Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 816 ggr
MH1994
0

OT-gymnasie

När sommaren är slut börjar jag 9:an… men vet inte vad jag ska gå efter det.

nån som vet vad det finns för linjer/program som man sen kan få jobba med djur? inte hästar och kor - utan mindere djur… å inte veterinär.

Finns det nån linje/program som kallas "smådjur"? iså fall va kan man bli då?

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

MarHai
0

Naturburksgymnasium finns. Jag gick på Jälla naturbruksgymnasium med inriktning djursjukvård.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

southdakota
0

Himmelstalundsgymnasiet har både djurvård och djurpark.

kaninjosse
0

Man kan ju jobba på en djurpark, vetrinär, uppfödare, omplacering, djurexpert… Mer kan jag inte kopmma på, men Himmelstalundsgymnasiet i Norrköping verkar vara trevligt!

Vittervinge
0

Alltså, jag rekomenderar inte att gå djurgymnasium. Med den utbildningen får du typ jobb på djuraffär, 4H gård, stall eller "skitjobb som donken, städare osv. Du har inte möjlighet att läsa vidare på universitet om du inte lägger till en massa kurser osv.

Går du däremot samhälle, Natur eller liknande så kan du läsa på universitetet och hamna på samma jobb som en som gått djurgymn och även få möjlighet om du läser vidare att få höglönade jobb.

För att bli veterinär måste man iaf läsa på universitetet och ha topp betyg, man ska helst gå Natur för att bli veterinär.

Omplaceringsställen är inte vinstdrivande utan endast en liten lön utges. Uppfödare är absolut inte vinstdrivande någonstans och kräver ingen skolutbildning, föder upp kaniner själv och går flera tusen i back varje år! Djurpark är svårt att få jobb på.

MarHai
0

Inte om man går djursjukvård. Då kan man jobba hos veterinär.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin