Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 689 ggr
LinneaJohaanson
0

Parad för tidigt!

Min kompis kainer råkade komma in till varandra. Honan är bara 5 månader och är då förmodligen dräktig.

Även om honan är könsmogen så är de ju för tidigt.
Men vad ska man göra? Kommer honan överleva kullen?

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

LinneaJohaanson
0

putt

MH1994
0

Va är det för ras på honan?

Tex hermeliner går det nog bra för medans en av de större raserna troligen inte skulle ta hand om kullen…

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

LinneaJohaanson
0

# 2

Det är en dvärgvädur,

okej men tror du det skulle skada honan?

MH1994
0

#3 jag är ingen expert på små raser men jag har väldigt svårt att tro att det skadar honan - det värsta jag  tror händer är att hon inte tar hand om ungarna, att hon inte förstår det

men var det nyligen eller kommer kullen snart?

för var det nyligen så blir hon ju en månad till i allafall

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

LinneaJohaanson
0

ja de var idag!
så hon hinner bli exakt 6 månader och en vecka!
Har en känsla att hon kommer ta hand om ungarna då hon är en tillgiven hona älskar kel och sitter ofta och tvättar den andra honans (som har ungar) ungar.

[Wera]
0

Haft en kompis som hade en hona som fick sin kull när hon var 5 månader och allt gick jätte bra. Om jag var er skulle jag försöka hitta en hona som ska få en kull ungefär samma datum, ifall honan inte tar hand om ungarna kan en annan hona med en liten kull ta hand om dom.

Linnet
0

Det är ingen fara för honan, däremot händer det ju ibland att det går tokigt med ungarna i första kullen, men det är oavsett om honan är äldre. Antingen så har hon då inte gjort ett ordentligt bo och kan föda ungarna lite överallt, eller inte gjort nån bo allt och vet inte hur hon ska ta hand om ungarna eller att ungarna föds döda.

LinneaJohaanson
0

#6 Ja, hon har en parad hona för tre dagar sen så dom kommer få typ samtidigt.

#7 Skönt att höra att de går bra för honan. Ja hoppas att de går bra med ungarna också!!