Skendräktig..?
I morse när jag kom till kaninburen hade min hona Milla (som inte är parad och aldrig har varit) strött ut en massa hö från hösäcken i ena hörnet av buren och tagit av sig en massa päls. Dessutom reagerade jag på hennes humör. Hon brukar alltid vara snäll, men ibland kanske vilja markera revir, men idag så va det värre än det brukar.
Tänkte att hon kanske tror att hon ska få ungar? För hon är absolut inte tjock eller har blivit parad. Hon har varit på ett kaninpensionat nu i somras i ungefär 4 veckor, men ingenting mer. Tror inte att någonting hände när vi var borta.
Någon som kan komma med en liten hjälpande hand?

Har hon varit kontakt med en hane så kan hon mycket väl vara dräktig.
Men, har hon inte så är hon antagligen skendräktig?, min är det just nu och är ganska sur :P
/ Louise
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Okej, tack för det snabba svaret :) Hon bor med en kastrerad hane och det har hon gjort sedan april 2008 och det har aldrig varit ngt problem. Har nu separerat på dom, skulle jag har gjort det eller inte?
Detta är första gången jag har en kaninhona som är skendräktig?..

#2 Är det ni som har åkt in med honom och kastrerat?
Eller köpte ni honom kastrerad? :)
Varsigod ^^.
MVH.
Louise T
Jag har en hona som är skendräktig? typ hela tiden nu på sommaren (har byggt x antal pälsbon sen i våras), inget farligt förutom att hon kan bli ganska sur mot andra kaniner då. Du kan nog försöka sätta ihop dina kaniner igen, om honan börjar skydda reviret/boet mot hanen väntar du tills skendräktigheten är över innan du försöker på nytt. 
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Japp, det var vi som lämnade in honom för att bli kastrererad på en bra djurklinik :)
#4 Okej, dom bor inte i samma bor nu längre :)

#5 Då kan ni ju vara säkra på att hon bara är skendräktig? :)
MVH.
Louise T