Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 965 ggr
fannsan
0

Idag kom han!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag kom Våffel en vit blåögd dvärg vädur! han har stamtavla och kan bli stamboksförd mamman har 94 poäng och pappan 94,5 i utställning.

Undrar lita grann: i stamtavlan står de att han heter sjumilaskogens men inget annat efter de :/ sen fick jag ett ägarbevis där de fortfarande står den andra ägarens namn i hur ändrar man de? TACKSAM FÖR SVAR! ^~^

fannsan
0

I rast hagen

fannsan
0

.

fannsan
0

Efter som det bara står Sjumilaskogens på hans namn är de meningen att man ska skriva dit själv ett namn man tycker om?

fannsan
0

Putt :/ ingen som vet?

rapport
0

söt:)

Zvintos
0

#3: Varför inte fråga uppfödaren om det? =)

Elina.
0

#3: Ja

fannsan
0

ok^^ ska bara hitta hemsidan och tack!

kaninjosse
0

http://www.freewebs.com/sjumilaskogens/index.htm

är det den länken?

Hmm, det borde ju stå något efter sjumilaskogens…

Emma-lundqv
0

Så var det när jag köpte en av mina dvv, då fick man fylla i namn själv.

Söt förresten! :)

[aammE]
0

Jättesöt :D

KaninHanna
0

Vad söt! Glad

Mvh Hanna

Veraaa
0

Så gullig=D

hjartelyckanskaniner
0

Jag fyller i vad kaninen heter hos mig men sen får man självklart kalla kaninen för något annat om man inte tycker det är fint.

Uppfödaren eller förra ägaren skulle gjort ett likadant ägarbevis so du fick där du skriver i ditt namn och skickar till uppfödaren och sedan får ett till där du skriver i ditt namn och har hemma hos dig. Svårt att förklara.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

fannsan
0

Så nu har jag lämnat ett medelande till uppfödaren och tack för alla svar!

jag har en till fråga Skäms

Jag har anmält mig i SKAF och vill gärna åka på utstälning både med han och några andra kaniner men fattar inte vart utstälningarna håller hus? kommer de komma någon i Stockholms området? och hur många kaniner får man högst ställa ut per person?

Zvintos
0

#15: Vart utställningarna är brukar stå på KAF, under "utställningsbarometer", samt på länsföreningarnas sidor.

fannsan
0

jag läste där men fattade inte riktigt Oskyldig

hjartelyckanskaniner
0

Du måste ju vara medlem i Sveriges Kaninavels Riksförbund först och få ut kaninuppfödaren (tidningen) där ser du även vart utställningarna äger rum, vem som håller i utställningen och vilken klass du ställer ut i.

Du ska sedan fylla i ett blad där det står t.ex. ras, färg, kön, öronnummer, ålder m.m och det skickar du via posten till den som håller i utställningen. Det står ett datum där du senast ska ha skickat bladet.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

fannsan
0

ok^^ jag vägde han idag och han vägde 2,2 och dvärgvädurar ska väl väga runt 1,5 - 1,9 om jag inte är ute och cyklar^^

Zvintos
0

#19: Idealet för att få 5 poäng på utställning är 1,4-1,9kg.
Står mer här.

fannsan
0

Ok tack!