Nu blir jag irriterad
Har haft några vuxna honor som jag har omplacerat, alltså skänkt bort. För en vecka sen var en familj och hämtade en hona. Dom hade en hane som dom skulle kastrera samma vecka och sen ha dom tillsammans.
I kväll när jag kollade blocket fick jag se en annons med min bild på den kaninen. Det var den kaninen dom hade hämtat, som dom nu annonserade ut för 100:- Det är väl OK, dom gör ju vad dom vill med kaninen, men man blir ju lite ledsen, att hon ska behöva flytta en gång till och att dom dessutom har tagit min bild. Funderar på att maila, men jag vet inte.

Jao, jag tycker att du ska mejla och prata med de och fråga varför de helt plötsligt ska sälja henne, personligen skulle jag nog faktist köpt tbx kaninen (eller bett om att FÅ tbx den), men det beror ju helt på dig:)
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !
usch vad onödigt!

Vadå vill de ha pengar eller?! nu blir jag sur 

#3 Javisst, dom fick henne gratis och nu säljer dom henne för 100:- och så har dom snott min bild från blocket, jag har kvar annonsen för att jag har en till kanin som ska omplaceras.

Tycker som #1 Hade också bett om att få tbx kaninen och berätta att man inte kan flytta runt på ett djur sådär! Jag menar, dom kanske inte kunde ta hand om kaninen att det inte gick på nåt sätt (jag vet inte) men då tycker jag isånafall att dom kunde frågat om dom fick lämna tbx kaninen! Och dom kan ju imnte ta din bild utan att fråga :O! :)

Reagerade också när jag såg DIN bild i annonsen… och att hon omplacerades för bara jaa… är det ens en vecka? När det gått så pass kort tid hade de ju faktiskt kunnat kontakta dig innan och höra om du ville ta henne tillbaka.
Jag tycker du kan maila och höra vad anledningen till att hon säljs så snart är… Och påpeka att de stulit din bild…
Hade någon tagit min bild, hade jag personligen mailat ansvarig på blocket och bett dem ta bort bilden och tala om varför (dvs det är du som har copyright, inte hon som lagt ut annonsen).
Sen tycker jag det är tarvligt gjort att sälja en kanin såpass tidigt, som man dessutom fått gratis.
Så svårt är det ju inte att först höra av sig till den som sålde och höra ifall denne vill ta tillbaka kaninen.

Jag hade genast kontaktat dom för att säga ifrån att så här beter man sig inte. Varken mot dig eller kaninstackarn.
Samt att dom snott bilden är olagligt.
Marsvin 4-ever
.