Ny kanin!!! =)
Testar igen att göra den här nya länken, som verkade sååå svår att få med! hum..
Imorgon ska jag hämta min nya kanin!!! =) En vit rödögd hermelin-rex! 8 veckor gammal! Vilken liten plutt!! =) Har bara sett foto på honom än, men jag blev störtkär direkt jag fick upp bilden! Wow vilken snygging!!!
Vi har byggt en ny bur till honom, helt av furubrädor! Tung som ett helt hus!!! ;) hehe. Det blev stort o jättefint! Ska fota sen.. Men först en bild på sötnosen!!!!!

naaaw vad kul!!! =)

Oj då.. nån bild fick ni inte se… Det är nåt strul.. Går inte att få med fotot.. Testar igen att skicka den fåse..
Nej det går INTE att få med fotot!!!! Grrr.. Jag som så gärna ville visa upp min lilla sötis… snyft..

Hum.. ännu roligare vore det om ni kunde få se vad söt han är!!!!

Ja, vi vill ju se!! =/
Hm, testa maila den till mig Hopi, så kan jag lägga ut den åt dig om du vill?
ninni.hedblom@hotmail.com

Vad roligt :) Ja vi vill se massor med bilder :P

Tack NinniH! Det kan jag göra! Vad snällt!
Konstigt att det funkade med en av mina egna bilder, kan det vara nåt med den andra tro.. Jaja. jag skickar den till Ninni fåse! =)

Vilken pärla dennis är :)

Nu har jag mejlat 2 bilder till dig NinniH!!! =) Håller tummarna!

Tusen tack, Kajsa_!!!! =) Ja, han är go som få! hehe. Fast Hampus är lika go tror jag!!!! ;)

jepp. nu håller vi tummarna!

Hoppas att Dennis kommer att tycka det blir kul med en granne ute på altanen! *ler* Ska bli så spännande att se min vita kanin imorgon!!!! Måste gå o lägga mig så det blir morgon snart! hehe. Längtar så!!!!
Åh vad skoj! GRATTIS!! En rex också vad underbart!! Du vet vad du måste göra så fort han kommer! (bilder,bilder,bilder)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
åh! Den måste vara jättefin! Längtar efter bilder nu :D Vad ska sötkorven heta då?

#11 Hehe jo dom är nog lika goa :)
Här kommer bilderna på Hopis nya nin. 
Måste säga att han är SUPERSÖT jue! Lyckost du är Hopi!!! 
Gullig :D
Det där är min mans favorit kanin….albino alltså. De hade tydligen "massor" av såna när han var liten och bodde på landet. Själv tycker jag att de är fina men jag vet inte vad det är som gör att jag tycker att de röda ögonen är så läskiga…..darr….

Åh så söt :) Bor den nya tillsammand med Dennis?
Har du hämtat den? Hur går det? Och VART är alla kort om jag får fråga? :P
Vad ska han heta?

Hej igen och tack alla!! Speciellt mycket TACK till NinniH som fixade fram bilderna hit! (Undrar varför det inte funkade för mig..? hum..)
Hur som helst, har varit och hämtat honom idag! Så vi kom hem för bara ett par timmar sen ungefär. Han var så duktig på vägen hem så! =) Satt så lugnt i en transportbur. Hans bror den lilla bruna, var verkligen LITEN! Men det är visst min vita Lillbamsen som är STOR! hehe. Spelar ingen roll OM han blir lite för stor, men han är nog matglad, för det kändes på hans mage.. hehe. Men han är ju bara 8 veckor gammal!
Han ska inte bo tillsammans med Dennis. Utan han har fått en egen stor bur. Båda är ju hanar o ej kastrerade.. Får väl se hur det blir längre fram OM jag ska kastrera dom eller ej.. Beror på hur det funkar utan. =)
Namn, det vet jag inte än.. Han heter Lillbamsen på stamtavlan, men ska ha nåt annat namn… Får känna efter vad det ska bli! =) Jag tycker inte det gör nåt alls att han är rödögd! Men det verkar ju som vissa tycker det är läskigt.. hum.. Fattar inte varför men.. Huvudsaken är att JAG tycker han är vacker!*ler*
Fota ska jag göra imorgon!!! Vill inte hålla på och störa honom för mycket idag.. Han har blivit öronmärkt idag plus att han fått flytta.. Det räcker för en dag! =)
Tack igen NinniH för att du ville fixa bilderna!!! Jättejättesnällt!!! =)

Vad skojj :) Länktar tills imr då :P
Vad kul xD Super smarta jag glömde ta med en transport bur när jag hämtade min andra kanin från uppfödaren.. host.. Hon fick sitta i knät hela vägen xD Hihi ^^ Två namn förslag "Bamse" eller kanske "Lillen" ^^

Tack Kajsa_! Du är för gullig du! *ler*
Myriis; Näe glömde du transportbur hehe, men det var väl mysigt att ha henne i knäet! =) Hoppas hon kunde hålla sig bara. hehe Min hade hållt sig, inte pinkat eller nåt, på hela vägen hem. (Tog ca 1 timme) Tack för namnförslagen! Inte dumt! Fåse vad det blir! Bamse kanske skulle vara bra!! =) Får se mer imorgon vad han passar bäst som! =)
Han är sååå söt när han skuttar runt i sin bur på altanen! Syns ju så bra i mörkret, när han är så kritvit som ett spöke! Hahaha!
Haha :D Eller så borde du kanske döpa honom till något som typ passar hans personlighet ^^ Jo, turligt nog höll hon sig, men några bet blev det.. Hehe xD

#27; hehe ja men då gick det ju bra ändå! ;) Ja, namnet måste passa hans personlighet. Det är viktigt! =)
så söt liten vän då fått hem!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Oj så vacker han var! :) Superfin! Jag älskar vita kaniner. åååh vad avis jag blir :D
Lycka till med allt och glöm inte att berätta hur det går för honom :)

TACK-TACK! Ja nog är det en riktig liten sötis! Vita kaniner är så vackra! Magiska på nåt vis! =) Skulle vilja ha nåt namn som passar en magisk, vit kanin! =) Fåse vad det kan tänkas bli!! *ler*
Han verkar trivas redan! =) Han har hoppat runt i buren och sitter i sitt sovhus o myser, har ätit äpple oxå! Så hoppas det blir bra!!
Jag hoppas allt går prima :)
Har han fått hälsa på Dennis än då? :D

Hehe Nej han har inte hälsat på Dennis än.. ;) Men dom ser varandra iaf! =)
Nu har jag kommit på namn! =) Tänkte imorse när jag var ut att han är som en ande, att han måste ha nåt namn som är nåt sånt.. Sen bara flög namnet i huvudet på mig; Andy (uttalar Andie) Så det ska han heta! =) Här kommer ett kort taget idag! Han är såå pass söt så det är inte klokt! Och en riktig liten goding!! Mjuk som sammet!!!

Va söööt han är, kan tänka mig att han är lagom öm i sina små öron nu… Lillkillen där! Nä nu lär jag hoppa in i duschen, ska åka till Leksand och hämta en hermelin i eftermiddag =)

Gud så söt hon är :)) Lyckos dej :D

Jo Du Annelie, MEN det är inte jag som ska ha den utan Per´s kusin (som oxå har blivit kaninfrälst). Jag ska bara visa vägen… Och jag hoppas att jag inte blir "pålurad" fler niner för nu har jag inte så mycket plats längre… Än! =)
Jo man kan ju tänka sig hur det ska kännas att få alla de där "nålarna" i örat, AAAAAJ! =/
Skaplig koja han har, den där biter han inte sönder i första taget =)

#38 Hur många niner har du igentligen? :) Hihii

Suzzie; Fåse hur det går idag då! hehe Om det blir nån nin till dig oxå ändå..hihi. Nej, det där sovhuset gnager han nog inte sönder i första taget! ;) Men funderar på att sätta dit en bräda till i överkanten på framsidan, så det blir mer skyddat.
Kajsa; Det är en hane..
Men nog är han söööt! En liten goding! Han har sen mer lockiga morrhår o ögonbryn!!!! =) En liten charmör är han!!!

Nu har jag lagt in 2 foton i mitt fotoalbum på Andy. =)
Sööt han är! Jättefin päls

Han är bara så underbar :) vit som snö :P
Annelie kolla tråden "min första artikel". Du måste ju skicka in på dina snyggingar =)

Tackar Tina_A & Kajsa_!! Ja pälsen är otroligt fin! Men så är han ju en rex-hermelin oxå! hehe.
Ja, jag såg den tråden, ska försöka fixa det sen.. =) Verkar spännande det du har på G, Kajsa_!!! =)

Bra Annelie :))))
Hans bur ser ut att vara stor och fin! Och jättesöt är han me :D

#46; Ja buren är stor, det är bara halva som syns på bilden. =) Så söt är han! =) Ser så gulligt ut med dom lockiga morrhåren oxå! *ler*
#47: Bara halva? Vad du skämmer bort honom
Hihi!

#48; hehe är dom inte till för att skämmas bort????? 
#49: jjooo det är väl klart dom är :D

Ja nog är det så! hehe. Det är så roligt att skämma bort dom små godingarna! Hur skulle man kunna låta bli??? ;)
#51: Håller med :) Dom är ju söta och goa så dom förtjänar att ha det så bra som möjligt :D

Helt sant, Lotta_A! Och jag tycker att har man skaffat ett djur, då ska man ta hand om dom på bästa sätt!!! Annars kan man låta bli..
#53: absolut!!
Du Hopi, förresten.. Vem köpte du honom utav? Hon råkar inte ha någon sådan kvar, eller någon annan sötnos?
Är på jakt efter en utställningskanin. Bor? Hemsida? Mail? 

#55: Hon heter Lena Kvarnback och bor i Insjön
Okay, tack. 

Vassego vassego =)

NinniH; Vad kul!!! Hon föder upp vanliga rexar oxå!
Hopi; Okay.
Fast är ute efter en liten kanin i hermelin eller dvärgvädursstorlek. Letar mest efter vit rödögd eller blåögd!
Men har inte hittat någon i närheten som är till salu.. 

Hehe Vilken tur att jag hann först till Insjön då!!!! hehe. Min lilla Andy verkar då vara bara fööör go! Så jag säger bara; Ta kontakt med Lena, så kan du ju köpa av henne till våren! Hermelin-rexárna är ju bara fööör vackra!! =) Pälsen är ju så mjuk så det är inte sant! Väldigt lugn i sättet och inte rädd heller, så Lenas uppfödning kan jag rekommendera!!
Bifogar en bild på söt-Andy! =)
#61: Sööt han är :) Han ser rätt stor ut för att vara hermelin?

Han ser större ut på bild än han är! hehe. Men han var mkt större än sin bror.. Så han kanske blir föör stor! Han gillar att äta det har jag sett redan! haha!
#63: Ja, det är sant, glöm inte att kameran lägger på 10kg :P

#64; Ja, just det ja!! Det får man inte glömma!!!!! =D
Söt-Andy var ordet :D
Jag tänkte på en grej, när jag fotar mina niner så får dom alltid röda ögon och det är jättejobbigt. Detta behöver du ju inte oroa dig över längre eftersom Söt-Andy redan har röda ögon :D

#66; hehe, där kom du på nåt smart du Lotta_A!!!! Det är helt sant, jag behöver inte ställa in kameran på röda ögon reducering när jag fotar honom inte!!! Hehe! Bra att du sa det, för pga att kameran blixtrar flera gånger nu när jag har det inställt på "r-ö-r", då hinner han blunda!! Det är nog bättre att ändra det, då blir det ju bara EN blixt! SMART!!! Tack, Lotta-A!!!! =)
Ja visst passar han att kallas Söt-Andy! hehe
#67: hehe :) kul att ja kunde hjälpa. och nu när du fått massa fototips tycker jag du ska fota sötnosen! Flera bilder vill vi ju se! :D
#18 är inte den kaninen känslig för ljus och sånt?

#69; Det har jag inte hört nåt om.. Vet inte om dom rödögda är mer känsliga för ljus än andra..?
#68; Fotade lite igårkväll, och faktum är att det blev bättre! Han blundade inte alls lika mycket! =) Så har man rödögd kanin så är det bättre att ta bort röda-ögon-reduceringen! =) Jättebra att veta!! Och "r-ö-r" hjälper ju ändå inte då så… *skrattar* Och jag vill INTE reducera dom heller! Tycker dom är så vackra!!!!!
#69: Är inte så enormt kunnig inom just det där, men sökte lite på internet och hittade detta på www.zoonen.com
Är *diesel* som skrivit detta (Elina?).
"Nu vet jag inte hur det är med gnagarna, men rödögda kaniner behöver inte alls vara albino! Vit rödögdhet är en färgmodifikation medan albino är en sjukdom. Rödögda djur behöver inte alls vara "känsligare mot allt". Och visst tål de soljus, men de kan vara känsligare än andra djur mot soljus."
"Egentligen klassas albinism inte som någon sjukdom, mer som en defekt.
Det vit rödögda djur "har gemensamt" med albino är att de inte bildar melanin. Vit rödögda djur kan också vara aningen ljuskänsliga.
De som är albino är bla. väldigt känsliga för ljus, har synskador bla. defekter i samseendet samt svårt för att se detaljer. Även dövhet och ryckningar är vanligt har jag för mig.."

#71; Då vet man inte om han är albino eller ej.. Men man kan ju tänka på det iaf, att han KAN vara lite mer känslig för ljus.. Bra att tänka på till sommaren sen! Så kan man ju se till att han får lite mer skuggigt. Mitt i solen ska dom ju ändå inte stå vare sig dom är rödögda eller ej..
Tack för tipset NinniH! Och även Cherry som påtalade det!! =)