Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1784 ggr
Ida94
0

Bortskänkes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1 årig kanin hane bortskänkes pga att han är väldigt revir bunden.

Bor i skåne.

Ring eller skicka ett pm om du är intresserad.

0730-555855

Rafflan
0

Du har inte funderat på att kastrera honom om han har revir problem? :)

På vilket sätt är han revir bunden?

Brownie
0

Jag vill inte vara negativ men om han är revirbunden tror jag att ingen är intresserad av honom eftersom man tänker ju på avlivning om det inte funkar.

Ida94
0

#1 jo det har jag, men vissa säger att det kanske inte hjälper.

Jag får inte ta hans matskål, jag får knappt klappa han i buren och så vaktar han när jag tar in handen till honom :(

Ida94
0

#2 ok men om det inte blir bättre så får vi nog fundera på det :(

Brownie
0

#4 Tyvärr ja,bits han om du tar ner handen i buren?

Ida94
0

#5 nä det gör han inte

thexclub
0

Jag skulle åtminstonde prova kastrering innan ens övervägning av avlivning.

the vanity, it becomes insanity

Brownie
0

Om han inte bits vet jag ine varför han är revir bunden om han inte låter elr så? Beskriv sättet han är när du sticker ner handen,ger mat mm.

Littlefox
0

Min kanin var så ett tag men nu har hon slutat och om han inte bits är det kanske så som det var med min kanin att hon bara som hotar lite men tillbringa mkt tid med han och se om han slutar, det gjorde min kanin :) Jag tycker du ska ge honom en chans innan du gör dig av med han :)

Ida94
0

#8 okej jag ska försöka förklara

Jo när jag ska ta matskålen så försöker han ta den i från mej. Men när jag ska försöka klappa honom så vänder han huvudet i mot min hand som han ska bita mej och han låter jätte mycket (grymtar eller vad man säger), och sen idag så låter det som att han gör något annat ljud med tänderna. Men sen när jag tar upp han så grymtar han, även om han är där ute.

#9 okej, men jag tar ut han nästan varje dag ut där ute som han får springa av sej, sen så kelar jag med han. Men han grymtar och så ändån :(

Brownie
0

#10 Jaa,det var ju lite skumt. Du kanske kan klappa han mkt på huvudet medans du tar skålen mm. för att då kanske han inte ser lika tydligt att du fixar vid hans saker. Elr är det bara hans sätt att prata,iblad grymtar min kanin till ifall jag tar upp honom från t.ex gräset.

[aammE]
0

Testa kastrering först.

Sen kan du sätta dig i hagen och bara sitta där och läsa eller någonting, klappa honom försiktigt och prata med honom när han kommer fram och INTE grymtar. Ignorera honom så fort han börjar låta och klappa honom igen när han är tyst.

flisan93
0

Om jag ska säga vad jag hade gjort så skulle jag först och främst prova med kastrering först och se hur han beter sig sedan. Om problemet fortfarande skulle finnas kvar så kanske avlivning är enda sättet om han är agressiv, det kan låta hemskt, men en kanin som är agressiv mår inte bra och gör så att alla runt omkring inte heller mår bra.

Om det är så att han är väldigt revirsbunden så tror inte jag att han är så lätt att få såld. Om han bits och håller på så är det ett stort problem som ingen vill ha.

Prova med kastrering innan något annat.

Animalfriend
0

Avliva inte den lille skruttungen. Han är välkommen hit i så fall.

Skulle också testat kastrering först.

Men som sagt, funderar du på att avliva honom så är du välkommen att köra hit honom i stället. Bor i Kristianstad.

Jag har haft hand om flera liknande kaniner, med exakt samma problem, och i dag är de toppenmysiga och har ett härligt och sälskapligt temperament. :)

Mycket möjligt att kastrering skulle hjälpa dock. :)

Ida94
0

#11 om jag klappar honom på huvudet då försöker han ta bort min hand.

#12-13 okej, men hur mycket kostar det att kastrera en kanin?

#14 okej, då vet jag att han kan komma till dej om han inte blir bättre efter kastreringen :)

Animalfriend
0

#15 Ja, han är välkommen. :)

Det kostar ca 1000kr att kastrera en kanin.

thexclub
0

¤16: Oj, så mycket? För mig kostade det bara 450.. ._.

the vanity, it becomes insanity

flisan93
0

#15 Det är olika. Som ovan så kan det kosta väldigt olika beroende på var man bor. Men mellean 400-1000kr vad jag vet:) Det beror även på storlek på djuret. Kolla med närmaste veterinärklinik och fråga de istället. Då får du veta exakt:)

Ida94
0

#16 Men vill du ha inte ha han när han inte är kastrerad? :)

#18 okej då vet jag :)

Brownie
0

#19 Ok,puttar han bort din hand? När jag kastrerade min hane så kostade det 700kr medans när min kompis kastrerade sin kanin kostade det 500 kr på en annan klinik.Så det växlar som #18 sa.

Ida94
0

#20 ja det gör han

Brownie
0

#21 Ok,försök ignorera honom som ovan har sagt och klappa när han inte låter :)

Ida94
0

#22 ok, jag ska försöka att ignorera honom :P

Brownie
0

#23  Hur har det gått? :)

steelskaniner
0

Om han gör nått med tänderna, Kan inte det betyda att han har ont?

Ida94
0

#24 han har flyttat ut till en stor utebur, så jag tycker att det har gått lite bättre

Ida94
0

#25 det vet jag inte.

Ida94
0

#16 ville du ha honom?

rosaplutten
0

#10 min kanin är lika dan men jag försöker så gott det går, det blir förhoppningsvis bättre fasst min är en tjej så det kan ju vara att nu när hon fått ungar och när hon var dräktig, då kan det väl vara att hon skyddar sina ungar?

Ida94
0

#29 det har bara blivit sämre :(

Rafflan
0

Skulle inte Animalfriend ta honom om det inte blev bättre efter kastreringen?

Ida94
0

#31 jo jag tror det jag ska fråga henne :)