"Gräver till Kina"
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej! Brittni Pumas dagar går mest åt att gräva nu för tiden då hon får vara ute i rasthagen. Nu har hon en källargång under utehuset som är minst en meter. Vi får väl se hur länge vi låter henne hålla på, men gången är riktad mot hagens mitt, så än så länge är det inga problem. Fick tipset av en väninna att stoppa en boll i hålet om man vill att hon ska pyssla med annat. Det verkar i alla fall gå åt energi. Hon slänger sig över maten när hon får den och mumsar och mumsar.
Det finns en film på You Tube som heter Howard's Big Dig som påminner lite om Brittnis framfart. Kolla gärna den. Har du själv en grävsmaskinskanin hemma?
Lotta

om jag har :O mina kaniner e galna i o gräva dom gräver sej ut på en minut xD
Jag har en liten mossrivare. ^^ Så fort han kommer ut sätter han tassarna i verket och börjar riva stora högar mossa. Han gillar att gräva också, men han tillåts inte göra några större hål på tomten. ;)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Haha vad söt :D <3
Jupp Pigge gräver oändliga gångar tar ca en kvart-halvtimme för henne att komma upp när hon hör att det är matdags;) och då springer hon snabbt;)
hon har grävt sej ut 2 gånger
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Oj, Pigge verkar vara en en riktig underminerare … och fullt av grävisar verkar det finnas där ute …
Mina kaniner gräver upp gräset men inte så mycke neråt, riktigt störande xD
Min Nougat (rexhona) har gjort likadant. :) Nådde bara en bit in med armen, men hålan är nog typ 2m+ lång. Hon har fått hjälp av alla andra som också varit i utehagen. ;)
Ser så häftigt ut när de gräver. Tror nästan halva utehagen är underminerad. :)
Gullig film förresten. =D

Zessan håller på hela tiden, hon har väl runt 5 hål just nu, sen vi flyttade kompostgallret lite… Hon sticker upp huvudet då och då och har massor av rötter hängande från munnen, mums!:P Ibland ser man ju inte henne, man kan bli lite orolig då….;) Men hon gräver sig inte ut iaf:)
Hahah, vad jag skratta åt videon xD
Har aldrig haft en kanin som grävt så mycket!

Hii.. Häftig film :]
Mina kaniner gräver aldrig när dom är ute, men min ena hona gräver som en galning när hon sitter i bur :/?
MVH Emsis Persson

Haha, vilken cooling! Peach har vart en grävskopa hela sommaren, men när hon slutförde sin gång (inte på långa vägar lika lång) så tröttnade hon :P Hon råkade nämligen gräva sig in i en annan påbörjad gång och det var väl inte riktigt meningen.. :P
Dessutom har hon gjort ett antal hål i gräsmattan som jag jämt och ständigt vrickar fötterna i :P

Haha vad söt video :D
Mvh Hanna
Min kanin gräver aldrig, men han är bara 13v. 

haha vilken liten grävmaskin :D

ha ha, vilken söting!
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Ingen av mina kaniner gräver hål. Muffin kan gräva supersmå. Han typ gräver 5ggr och sen drar han med tänderna i rötterna och så slutar han ;)
Emma

Kul att ni gillar filmen och berättar om era kaniner. Jag tycker att det är intressant att se hur Howard skyfflar upp jorden med framtassarna. Så gör Puma också. Och så är det gulligt när han äter rosenbladet.
Keep on digging bunnies!
Haha,vad söt :)
// Emma :D

Puttar lite om någon mer skulle tycka att det vore kul att se filmen.

Mina gräver gångar runt om i hagen, överallt :P
Förra året grävde Mynta en två meter lång gång i gamla hagen. Stackars Diesel var inte en särskilt van grävare, när han skulle fortsätta på gången puttade han aldrig ut jorden, utan det blev en vägg bakom honom… Vi fick gräva ut honom med spade från andra hållet, gången var drygt en halvmeter djup. Diesel var alldeles jordig och lite skakis när han kom upp ur hålet, men fick inga men. Fast han gräver inte längre, utan nöjer sig med att riva i gräset… ?

Kan rapportera att Brittni Puma hann gräva ungefär en och en halv meter med en utbuktning i slutet så att hon kunde vända sig om. Sedan verkade det som om hon började täcka för hålet lite. Vi lade en boll för ingången då, och då begravde hon bollen med jord från jättehögen hon jobbat ihop sedan tidigare. Hon jobbade som sjutton och plattade till jorden med framtassarna ungefär som när man trummar jättesnabbt. Såg hur kul ut som helst. Undrar om hon tänker att hon ska spara gången till senare … Just nu har hon alltså en vilopaus i grävandet och har boat in sig under de stora bladen i bergeniabeståndet.
Mina kaniner är 1 år och har inte grävt en enda gång? :S

hihi, gulligt.