Paprika
Har nu hört lite olika bud om parikaätande kaniner…..Hur gör ni? Ger ni dem paprika? Vilken färg? rekommenderas och vilken inte? och varför……
Har hört att det bara är grön paprika som är ok från början….sen hörde jag att det var ok med allt utom röd….för att den är starkast….
Vet ni vad som gäller…..har hållt mig till grön än så länge för "den källan" litade jag mest på.

Jag vet inte heller. Har faktist aldrig prövat :P

bra, har oxå funderat på de. Man kan ju ge marsvin paprika. hoppas nån vet nåt bra svar
Jag brukar ge mina röd… Dem har inte blivit sjuka iaf :P

jag har gett mina kaniner nästan alla olika färger på paprika, tex. röd, grön, orange. mina kaniner älskar det och det händer inge med dem. Dom skuttar i alla fall vidare och mår bra men jag vet inte om det är farligt eller dåligt. så den frågan kvarstår nog.

Är det nån som vet?
Grön paprika ska inte vara några problem, men jag vet inte hur det är med de andra färgerna. Tycker det är lite konstigt då det är samma grönsak, men ska man ge paprika har jag hört att det är grön som gäller.
Någon som har ett bättre svar?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

nej tyvär inte. Är det nån som kan svara på detta?
Har skickat frågan till en vetrinär, så fort jag får svar så berättar jag det :)
Okej. hoppas veterinären svarar då så vi får veta :)
Jag är inte säker. Det enda jag vet är att grön paprika kan man ge, men har ingen aning om dom andra färgerna. Men jag kan inte tänka mig att det skulle vara dåligt för dom. Ingen som vet?

Inge svar från veterinärn :(