Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 527 ggr
Kaningalen
0

Belgiska Jätten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min Belgiska Jätte, Maphia heter han och är född 23 juni-06 så han är inte fullvuxen än.

Hopi
0

Dom är bara fööör söta tycker jag!!! Maphia är jättefin!!!! =)

KajsaM
0

Åh en riktig snygging ;D

Zvintos
0

Jättar är ju bara så underbara, eller hur? Glad

Kaningalen
0

Ja OM de är!! Härligare ras får man leta efter =)

Tina-A
0

Älskar de stora öronen :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Kaningalen
0

Jag me, det är nå speciellt me de "parabolerna" =)

Lotta_A
0

Parabolerna :D hihi. Sött sagt! Mjo. Örenen är jättefina o stora!

Och dom verkar ha så bra temprament. Mer framåt och sådär. Det gillar jag!

Kaningalen
0

Ja men de är ju som paraboler =)

Man kan säga ett en Jätte är som en hund!! Grymt härliga är de! Min Jätte är sååå mysig, höjdpunkten på dan är när man går ut till honom och sätter sig. Då kommer han och sätter sina framtassar i knät och puffar på en me nosen. Han är sååå go! =)

Kaningalen
0

Maphia vart extra glad idag när han fick lite tallgrenar att gnaga på i Kaninrummet =)

Hopi
0

Vad mysigt det ser ut! =)

Lotta_A
0

Så fin! Hur stor bur måste en jätte ha?

Kaningalen
0

#11, ju större desto bättre!

• Minsta tillåtna yta: 0,9m2
  • Minsta mått på kortaste sidan: 0,7m2
  • Minsta höjd: 0,7m2

(Stora raser raser kräver större burar och de är dessutom dyrare att föda upp därför att de äter så mycket mer än en liten kanin.)

Lotta_A
0

#12: Okej. Ja. Dom måste väl typ ha dubbelt så mycket mat som en liten hermelin eller någonting :)

Zvintos
0

#13: Gav min hermelin ca 0,75dl pellets, och min nuvarande jätte på 3 mån ger jag 4dl pellets samt potatit, pasta osv. Så de behöver nog snarare 4-5ggr så mycket. Så det går åt en hel del pellets, speciellt om man har många.

Kaningalen
0

Nog går det år mat alltid! Min BJ får fri tillgång på foder och ibland slinker nån potatis eller pasta ner.

Lotta_A
0

#14 o #15: Ger ni dom rå potatis då eller?

Och pastan. det är kokt vah? Gillar dom verkligen pasta? :)

KajsaM
0

Ni som har en bj, jag skulle gärna vilja se deras burar? :))

Kaningalen
0

Här är Maphias bur

KajsaM
0

#18 Tack :) Åh så gulligt som en egen stuga :P Vad har kanin i "huset" då?

Kaningalen
0

Här var hans dåvarande "inredning"

KajsaM
0

Fiint :) Jag trodde att det var mycke mindre typ bara att det fanns halm. Men han har ju jättestort! Vad tycker han om snön då?

Kaningalen
0

Tackar! Jo men det tråkiga är att han bor lite mindre nu ett tag, så han blir lite mer tam. Visst, han är grymt nyfiken och kommer fram och hälsar o så där men han hatar när man tar på honom. Så då fick det bli att han får bo mindre ett tag. Sen får han flytta tebax till sin stuga.

Snön gillade han jättemycket =)

KajsaM
0

Okej, Vad bra att han gillade snön :P

Zvintos
0

#16: Jag ger mina kokt potatis, varmt och mysigt en kall vinterkväll/eftermiddag. Glad Pastan är också kokt, och ger även kokt ris. Allt är väldigt uppskattat och går åt DIREKT! Glad Brukar kunna höra hur de sitter och smaskar makaroner och potatis. Så här är det omtyckt iaf. Du kan ju testa att ge lite, det enda som kan hända är att de inte tycker om det, och det gör ju inget eftersom det bara är tilläggsfoder. Glad

Lotta_A
0

#24: Jag äter pasta typ varje dag :P Så jag ska prova att ge lite till Molle och se om han gillar det :)

Kaningalen
0

#24: passa bara så han inte blir tjock, ge inte för mycket! Det är främst Belgiska Jättar som ska äta potatis & pasta och sånt. Ett litet tips? bara =)

Matilda_91
0

Albin får lite pasta då och då och han gillar det ;) Potatis har jag inte provat än :)

Lotta_A
0

Mm. dom kan ju lätt bli tjockisar. det är ganska sött med mulliga djur tycker jag, men det är ju inte alltid så hälsosamt.

Kaningalen
0

Kolla va Maphia smälter in bland Per´s jaktkläder! =)

Between
0

#29 haha va sött

Lotta_A
0

#29: Vart är kaninen :P

haha. coolt det ser ut :)

Kaningalen
0

Maphias fötter är snart större än mina… =)

Hopi
0

Men gu´va söööt han är!!! Maffig är han hehe, så namnet passar honom bra! hehe.

Lotta_A
0

Gud så charmig han är :)
Kan du inte berätta lite mer om Maphia?
Hur han är i tempramentet. Om man kan bära honom, är han rumsren? Jaa. jag vill veta massa :D han är så söt

Kaningalen
0

Lotta_A: Ja nog finns det att berätta om honom allt! =)

Ja vart ska man börja tro… Han är världens nyfiknaste kille. Så fort han hör att man är på väg så "hänger han på låset".=)

Men han HATAR beröring, allt ska ske på hans villkor. Så DET är det tråkiga me honom. Men vi jobbar stenhårt på att få honom att vilja bli klappad och buren.

Rumsren… Jag måste nog säga att han är det. Han har ju sin bur, taket är öppet på den så han kan hoppa i och ur som han vill. Och i själva Kaninrummet finns det inge bajs eller så. Har även ställt ner en kattlåda typ som han kan bajja och pinka i. Men annars hoppar han ner i sin bur och gör sina behov där =)

Och jag är helsåld när det gäller Belgisk Jätte, jag vill ha fler. Till min Per´s förskräckelse =) EN till vill jag ialla fall ha. Det är en sån ras man bara kan älska =)

LinisPandie
0

Oj vad stor han såg ut jämnfört med pojken!, thihi va sött!

Iram
0

Det blir bebisar här efter årsskiftet, så det är bara att höra av sig vid intresse. Skrattande

Flera färger väntas, som blått, viltblått, viltgrått, järngrått, järnblått ( till kel)…

Kaningalen
0

Viltblå eller järngrå är precis va jag är ute efter, men de var bara till kel då va!? Fundersam 

Lotta_A
0

#35: han verkar vara en helmysig kille faktiskt :D

Kaningalen
0

#39: Ja men det finns inge annat att säga faktiskt, han ÄR helmysig trots allt! Som idag, när jag bestämde mig för att han skulle vara nere i sin bur. Och så stängde jag taket. Jäklar va arg han vart, han SKULLE bara ut därifrån så jag fick lägga över tunga saker så han inte kom ur =) Token!

Tina-A
0

Det vore säkerligen mysigt med en belgisk jätte :D Men man måste nog ha ganska mycket plats, mer än vad jag har!

Kaningalen
0

Ja nog lär man ha plats allt…

Iram
0

Hihi, ser nu att det ser ut som om alla bebisar blir till kel. Jag menade bara de järnblå…Skrattande

Kaningalen
0

Men EGENTLIGEN, ska man ha en Jätte till nå annat än kel =) De är ju bara FÖR mysiga! Men men, har man blivit utställningsgalen så har man ;o)

Lotta_A
0

Tycker belgiska jättar om att mysa?
Har läst i en del trådar att dom inte gillar att bli burna och sitta i knät och sådär??

Kaningalen
0

Nog finns det undantagsfall allt, som me allting här i världen =)

Lotta_A
0

#46: hehe. okej :) allt handlar kanske om hur man uppfostrar den och hur den haft det hos sin tidigare ägare :)

Pinscher2
0

Här är en bild på Maphia som togs igår. En riktig gangster, är vad han är Skrattande

Zvintos
0

Vad stor han ser ut.. Hur gammal är han egentligen? Glad

Pinscher2
0

SÅ stor är han inte än, men nog har han vuxit sen jag köpte honom =) Han är född 23 juni-06, alltså 5 månader drygt.

Zvintos
0

Jag tycker han är stor, eftersom jag bara har Järnsaxa att jämföra med. Och hon är ju 2 månader yngre..Räcka ut tungan

Pinscher2
0

Jo och jag tyckte att Maphia var rätt stor tills jag såg Maries "lilla" kille Sabian bak i skuffen på sin bil i lördags kväll…  Han var STOR jämfört me Maphia… Shit asså! =)

Pinscher2
0

Här är en purfärsk bild på min guldklimp.

Pinscher2
0

Och en till! Liten börjar bli stor…

Hopi
0

Oj vad stooooor han ser ut! Vet du vad han väger, Suzzie? =)

Pinscher2
0

Ja nu sista tiden så ser man verkligen att han har växt! =) Nä tyvärr Annelie, jag vet inte det. Men jag skulle verkligen vilja veta! Han vägde 3.30 kg när jag köpte honom och det var 27 okt, men nu vette tusan vad han kan ligga på…! =)

BILDEN: Tagen samma dag som jag köpte honom! Där såg han liten ut =) Jämför!

Pinscher2
0

Här är en cool bild på min Maphia:

Matilda_91
0

#57: Häftigt med det röda ögat ;)

Tina-A
0

3,3 kg i oktober… Han är nog en riktig bamsing :P

Lotta_A
0

Belgiska jättar är ju så grymt coola!

men hur tama blir dom egentligen? Dom verkar inte vara så förtjusta i att bli burna och sådär..

Pinscher2
0

Han väger runt 5 kg nu… Finns undantag på genomsnälla jättar (Iram´s till exempel!), fast Maphia är toksnäll han me. Men han hatar att bli buren och klappad…

Zvintos
0

Hehe, då väger Maphia som min tös då.. och ändå är min 2 månader yngre. Räcka ut tungan Undrar om det är din som skulle kunna lägga på sig, eller om min dam växer lite för snabbt? Räcka ut tungan

Jo, håller med om att Iram´s BJs är ursnälla! Hoppas Järnsaxa blir lika mysig hon med, hon är då på god väg iaf! Glad

Pinscher2
0

Om jag säger så här: Uppfödaren sa häromdan att Maphias syrra väger 5.4, så då tar jag för givet att han väger runt den siffran han me… Men han kanske väger mer ändå!? Hade jag haft en pålitlig våg så hade jag verkligen vägt honom!

Nog blir Järnsaxa lika mysig hon me, me tanke på allt man hört om henne =)

Zvintos
0

Aha okay, trodde du vägt honom. Räcka ut tungan Ja, han borde ju väga mer. Flört

Pinscher2
0

Sluta nu, blir ju bara mer o mer sugen på att väga honom nu ju =)

Hopi
0

Suzzie; Det blir till att önska sig en våg i julklapp!! hehe!

Pinscher2
0

MYCKET jag önskar mig nu! =) Bland annat: En ny mage! Massa spån! Hö! Halm! Kaninbebisar! Hundvalpar! m.m m.m

Lotta_A
0

en ny mage?

Pinscher2
0

Jaaa… Om ni bara visste hur less jag är på min. Jämt ont i den… Gråter

Sen vill jag ha en perkulator och en ny digitalkamera oxå…