Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 494 ggr
Cherry
0

Ledsen :(

jag har nog sakt till några att jag skulle få en iller. Men för en stund sen ringde uppfödaren och sa att illern hadde blivit sjuk för någon vecka sen och dog :'(

Det var meningen att hon skulle ta hand om illern och så skulle jag få den till jul så jag är gätte ledsen nu !!!!:(

Lotta_A
0

:( gud så hemskt.
Tråkigt att den dog…

men det kommer ju alltid flera chanser att skaffa iller. Det brukar komma en hel del kullar till våren så det är nog lungt.
Vilken uppföare skulle du köpa av? Någon på iller.ifokus kanske?

Cherry
0

Nej det är en kompis till min mamma som är uppfödare. Och jag ville så gjärna ha den den var gätte söt :'(

Lotta_A
0

Ja. Illrar är ju supersöta. Men det är inga lätta djur.
Min syster Tina skaffade ju iller. har haft honom i tre månader och han är riktigt besvärlig.

Hur ska du göra då? ska du kolla efter en annan iller eller ska du vänta ett tag? förstår att du hemskt gärna ville ha en liten iller till jul..

Cherry
0

Jag tänker vänta ett tag det är inte kul när sånt händer :(

Hopi
0

Var det inte nån som skrev här om att det inte passar ihop med iller o kanin inomhus..? Visst har du din kanin inne Cherry? Eller har hon flyttat ut? Flört Hemskt synd att du inte fick just DEN du ville ha.. snyft..

KajsaM
0

Åh vad synd :( Stakarns dej..

Lotta_A
0

Iller och kanin fungerar inte alls bra ihop. Kaninen kan stressa ihjäl sig om den känner lukten av illern. Men det kan fungera  om man har kaninen i ett rum och illern i resten av huset. Eller om man delar upp det så att kaninen får vara på övervåningen och illern nere.

Cherry
0

Jo men vi har ett extra rum kaninen kan vara i…

Lotta_A
0

#8: Okej vad bra

trollet85
0

risken finns att om man har kaninen ute/på golvhöjd så kan illern ta sej dit o försöka döda kaninen.

har hört flera som blivit av me smådjur öven att de skulle vara helt "iller säkert" illrar e smarta djur o dom kommer på lösningar om de inte redan finns de innan.

ja kunde ja mina kaniner inne ihop me illrarna (inget ja rekomenderar i efterhand) för att mina kaniner bodde 1m över golvet o de fanns inget o klättra på för att komma dit. Mina illrar har dock aldrig lyckats klättra på stolar o sånt utan tyg, men de finns dom som lätt gör de me. Nu mera bor illrarna o katterna inne o kaninerna ute

Zvintos
0

Va trökigt att du inte fick den du ville ha. Ledsen

Skulle också vilja ha en iller (har velat det länge), men vet inte hur det skulle fungera eftersom både jag och pappa är allergiska mot dittan och dattan…

Cherry
0

#10 jo men då får man låsa dörren, det rummet kaninen skall vara i är 3 gånger så stort som ett vanligt rum så det går nog bra!

Cherry
0

#11: ja det är inte kul jag var allergisk mot päls djur när jag var mindre så jag vet hur det känns!

Lotta_A
0

#11: Tina är allerigsk mot typ alla pälsdjur, men iller fungerar för henne. :) Milton bor ju i hennes rum och allt!
Iller brukar fungera för allergiker faktiskt. konstigt nog