Hon har ångrat sig
Det är elakt och grymt när en person ger en falska förhoppningar och sedan krossar dom, tycker ni inte?
I nästan två år har jag velat ha en till kanin och kommit med pika och kommentarer till mina föräldrar med jämna mellanrum. De ha alltid sagt att det inte blir någon fler kanin, men jag har inte velat ge upp. Men förra veckan var jag och min mamma på nolia mässan (om någon vet vad det är? Man kan iaf visa upp och sälja en massa saker där.) och gick förbi ett tält med flera kaniner. Mamma fick då se en Teddy Vädur - en sådan om jag drömmer om att en gång få äga - och tyckte den var otroligt söt. Och jag börjar berätta om denna fina ras, säger att jag har plats att ha en kanin på, att jag kan köpa en bur på blocket och att det inte är så mycket skillnad med att ha en kanin eller två. Och mamma säger; Om du är säker på att du kan ta hand om en till kanin kan du väl köpa en då!
Och jag blir såklart överlycklig! Jag klickar in på Sjömorens kaniners hemsida (den uppfödningen finns i Umeå där jag bor, och jag tycker henes kaniner är otroligt fina) och ser att hon har två plannerade kullar till Jul, vilket jag säger till mina föräldrar vad middagen. "Vi ska inte ha någon fler kanin!" säger pappa, och mamma säger: "Nadja, du har knappt tagit hand om din kanin den här veckan. Det blir ingen fler kanin."
Det är sant att jag inte tagit hand om kaninen i veckan, eftersom att jag och familjen har varit bortresta så en kompis har sett efter honom. Men resten av hela sommaren då? Det är bara den här veckan och någon fler som jag har varit borta! Resten av sommaren har jag varit med Nalle massor.
Åh, jag blev verkligen jätteledsen. Och är fortfarande. Tycker det var väldigt elakt att först säga att det är Okej, och sedan ändra sig till veckan efteråt.
Förstår att inte så många orkar läsa hela texten, men jag behövde verkligen få skriva av mig. Är det någon fler som varit med om samma sak?
Hej! det vet jag hur det känns. jag har drabbat det några gånger. det är konstigt men mina föräldrar har talat om varför så jag förstår. Jag vet inte om dina föräldrar har gjort det? om inte så fråga!
Antagligen så tycker inte dina föräldrar att du inte klarar av en kanin till. Det är deras hem. Acceptera vad dem säger!
#1, Kanske får försöka prata med dom.
#2, Jag kan acceptera att jag inte får köpa en till kanin. Men om hon egentligen inte tyckte jag skulle få en kanin från början, borde hon inte ha sagt det.