Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 827 ggr
KexChoklad
0

Hage under buren ?

Alltså , detta är endast en fråga , Jag har ju en fäbodenbur, och jag undrar en sak , Kan man göra som en Hage av kompostgaller att ha under ? Alltså , så kan kaninen bo där nu i sommar bara ? alltså , buren står med en stor glipa under på 60 cm högt från marken  , vad tror ni ?

då tänkte jag bara ha såhär en stund tills den andra buren kommer :), Vill helst inte ha dom inne i innebur då det är så fruktansvärt varmt..`

hoppas ni fattar

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

Kloverblomma
0

Ja det tycker jag låter som en bra idé :)

Själv har jag min utebur i själva hagen. När jag öppnar buren har jag en liten stubbe nedanför så då kan dom välja om dom vill vara i buren eller i hagen :)

KexChoklad
0

#1 Okejj ^^ Kommer ju självklart sätta ett stort hus där under o så :) Ska se om jag kan fixa så det blir som en dörr så det blir lättare att få ut kaninen

// Elin

goldcool
0

Var inne o kollade på fäbodens burar. De är säkert i bra kvalitet men dåligt att sitthylla inte säljs med i köpet utan är tillval. Då säljer de ju olagliga burar i grundmodellen. Höjden på betesburarna stod inte heller. Är de minst 50 cm på höjden?? De ser ut att vara max 35-40 cm på höjden = så olagliga de kan bli. Suck.

Eftersom jag själv bygger var det kul att se hur de gör. Eller inte så kul då…

Foten i munnen

Förstår om det var en annan bur du beställt. Glad

Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning

KexChoklad
0

#3 jag fick med hyllorna helt gratis ^^ det får man.. , Hans burar är heelt lagliga

// Elin

goldcool
0

#4 Men hur hög är höjden på betesburarna till kanin??

KexChoklad
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det vet väll inte jag..men liksom . vad har fäbodens burar äns med tråden att göra ?

såhär blev det :) ska bara sätta ut ett stort hus samt ha matta i botten ^^ buren med marsvin ska bara stå där ett tag

// Elin

KexChoklad
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det här är själva dörren ^^

// Elin

goldcool
0

#6 ursäkta OT men det har lfaktiskt ändå varit mycket debatt här på kanin-ifokus och även i media senaste tiden om just olagliga mått på burar, och jag får väl klaga på fäbodens burar om jag vill. Är höjden olaglig så är den väl. Tyckte det såg bra ut att du ändå skulle byta bur. Men ursäkta.

Din enfackare är garanterat laglig då du fick med sitthylla, men för upplysnings skull så är ändå kortaste sidan på fäbodens minsta betesbur 70cm, och de anger inte höjden i annonsen men man kan lätt med ögat se att den i n t e är laglig då höjden ser ut att vara ca 40cm (knappt om man gissar). Det var just höjden jag menade. Men nu ska jag inte OT skriva nåt mer.

Höjden ska vara minst 50cm.

Men bra då får du även laglig höjd på underdelen där du har kompostgallret ser bra ut. 60 cm är riktigt bra.

KexChoklad
0

#8 ehh ? enfackare ? Jag har köppt en FYRAfackare därifrån.. Höjden är 60 cm i varje fack.

// Elin

KexChoklad
0

Och visst får du snacka om olagliga saker osv, men inte i MIN tråd som inte handlar om det..

// Elin

goldcool
0

#9 Ja du borde haft en-fyra fack för de säljer ju såna.

Men varför försvarar du deras betesburar som de säljer och säger att de är heelt lagliga? Fattar nada.

Nä nu är jag tyst - OKI

KexChoklad
0

#11 WTF ? jag HAAAR EN FYRA FACKARE NU! , vadå försvarar ? Jag sa att fackarna är iaf lagliga.. herregud jag fattar ingenting av vad du menar

// Elin

Zvintos
0

#12: Ta det lugnt och tänk på ditt språk!

KexChoklad
0

#12 vad då ta det lugnt ? Klart man blir galen när h*n håller på sådär!

// Elin

KexChoklad
0

#13*

// Elin

Zvintos
0

#14: Det spelar ingen roll hur galen man blir.
Man ska ändå tänka på hur man uttrycker sig.
Man behöver inte skrika som svar, vilket stora bokstäver innebär.
Det är ett väldigt otrevligt sätt att svara på.

KexChoklad
0

#16 Jag skrev så för att h*n för en gångskull skulle läsa ordentligt för h*n verkar inte ha gjort det

// Elin

goldcool
0

#13, #16 Reagerade bara på att trådens författare påstod att "hans burar är heelt lagliga" (inlägg #4) då jag var inne o kikade o såg att höjden på minst två burar som fäboden sålde såg ut att vara en bra bit under 50cm.

Tråden från början handlade väl även om höjd o hur man kunde ändra o skapa en betesyta? 60 cm till betesytan är en bra höjd!!

Vore jag kanin skulle jag bli heltokig och behöva sitta för lågt dock. Men visst som sagt 4-fackaren inget fel på.

*tyst*