Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 559 ggr
sagodjuret
0

Jag blir så trött.

Nästan varje gång jag varit i en djuraffär på senaste tiden har där varit någon barnfamilj utan koll som ska köpa en eller flera kaniner till sina barn. Kaniner är ju ett så praktiskt husdjur för dom behöver ju bara sitta i en liten bur -ironi-.

Första gången var det en mamma med sina små (kanske tre och fem år) vilda barn (iaf den minsta) som skulle köpa en kanin. Hon som jobbade i djuraffären visade vilken bur som var en kaninbur och mamman blev helt chockad och försökte förklara att den var enorm och att hon faktiskt skulle ha den inomhus. Hon i djuraffären sa att det var minsta tillåtna måtten eftersom kaninen måste kunna skutta omkring men mamman gav sig inte. Hon pekade på en hamsterbur som var kanske 50 cm lång och 30 cm bred och sa "Det gå bra med den här väl?". Jag höll på att bli galen. Hon hade säkert helst haft kaninen i en glasburk.

Andra gången var igår. Jag var på en annan djuraffär där en mamma och pappa skulle köpa två kaniner till sina små flickor. Dom tänkte ha kaninerna i samma bur och det fanns bara en hona och en hane men hon i djuraffären sa att det gick bra att ha dom tillsammans eftersom dom bara var ungar. Familjen sa att dom inte ville att kaninerna skulle få ungar men hon i djuraffären sa att det bara var att titta på hanen ibland och se om han blivit könsmogen och då kunde dom kastrera honom. Kanske inte så smart, känns som att det går ganska snabbt när han väl blivit det liksom.

[Wera]
0

Men gud, en hamsterbur!? Hoppas dom inte skaffade en kanin >_<
Det var iaf. bra av personalen som förklarade att det var den minsta tillåtna buren för en kanin =)

DEMNJA
0

Fick första familjen köpa en kanin där? Med en för liten bur? Eller det kanske du inte han se?

I det andra fallet är det ju snarare personalen man ska bli irriterad på.. alla är nybörjare i början och det var trots allt personalen som gav fel information…

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

sagodjuret
0

#2 nej hon köpte den stora buren. men hon köpte aldrig kaninen där.

ja självklart, jag kanske uttryckte mig dumt, i det andra fallet var det naturligtvis hon i djuraffären som gjorde fel. familjen kunde ju inte veta. men i det första fallet sa ju hon i djuraffären rätt men mamman ville ändå inte göra så.

RabbitLower
0

#3 men ta mod till o gå o säj till dom att du borde inte ta denna buren den är olgalit liten…så kanske hon reagerar om fler säjer de xD

sagodjuret
0

#4 men hon köpte aldrig den lilla buren. hon tog tillslut den stora som hon i djuraffären sa var den minsta man kunde ha.

[BonnieL]
0

Ush :O

rosahumla
0

va hemskt de är att många inte förstår att kaniner är levande varelser och " inte en sån där sak som sitter i buren och äter. "
Det finns många kaniner som tyvärr har så ;/

RabbitLower
0

de va ju bra men stacars kanin…undrar hur den har de nu:/