Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 792 ggr
[Wera]
0

Färghjälp. (Teddypälsad)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en hona här hemma som jag inte vet färgen på, i h-beviset står det kanel, men det är det inte..

Och då har jag funderat på om hon kan vara japantecknad (svart elr brun) dock inga synliga japantecken…

E. havana
EE. havana
EU. gul/brun wienertecknad blåögd

U. svart wienertecknad
UU. svart brokad wienertecknad, blåögd
UE. havana brunögd

Ska visa några bilder, kommentera inte för än jag säger till, tack.

[Wera]
0

Hon har fått en kull med en svart/vit japanzobel hane, och då kom det 2 svart/gula japaner och 3 madagaskar.

En bild på ena japanen, vit bottenfärg. Och det har Isa också.

[Wera]
0

Hon har också vit bottenfärg..

[Wera]
0

Men hon har även vit mage, det har inte hennes japanbebisar.

[Wera]
0

Lite ljusare/typ vit under hakan också ("hakpåsen") och gul/bruna tassar (kortare päls där)

[Wera]
0

Bild på baktassen, vit på undersidan (sticker ut lite päls som är "vit")

[Wera]
0

Hon är ljusare på örontipparna (slutet på öronen, syns dåligt/lite svårt att se)

[Wera]
0

Jag klippte halva hon för att se hennes färg bättre, då såg jag ett svart strå :S Och två (finns flera) gul/bruna små fläckar, man kan se det på bilden (inringat)

-Det är ett sår där efter mygg-

jossan84
0

Svårt att säga. Kan ju inte vara viltfärg eftersom båda föräldrarna är enfärgade. Ljusa under fötterna är de vanligen, det är svarta kaniner också. Varför kan det inte vara kanel? På långhåriga kaniner är det oftast lättast att avgöra färgen när den är ungar, kanske var hon tydligare kanel då?

[Wera]
0

Och på rumpan är nästan hela hennes bottenfärg gul/brun (som hennes pälsfärg är annars då) men bottenfärgen på ryggen är "vit"

-Just nu är hennes päls hemsk, halvklippt, hon har ungar så hon är alldeles gles i pälsen, ojämn etc etc-

[Wera]
0

Avslutar en bild på hela hon.

Nu är jag klar.

[Wera]
0

#8 Eftersom kanel ska ha en brun slöja (som madagaskar fast brun istället för röd typ) och det har ju inte hon… jag är inte så bra på färger när det kommer till långhåriga kaniner - men har frågat en del andra och har fått svaret att det nog inte är kanel :P

steelskaniner
0

vilt isabella?

[Wera]
0

#12 Vilt kan det inte vara då ingen av föräldrarna är vilt…
Isabella har blå slöja, om jag minns rätt?

jossan84
0

Fast precis som det finns madagaskar med väldigt dålig slöja så finns de kanel med väldigt dålig slöja. Länghåriga kaniner har ju dessutom mer underull, och den är ju ljus Vilken färg? kaninen än har.

Stämmer stammen så kan hon inte vara vilt. Då är det madagaskar eller kanel som är mest troligt, och av dessa två ser det mer ut som kanel.

jossan84
0

Hocj skulle, som du säger, även kunna vara japantecknad, men det blir väldigt svårt att ta reda på och hon intebhar synliga japantecken. Som sagt lättast att se när de är ungar :)

[Wera]
0

En bild från uppfödaren när hon var liten.

[Wera]
0

En bild på hon när hon var ca.. 12 veckor?

#14 Hmm.. kanske.
Någon som kan visa en bild på en långhårig kanel? :)

steelskaniner
0

tycker på de små bilderna att hon ser ut som madagaskar

jossan84
0

Jag skulle nog säga en kanel med dålig slöja. Har sett många madagaskarteddysar med dålig slöja, de har bara lite mörkt på nosen och öronen, men inget på sidorna. Detta ser ut som en motsvarande kanel, men ser ju på unge-bllderna att hon at brunare på nosen.

[Wera]
0

#19 Okej Glad
Tack för svar!

Några andra som också tror att det är kanel? ^^
Men kanel ska väl ändå inte ha bruna "fläckar" i "bottenpälsen?" Obestämd

Jetaime
0

Jag skulle rekommendera dig att lägga upp på kanin-net :-) Finns många där som är otroligt duktiga på genetik och färger.