Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 489 ggr
Cherry
0

Konstiga ljud

Min kanin har börjat bli lite aggressiv, hon bitts och har konstiga ljud för sig. Någon som vet vad man kan göra, jag vet inte vad som har hänt :S

Pinscher2
0

Konstiga ljud, vad för slags ljud??? Min ena hermelinhona har blivit likadan nämligen…

Cherry
0

Det är lite svårt att beskriva det låter som att hon morrar ungefär..

myriis
0

Jadu, sådär var min hona också :P Hon var helt enkelt skendräktig? :P Kom på henne en dag med halva pälsen i munnen, hon byggde ett bo under min säng *host* ..

Lotta_A
0

Jag vet inte riktigt vad det kan vara. Antingen är det som myris säger. Att hon är skendräktig?. eller så kanske hon blivit tonårskanin bara. Då kan dom vara lite jobbiga :S

Tina-A
0

Eftersom du inte har någon hane Cherry så tror jag inte hon blivit skendräktig?. Hon kan ha ont någonstans, blivit skrämd av något, eller så är det tonåren som spökar

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KajsaM
0

tonåren kanske är på G :)

Lotta_A
0

Hur går det cherry? blir hon bättre eller morrar hon fortfarande?

Cherry
0

Ja som ni säger hon är lite ilsken och blir skrämd för allt som låter. Men jag vet inte riktigt hur man skall beskriva ljudet.

Cherry
0

Detta är lite svårt för mig jag har bara haft hanor och dom har inte varit så som henne :P

Lotta_A
0

Jag tycker att det låter som hon är skendräktig?. Det innebär att hon tror att hon är dräktig och ska få ungar, men det ska hon inte…
Om hon börjar rycka av sig päls och bygga bo sen så är hon definitift skendräktig… du får berätta hur det går.

Cherry
0

ok finns det inte något man kan göra så länge?

Lotta_A
0

Inte direkt. Det är alltid jobbigt med en aggresiv kanin som inte vill veta av en.
Var snäll mot henne bara. ge godis och klappa henne så kommer det nog lösa sig snart..
Du kan ju alltid kolla så att hon inte har ont någonstans eller så :S

Cherry
0

Hon har ju som sakt fortfarande sånna knölar på sig. Sen har jag försökt med godis men när jag ger henne godis blir hon sur och låter så som jag sa. Sen är det svårt att klappa eller ta ut henne för att då springer hon gätte snabbt runt i buren eller så biter hon mig. :(

Lotta_A
0

Läskigt. låter helmysko.
Det kanske är något me dom där konstiga knölarna. Hon kanske har ont??

Cherry
0

Ja men min kussin (uppfödare) sa att oftast är det fett kulor eller canser kulor och om det är canser kulor så vill jag inte att dom avlivar henne :'(!!

KajsaM
0

Hoppas då att det inte är canserkular!

myriis
0

Hum.. Finns inte mkt att göra åt en skendräktig? kanin (om hon nu är det) Men ta det lugnt, det går ju över efter någon månad (Om jag inte minns fel? XD) Då blir hon sitt vanliga gulliga jag ^^

Cherry
0

okey :P