Klippt gräsmatta
Hur länge ska man vänta innan kaninen kan få komma ut på gräsmattan igen efter att den är klippt så att inte gräset sväller i magen på kaninen?
Våran gräsmatta klipptes igår och Laban har inte fått komma ut och beta på den än, när är det ofarligt för honom att äta på den?
Det känns som om någon redan har berört det här ämnet här, men jag kommer inte ihåg var. :(
Du kan ju alltid kratta bort det annars :)
Annars skulle jag gissa på tills det har torkat :P
Emma
Jaha men jag menade gräset som var kvar, alltså inte det som har klippts bort utan det växande gräset…?
Men jag kanske har upfattat allt helt fel! xP Är det alltså det lösa "bortklippta" gräset som är farligt att äta, och inte det kapade gräset som fortfarande växer på gräsmattan? *känner mig väldigt dum*
Det är bara det bortklippta gräset som blir farligt. Inte det som växer ;)
Emma
Emma
Men är det inte bensinen som är farlig, då är ju det gräset som växer också farligt? Iaf. de första dagarna, tills bensinen är "borta"? Eller är det inte så? ^^
Åhå! Hehe, ja då är det ju inget problem, gräsmattan är redan krattad! xP
#5 Det har du rätt i! :S Fast åandrasidan så dunstar väll bensin ganska snabbt..? Eller ja, jag har ingen aning… Nämenvänta nu, vår gräsklippare går ju på el…!
#7 men det är oftast olja eller bensin på "bladen" så du ska nog vänta en eller två dagar :)
Emma
Sorry! Datorn och internet laggade sönder :O
Emma
Bensinen skulle visst inte vara farlig. Det var bara vid vägar där växterna tog imot det för att det utsattes mot det hela tiden. Så det skulle inte vara något att oroa sig för. :)
Emma

BensinÅNGOR är farliga!! Men det kommer knappast ut från gräsklippare, för isf skulle gräsmattan dödas.
Vid vägkanterna (växterna), var det inte bensin som fastnade på dem, utan avgaserna från bilar, som innehåller div. kolväteföreningar, som är giftigt i STÖRRE mängder.
Ni måste lära er att läsa ordentligt!!!