Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 413 ggr
Matilda_91
0

Upp Albin!

Åh vad roligt! Jag märkte idag att Albin faktiskt är väldigt lättlärd bara han vill och är tillräckligt hungrig :P Igår fick han äpple, morot, knäckebröd, lite ris och bara några pellets som kvällsmat och imorse var moroten och knäckebrödet kvar så jag fyllde inte på med pellets. Men aldeles nyss när jag städade hans bur så gav jag honom lite och det märktes att han var hungrig.

Jag sträckte mig över kompostgallret för att ge honom en pellets så han fick alltså sträcka på sig och stå på bakbenen för att få tag i den. Detta gjorde jag några gånger och kom på att jag kunde säga "upp" varje gång han reste sig. Albin tyckte det var jättekul och ställde sig glatt på bakbenen varje gång jag sa Upp. Sedan satte jag mig på huk brevid Albin istället och provade att säga upp medans jag visade med handen istället för att hålla i godisen och det funkade! :D Till sist sa jag bara upp och Albin reste sig för att få pellets! Det gick jättefort att lära honom detta, ca 5 minuter. Både jag och Albin tyckte det var superkul att träna lite och jag ska snart försöka med en klicker som jag nyss köpt :)

KajsaM
0

Vad roligt :) Han är ju jätte duktig… Berätta hur det går med klickern :)

Tina-A
0

Men vad roligt :D Han verkar ju jätte lättlärd! Vad skoj

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Hopi
0

Jätteroligt!!! Du måste berätta mer om hur det går!!! =)

myriis
0

Vad kul :D Ska testa med en av mina kaniner, hon är kvicktänkt xD

Viran90
0

Seru, det funkar! :O

hoppas att han vill fortsätta att utvecklas, då garanerar jag att det blir roligt..XO

Lotta_A
0

åh vad skojj :) Se till att träna lite varje dag så albin inte glömmer bort det han lärt sig bara!

Du får berätta hur det går med clickern sen. Gud så spännande!

Matilda_91
0

Ja jag ska gå ut och prova idag med ;P Jag har tränat smilla lite med clickern, eller inte börjat träna än men lärt henne vad clicket betyder :)

Muumintrollan
0

Punzie kan "hopp hopp" så säger man det hoppar hon värsta glädjeskutten i rummet. Eller så hoppar hon upp där man visar när man säger "hopp hopp"…… Har inte testat clicker…måste se om zoo har det.

Quendy
0

Hur mycket kostar en klicker då??

mimmi.k
0

Och vad är en klicker??

Tina-A
0

https://www.hundliv.se/productcart/pc/viewPrd.asp?idcategory=82&idproduct=445

Där finns en bild på en klicker!

När du trycker på den så låter den "klick", och man ska klicka + belöna (ge godis ex.) samtidigt direkt efter att den gjort det den ska - typ ett trick alltså. Sen kommer den att koppla ihop klicket med belöningen och efter ett tag behöver man inte ge godis eller någon annan belöning då klicket i sig kommer vara belöning nog :)

E_hjo
0

Jag har en klicker, fast den är till hästen men kan ju prova med kaninen!
Några bra, enkla tricks man kan öva på?

Lotta_A
0

hjälp! Klicker verkar ju verkligen fungera på alla djur! :D Jag måste nästan införskaffa en sån och ha så kan jag träna alla djuren! :)

vad kostar den? och vart köper man den?

KajsaM
0

Ja, jag måste okå köpa en :P Kan inte ni göra en artikel om bara clicker träning Tina och Lotta? :)

Matilda_91
0

en clicket kan man köpa på nästa nalla djuraffärer och den kostar runt 30-40 kr :)

Hopi
0

Är dom så billiga?? Det låter ju bra! =) (Trodde dom kostade runt en hundring eller så..)

Lotta_A
0

Det var ju billigt! Då ska jag definitift införslaffa mig en sådan!

KajsaM
0

Oj så billigt :P Nästa gång jag har inne på djuraffärn ska jag köpa en :D

Viran90
0

dom kostar nog mindre..än hundralappen om inte jag minns fel typ 20-25spänn--

E_hjo
0

Odal också! =)

Tina-A
0

Hoppas dom har det på min djuraffär! ska åka och titta!! :D

KajsaM
0

Hoppas att dom har det på min djuraffär okå :)