Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 3050 ggr
Linus-the-bunny
1

Gräver

Min kanin gräver flera flera jätte djupa hål ska jag låta det vara elr ska jag gräva igen hålen jag brukar gräva igen dem men hon gör bara mer och mer och mer

Sisss
0

På latin betyder kanin grävande hare. Att gräva är en av de mest självklara sakerna för en kanin. Såvida du vill gräva igen dem eller inte bestämmer ju du själv :)

Linus-the-bunny
0

Okej men det är ju synd om jag lägger hönsnät för gräva är det bästa Linus vet hon hräver t.o.m på mattan,i sängen,på möblerna,mina kläder och på min mage ibland XD

pigelina
0

jag håller på att bygger om Pigges bur då uteburen till buren e trasig då det hände en hems olyka med hennes mamma, men jag kommer gräva ut buren och sän lägga galler och täka med jord. då kan hon gräva lite men inte så långt ner:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Zessan
0

jag tycker du ska låta hålen vara, dom gräver bara upp det igen om man lägger i jord:P Märkt att Zessan blir glad av att gräva, hon älskar det;)

[Wera]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haft honor (4tsm) som grävde och grävde, vi lät det vara, men tillslut blev hålet så stort att den lilla tunna marken som fanns kvar över hålet precis utanför gården rasa och de kunde rymma, så vi stoppa på ett galler över det hålet och så fick de ha kvar hålet :)

Jag tycker det är lite synd om de kaniner som inte kan gräva. Mina nuvarande gärver inte, bara en av dom som gräver små små hål (slutar efter en stund och fortsätter på ett nytt) för att äta rötter, jag låter det vara ^^

Har bara en gård (hundgård) som har nät på marken bara för då den användes bodde kaninerna där på natten också, ut i fall att de skulle gräva sig ut eller något djur skulle gräva sig in satt jag nät ^^ men bara i den gården.