan alla honor åka tillsammans med buren till ett närmae ställe.) Och efter som det är ända till umeå så skulle jag rekomendera sockan efter som han är cool lugn och hur snäll som helst ^^ tänkte mest på tåg resan då :) men själv klart får du välja själv :) kan slänga in nåra bilder…
här har vi kritan

Är det bara 10 dagar det handlar om?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Skulle ha varit kul att få vara fodervärd åt hera, så hade jag fått testa ha en jätte under en kort tid. Men bor i Luleå och har ingen extra bur.

Skulle kanske kunna ta hand om hera , hur länge ?
// Elin
Vart bor du?
#12 Det står i första inlägget - "De finns i kiruna / vittangi"
Sorry att jag svarade :)

Finns två intresserade av att ha hera kexchoklad var bor du?
ja 10-12 dagar min moster ska prov sjunga i stockholm och kan tvingas stanna 1 dag extra
#9 hon kan gå som frigående inne kanin då hon är rumsren bara hon får bestämma vilket hörn. annars kanske du kan få låna en bur av någon. min är jätte stor och är väldigt tung.

#14 jag bor i stockholm
// Elin

#15 ok, har du såpass stor bur så hon får plats?
#14 finns det möjlighet att hon kan komma till Luleå då? För jag skulle kunna bygga en tillfällig bur av kompostgaller.
Skulle verkligen vara kul att få ta hand om en jätte ett tag. Flyttar dessutom till en 3.a innan dess så då har jag mer plats.

Jo tåget kör ju in mot lule innan de fortsätter. Bara du finns vid tåg station vid hämtning och återlämning den tiden då de stannar där så är det jätte bra! :) (tåget bör köra förbi vid 17-18 tiden eftersom de kopplar på resturang vagnen då.
Då kan jag skriva att hera har foder värd !? :)
#18 Okej det skulle fungera för mig :)
Yes! ^^

#19 här får du en till bild på snyggingen :)
Kan berätta lite om henne :)
Hera är en stor sak som för ett tag sedan vägde 14 kilo -.- men som nu tack och lov bara väger 10 :). Hon är inte världens keligaste men ibland sträcker hon ut sig och njuter av att bli klappad. hon går att locka till allt med lite mat och hennes favoriter är maskrosor och alla sorters frukt och grönt. Hpn äter allt! HOn är jätte snäll med andra kanin honor men visar var skåpet ska stå från början :O)
#20 Hon är fin :)
Jag skickade ett mail åt dig med lite fler frågor :P
jag skulle kunna ta hand om sockan, har en bur som han kan vara i och ett ställe där han kan springa på utanför buren+ chans till att vara ute ^_^
ska checka upp med pappa senare idag
vet du ungefär när ni är vid umeå tågstation?

nej jag vet inte när tåget stanna men det låter suuper :)
Det borde inta vara för sent.
#22 skicka gärna bild på buren och de till mig
Mail: repekka11@hotmail.com
tyvärr fick jag inte ta hand om din kanin ;/ pappa trodde att min kanin skulle bli orolig av att det fanns en annan i närheten.. och jag orkade inte argumentera emot ;/ .
så tyvärr måste du nog hitta nån annan som kan ta hand om "sockan"

#24 ok :)
Försökt få tag på dig via mail m.m men får ej tag i dig, Så då antar jag att det inte blev något av det hela?
Tänkte att jag testar här ifall du missat mailet.
Jag skulle kanske kunna ta någon. Jag bor i Luleå.

Oj förlåt att jag inte svarat!
Men har haft fullt upp här hemma med valpar kaniner hamstrar och har dessutom packat både kaniner och andra djur för att åka hme och sedan packa in de där
Mycket att göra på så kort tid..
Tyvärr så kommer jag inte att släppa iväg någon av kaninerna efter som de har fått mask. jag har gett avmaskning 1 ggr men man ska ge två. och jag vill inte att andra djur / kaniner smittas p.g.a mina. Men allt har ordnat sig.! min mor har lovat att ta hand om alla djur när jag är borta :) Jag tackar ändå för att ni kunde tänka er att ställa upp , och ska komma ihåg det! :D
*Då låser jag tråden som nu är inaktuell*