Julbak
Snart det ju jul dårå. Idag är det faktiskt inte mindre än 21 dagar kvar! 21 dagar går fort.
Snart är det dags att baka lussekatter, knäck och pepparkakor m.m.
Brukar ni baka innan julen? :D
Vet ni om det finns kaninpepparkaksformar man kan köpa eller är det någon som har tips? på hur man kan göra formar själv?

Ja tiden går fort! Jag brukar baka endel iaf. Men inte så mycket.. Men lussekatter vill jag allt ha! Kan inte köpa heller pga allergi..så det är bara att baka om jag ska få äta några! Kanske går att baka dom som små kaniner? hehe. Vore kul att testa! =)
Har aldrig sett pepparkaksformar som kaniner, men det kanske finns? Skulle ju gå att rita en kanin på papp eller plast, klippa ut och sen skära efter den på degen.. Men det blir ju ganska tidskrävande… =( Kanske skära ut kaniner direkt i degen, så alla blir olika?? =) hehe. Jag brukar sällan baka pepparkakor.. Tar sån tid… hum..
ne. pepparkakor tar inte tid ju. bara köpa deg i affären :D O sen in i ugnanen.
Man kanske kan göra egna formar av typ ståltråd. Eller tror ni der funkar med aliminium eller är det för ostabilt tror ni??

Vad för aluminium menar du Lotta_A??

det finns kanin pepparkaks formar! :D vi har det :)
mamma ska baka lussekatter/bullar på torsdag :D muums :P sen ska vi göra det andra ngn annan dag :)

Jag har bakat ischoklad :P Snart blir det väl allt det andra ;D
Vi har oxå kaninformer…haha….långa öron o stora bakfötter….fniss….nä seriöst nu. Vi har pepparkaksformer i modell kanin….ett par olika. Tror jag har bilder på kakorna…..ska se om jag hittar ….då lägger jag ut dem här…
WOOOPS va stort det där blev då…..men kaninpepparkakor är det allafall……sonen bakade dem förra julen…
Ojoj. vilka fina kakor :D mums. man kanske ska införskaffa såna där former, men det vore fortfarande kul att göra själv.
#3: Hopi: Vad för aliminium jag har? Jag vet inte riktigt. Det kanske inte ens är aliminium. Men jag har någon silvrig lättböjlig metall..
Det borde fungera :)
Annars kanska man bara kan skära med kniv och sen kan man ha på någon lcäker glasyr :D

Vilka coola pepparkakor!!! =) Vad roligt om man kund få tag på såna! Då tror jag sen mer JAG skulle baka pepparkakor!!! hehe
Lotta_A; Du kan ju testa! Det skadar aldrig! =)

jag har den formen som visasi i mitten #7 ;P
Tror det var på ICA MAxi vi köpte formerna förra året….inte alls dyra heller…..

Vaniljhorn!!! Yammiiiiiii…..passade på att knapra lite av din bild…hehe. Min syrra är en hejjare på att baka såna…hoppas hon gjort det även i år…..jag vet ju var hennes kakburkar står…skratt.

Ja, vaniljhorn är bara föör goda! =) Dom smälter ju i munnen! hehe Och så är dom ju såååå lätta att göra!! Passar mig bra! haha.
Jag ÄLSKAR lussekatter/-bullar! Åååååh Annelie, sluta suktas! Måste baka sånna
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

hehe men lite måste vi väl inspirera varandra här! hehe Det är bara att ta fram bakbordet, Tina! hehe
Ja tina. Och baka några till mig när du ändå håller på.
Och så kan du baka lite av Matildas goda kola me :D