Lucia
Idag är det lucia :D Hur ska ni fira det?
Luciatåg i skolan kanske? baka pepparkakor?
Jag fick lussebulle och julmust på jobbet idag :) mysigt!
Jepp vi har ett lucia tåg på flera hundra i skolan och jag skall vara lucia :D!!!!
Ska du vara lucia?! :D wow vad roligt! Du måste berätta hur det gick sen. Och bilder vill jag se om du har! :D
Grattis!
Ja du tack så mycket :D
ja min camera är sönder men några i min klass skall ta kort så det är bara att vänta XD
Hoppas du inte får massa varm stearin i håret och ansiktet och hoppas du inte svimmar :P
hihi. ska du läsa massa dikter och så?
haha tack :P
ja det är ganska mycket !
Måste du komma ihåg allt utantill?
Ska inte du iväg snart? när är luciatåget? :)
Haha det ser nog inte så trevligt ut om jag står med en lapp i handen :P
nej det är inte förän klockan 2 :P
Kul kul :D lycka till. Nu ska jag sova :P
Jag jobbar natt så jag sover på dan om du undrar varför jag ska gå och lägga mig :P
Lycka till! och lova att berätta hur det var sen
okey :P vad jobbar du med då?

Cherry; Grattis till att du blev Lucia!!! =)
Jag ska upp till kyrkan kl 18 och se på Lucia där. Det ska bli kul! Annars har jag ätit av mina nybakade Lussekatter idag! =) Gott!

Lucia tåg i kyrkan (9:orna) sen papparkakor,lussebullar och varm choklad :) Mums.. Förra året var jag lucia :D

#11; Då vet du vad Cherry går igenom idag då! Det måste vara hemskt nervöst.. Iaf skulle jag aldrig vilja utsätta mig för nåt sånt.. hum.. Men jag är väl lite blyg kan jag tro.. hum..
Grattis till att blivit Lucia Cherry!!!
Själv ska jag se på Lucia ikväll i ett gammalt hus här i närheten. Huset ägs av kommunen men hyrs ut till en konstnärsförening så där ska sonen o hans klass lussa ikväll. De hade i skolans gympa sal imorse men då hoppade jag över….blir svårt o trångt med kryckor. Tar inte den risken att hamna i kläm där bland alla…..
Tänkte bjussa på en egen fånig sång….ni känner väl till denna….
"Ute e mörkt o kallt - i alla husen - lyser nu överallt - de tända ljusen……osv osv….!"
Men jag gör om den så den passar Kanin i Fokus…hehe.
"Ute e mörkt o kallt - i alla burar - sitter nu överallt - kaniner o kurar - då kommer någon där - de vet nog vem det är - det är den som får ta hand om dem - och ge dem maten! - då kommer någon där - de vet nog vem det är - det är den som älskar ninerna- ja dessa niner……!"
Hehe….ja jag jobbar på dagis när jag inte är sjukskriven ….om jag inte sagt det förr…skratt. Brukar göra om en massa sånger till det tema vi jobbar på.

#12 Joo, vi var 3st lucior vi lussade på 3 olika ställen. Och jag var först.. Åh vad jag var nervös. Och man ska ju inte sjunga fast jag skulle säga en dikt… Gud vad nervös jag var, fast det gick bra :)

Söt sång Muumintrollan! Att du har sååå fin sångröst, det visste jag inte! hehe Gulligt!!! =)
Kajsa_; Tur det gick bra, men förstår du var nervös.. ugha.. Läsa dikt o allt…

#15 Joo som F*n :D heheh
I vår skola får bara tvåorna gå lucia tåg >.< Dock är inte lucia tåg min "grej" så jag är inte speciellt arg xD När alla andra tittade på lucia satt jag i träslöjdssalen och gjorde ett tidningställ :P Jag ska nog möjligen baka ett pepparkakshus idag, wiie :D

Jag blev också framröstad som Lucia men kunde inte för jag skulle vara tärna och sjunga duett och det funkade inte med kronan ;)
Niorna i år fixade ett eget luciatåg på vår skola som var lite roligare än vad det brukar vara:) Först kom vi in som vanligt till "natten går tunga fjät" Och fortsatte med lite vanliga låtar. När det var "Midnatt råder" kom hela innebandylaget in med försmå tomtedräkter och sjöng en vers, sen var det allsång och sedan skulle JAG sjunga!! det var det pirrigaste jag gjort på länge! Ojojoj, var så nervös, jag har aldrig hållt i en mick förut och absolut inte sjungit för så mkt folk. Det gick hyffsat bra förutom att jag började skratta en gång… Låten vi sjöng var Lill-Babs "älskade ängel" som är med i Bertfilmerna. Emil var ängel med vingar och gloria som skuttade omkring och kastade glitter och när vi kom till refrängen drog alla tärnorna upp kjolen och visade ena benet med ett glittrigt strumpeband, haha!
igår firade vi lussevakan i vår stad.. det var fest i "parken" (det är ett uteställe).. usch kom inte hem fören halv tre så det blev inte många timmars sömn till dagen efter! gick upp kl sju för att komma till skolan. många som var trötta och mådde illa och som gick hem från skolan.. men klapp på axeln på mig! jag drack inte en endaste droppe denna gång!!! men det hemska var att en av mina kompisar blev lite smått misshandlad av en annan.. hon bröt handen på henne och sparkade i magen..! usch, men men hon tillbringade nog den natten på akuten.. annars idag så har vi sett på luciatåg i skolan,, det var väl helt ok! sen efteråt så skulle vi fika med 2:orna och 3:orna! så mycket trevligt med lucia!!!
Medarbetare på Hundar.ifokus
jag är tillbaka nu allt gick gätte bra :P men det var gätte nervöst jag fick ju inte glömma av något..
Kul sång mumintrollan :)
#20: Kul att det gick bra cherry! :D
Det verkar som massa tjejer här inne varit lucia någon gång. coolt ;)