Diezel kommer hem
Fick ett mail idag angående franska väduren Diezel. Jag omplacerade honom pga allergi då jag bestämde mig för att bara behålla hans bror Texas. Blev sedan tvungen att låta Texas somna in pga av att hans ögonsjukdom blev så mycket sämre.
Har aldrig ångrat mig så mycket trots att jag tyckte att jag hittade ett perfekt hem. Hittade Diezel i en bortskänkesannons på Blocket några månader senare men då kunde jag inte få honom tillbaka eftersom en kollega till den nya ägaren skulle ta så himla bra hand om honom.
Blev väldigt besviken, folk lovar guld och gröna ängar och sedan kan hon inte ens kontakta mig som hon lovat.
Idag fick jag i alla fall ett mail från den här kollegan som berättade att de inte kunde ha honom kvar. Hon kommer med honom till mig om två timmar ungeffär och jag är så himla glad!
Hoppas han är i lika fin form och lika snäll och mysig som när han bodde hos mig. Diezel är kastrerad nu så jag hoppas verkligen att jag ska tåla honom bättre. Ännu en omplacering kommer inte på tal oavsett. Stackars "liten" som fått flytta runt så mycket.
Vet sedan tidigare att han fungerar jättebra med min lilla dotter, katter och hund i alla fall så där ska det inte vara några problem.
Ni får hålla tummarna för oss!

Gud så himla bra Terese! 
Att han äntligen kommer hem, till det rätta!
Han är så oerhört vacker.. när jag kollar på honom önskar jag att jag fick tillbaka min donna:/
Hoppas det går bra nu med allergin!
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
#1 Hoppas jag med!
Hoppas allt går för din Donna i hennes nya hem? Hade gärna tagit henne, men det var nog meningen att Diezel skulle komma hem…
Åh gud vad underbart!
Så roligt, stackars Diezel får äntligen komma tillbaka och få lite mer kärlek 
Hoppas du slipper känna av någon allergi 
Åh gud så mysigt 
Nu hoppas vi att allt går bra och att du inte känner någon allergi! Lycka till! :)
Åh, gud vad bra! Jag är verkligen glad för er skull! 
#4 Åhh! Grattis :* <3

vad skönt att han har kommit till rätta nu hos dig så han får all den Motion och kärlek som han förtjänar!
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Å skrutt! Vad härligt! Tänk att han fått slussats runt sådär! Hoppas hoppas nu allt går topen bra! Å det måste känans underbart att få hem honom!!
Gosa mycket nu!! 
#8 Härligt! :D
Å, vad roligt! :D
Tack allihopa! 
Det känns så himla bra nu när Diezel är hemma igen. Vi har gosat och tagit en vända ute på gården i sele. Verkar som att han känner igen sig, just nu ligger han och softar på mattan under bordet i köket.
Han får vara därinne idag och acklimatisera sig lite innan han får komma ut och träffa resten av familjen. Känns nästan som att jag fått tillbaka en del av min älskade Texas RIP, Diezel är ju hans kullbror och precis lika fin och mysig. Inga tecken på att Diezel ska ha ärft samma ögonsjukdom som brorsan heller.

Zzznyyygging!! Grrrr… 
hehe! en myse-nin!
han é jätte fin!!!
#14 Han är så fin:)
#15-16 Han är supersnygg. Ska ta lite bättre bilder senare. Han har som sagt fått en rejäl dubbelhaka, men annars är han i fin form.
Bortsett från långa klor, men det är ju lätt fixat. 

Jättefin!!!
bild #4 där han sitter på bakbenen å ser utsom han kollar ut genom fönstret å funderar. Hel härlig! Så sitter min Malte på sängen ibland å ser ut att bara …fundera…
Han är verkligen kanon fin! Kul att du fått honom hem igen! Underbart det måste kännas!
#19 Tack! Jag är jätteglad över att ha min mysfrasse hemma igen. Kändes så himla dumt att jag hade omplacerat Diezel när hans bror Texas blev så dålig att jag blev tvungen att avliva honom.
Hade världens kval när jag blev så allergisk och valde att bara behålla Texas. Nu känns allt toppen igen och jag har gosat massor med kasterade Diezel utan att det kliar det minsta lilla. Toppen! 
Min lillasyster har en hankanin som jag är superallergisk mot, men honor och kastrater verkar gå hur bra som helst.

# 20, jag förstår du har känt kval å funderat.Det gör man. men vi gör såna val i livet ibland å hoppas ju alltid att det är bra, vilket det är just Då! Eller hur?!
Nu hade ju Diezel den oturen att få flaxa runt sådär… det är inget du kund eråda över. Nu är han hemma hos dig igen å det är det som räknas, ni börjar Nu!
Å jag tror han har det å kommer få det toppen bra på alla sätt!
Konstigt det där med din allergi… hmm.. aldrig hört innan.
Själv hade jag långt morgon gos med min lillkille Malte som väckte mig med försiktiga slickar på armen. Sen fick han tok-fnatt ryck när jag vaaaknaade! å klev upp! haha! Åsså va han igång å rejsade ut å in på balkongen å gjorde tvära kast å hopp därute ( har tom flyttat ut en av hans toalådor, så sitter han under mina blomlådor som under en buske å pluttar å mumsar hö i det fria! haha!) kom farandes som en raket när jag öppnade s-k-a-f-f-e-r-i-e-t ! haha!
ha det bäst nu du å Diezel å resten av familjen! Ska ut en sväng med Malte sen på promenix!
Kram!
#21 Han låter så himla rolig din Malte!
Nej, du har rätt. Just då var det rätt att göra så och jag är bara så glad över att jag fått tillbaka honom nu och att det inte kliar på mig nu när han är kastrerad. Tycker att det låter väldigt skumt själv också. Men har faktiskt hört om flera som har samma typ av allergi, just mot fertila hanar…
Kul att Malte får vara ute på balkongen också. På våran stora balkong bor lilla Fluff (hittekaninen), så där är redan upptaget. Men vi har en innätad fransk balkong i vardagsrummet där både katterna, hunden och Diezel tycker om att lufta sig.
Fluffen har bott därute på balkongen hela sommaren. Har testat att ta in henne men då blir hon lös i magen. Tror helt enkelt att hon trivs mycket bättre ute lilla skruttan. Hon har ett stort hus, tunnel och toalåda, grenar mm så hon har det bra där.
Jag väntar på att min gubbe ska komma hem och ta hand om lillan. Då ska jag och Diezel gå ut och promenera vi med. 
Kram till dig och Malte!
Åå vad fin han är. :) Hoppas det går bra för er nu. :)

#22 Tack! Ja min lilla Malte är verkligen helskön! Fast jag snackar ju med honom hela tiden hemma, haha! Jag har haft hund för länge sen, långt innan min förra kanin å alltid haft hundar omkring mig så jag kanske präglar Malte… ;-)
Å di lilla Fluff ja! Skrutt! Mys-pys på balkongen! Härligt! Hmm, konstigt hon blir lös i magen… Ska fundera ut ett hus till Malte på balkongen , har så mycket annat där…blommor haha! Får se om jag får plats! fast han nöjer sig med att sitta under växter som hänger ner…
Vågar inte ha balkongdörren öppen på natten, bor högst upp utan tak över balkongen, hmm, rovfåglar. Vi har ju havsörn här i krokarna! … Vi får se …
Ska hundträna Malte med poalres hund tänkte jag, men hon är en energisk liten dvärgpinscher, å vi vet ju hur de är!
Ja, återigen utgå från Nu med Diezel å förösk å inte tänka på alla Om. Jag gör gärna det själv speciellt när det gäller djur! ;-) hmm…
Ska krama Malte så fort jag får tillfälle! :-)
Ha en trevlig prommis du å Diezel Snyggingen!!
kram kram!

# 25 Ååå precis sån färg har min polare på sin dp! Å vad Fin han är! De är för goa!Riktiga små studsbollar! Skrutt va' fin!!Gulle! Hur gammal är han? De är vekligen snälla å sköna hundar!
Mailade min polare i morse, som é på semester att snart n vi kanske börja kaninträna hennes hund igen..haha! å hundträna Malte. Många av mina vänner har ju hund å jag ör hundvakt/ prommisvakt ibland!
Å jag hae en vortshe för många år sen. Blev 2år… blev sjuk.. jisses, saknar honom än idag!
#26 Var bor din polare och vad heter hennes dp i stamtavlan?

# 27 Hon bor här i Stockholm. Tror hon heter Hera, Men kallas för Nova.
:-)
Jätte söt, men en fråga… Hur kunde du behålla brondern ifall du va allergisk?

Men vad underbart.
Fick själv för en tid sedan hem ett marsvin jag sålde för tre år sen. Toppen att dom kommer tillbaka istället för att börja vandra.
Har inte varit härinne på länge. Vad säger Freja om Diezel?
Marsvin 4-ever
.
#29 Brorsan hade grön starr och var helt blind från 4 månaders ålder. Han blev jättestressad bara av att vara i ett rum han inte varit i tidigare så jag kunde verkligen inte omplacera honom.
#30 Freja blev jätteaggressiv mot våran hund och katten, så hon fick flytta till en "tant" utan andra djur där hon trivs jättebra. Inte kul men nödvändigt eftersom hon jagade, gjorde utfall och boxade mot dem. Hon får fortsätta vara frigående innekanin som hon är van vid men slipper ha andra djur i sitt revir.
Det är så himla skönt med Diezel för han fungerar jättebra med alla i familjen, en förutsättning för att man ska kunna ha flera djur av olika sort om man lever tätt inpå varandra i lägenhet som vi gör.
Hoppas alla får en fin dag!

#31 Aj då! Som sagt jag har inte varit inne här på jättelänge så det har jag fullständigt missat.
Men toppen att det löste sig så bra med Freja. Tror att det kan vara ett litet "lotteri" med honornas temprament. Och fullt förståerligt att du valde att omplacera henne, självfallet är det oerhört viktigt att det fungerar med hela familjen.
Flippen är väl inte helförtjust i min katt, hon har en sfär runt sig gällande honom så om han kommer för nära då vill hon jaga iväg honom. Men tror det mest beror på rovdjursinstinkten "hit men inte närmare".
Blir rörd när jag läser om dig och Diezel. Ni är sannerligen ämnade för varandra än om det blev lite kringelikrokar först.
Marsvin 4-ever
.
Så skönt att du har fått hem honom igen och lycka till! :) Han är verkligen jättevacker!