Snyggaste namnet??
Vad har ni för favoritnamn? Finaste namnet ni vet? På djur alltså. 

Oj vad svårt! Det finns ju massor… Men jag gillar lite annorlunda namn. Som mina hundars namn; Hopi o Amira. Min förra hunds namn Shanti. Men det finns sååå många jättefina namn! =)

jag gillar och döpa djuren efter något eller något gulligt!
Som min hun hon är röd och heter salsa!
Min ljus bruna kanin hette Colan!
Eller typ gulliga som mysan, smulan, bebis, skruttan, m.m
Ovanliga namn är fint tycker jag. Typ konstiga namn som ängla eller tindra och sånt.
Annars tycker jag att djur oftast passar bra i gubb och gumnamn :D Sött med en kanin som skulle heta Agda tex :P

Min ena get heter Tindra
Jag gillar oxå mer ovanliga/speciella namn. T.ex:
Min andra get: Gråspira, vår förra hund: Xandro, jätten: Maphia, rexhonan: Alpha, hermelinen: Fauna.. Ja det va LITE exempel på namn som jag gillar
BILDEN: Vår förra hund Xandro, den 1 dec var det 1 år sen vi var tvungna att avliva honom… 
Valentino är fint tycker jag..

Jag älskar namn med mytologisk anknytning. Min ena jättinna heter Flora, som den romerska vårgudinnan, lilla Fauna är också döpt efter en gudinna, Hyrrokkin (Floras dotter) är döpt efter en fornnordisk eldjättinna. Om jag får en dotter kan jag tänka mig att döpa henne till t ex Hella eller Inanna, båda gudinnor.

Hyrrokkin är ju bara för fint!!!
Och får vi nån dotter nån gång, då ska hon heta Novalie 

En av kaninerna döpte jag till Ippas Mormormysan jag tycker det är ganska coolt
Jag tycker "han" namnet "Faith" är jättegulligt :D Annars har jag ett namn på en hona och det är "Adore" Det är franska och betyder ungefär "älskar" :D

Jag tycker Blomnamn är jättefint.
Var bla därför jag döpte en av mina kaninungar till Iris.

Jag gillar namn som inte är jättevanliga. Det får gärna vara namn på något, typ frukter eller djur. Har exempelvis haft djur som heter Kiwi och Melon. Ett av mina marsvin hette Bäver. Vi har också döpt djur efter apor, min mammas kanin heter Gibbon och ett av våra marsvin heter Svartapa. Sedan tycker jag också om mytologiska namn. Vi har två katter med namn från den grekiska mytologin, Pandora och Nike, och en med namn ur romersk mytologi, Vesta.

#11: Ja blomnamn är jättefint :) Malva är ett jättefint namn tycker jag :)
Malvina är fint.

Mina undulater heter Safir, Opal & Citrin. Det tycker jag är fint! =)
Annars är blomnamn fint! Malva gillar jag oxå! =)
Men undrar vad jag ska döpa min nya vita kanin till…? (Rödögd vit hermelin-rex, får honom nog till helgen! =) )
vet ej men på kanin är det nog Mimihopps för jag älskar Diddl också och en kanin där heter Mimihopps 
jag kom på mer. Till hund Bibombl och på häst Galupy.
på bilden är det Diddlina som drar Galupy.
Typ, "barn" namn är gulligt: Alfons, Skogsmulle, Nalle och typ Tiger. Såna är gulliga :D Och "Indiana" är vackert ;o

Hönni viste ni att man oftast förknippar namn med sånt/sånna man gillar eller inte gillar. Om man inte gillar tex. en människa som heter Ronja (asså bara exempel! ta ine illa upp alla ronjor) förknippar man oftast namn medd det. Man sätter oftast inte då namnet ronja på en hund. För att man inte gillar den personen. Hoppas ni fattar jag fattar knappt själv vad jag skrivit!
Jag gick på ridskola när jag var liten och träffade då världens gulligaste häst, den hette Tussilago. En dag när jag kom till ridskolan var Tussilago borta! Ridskole lärararen berättade att hon hade avlivats ( jag vet ej varför). sedan dess har namnet Tussilago funnits i mej och därför valde jag det namnet på min ena kanin!

#19: Ja men det ligger faktiskt nåt i det Du säger! Det är ju så!! =)

Mmmm… Så du förstod(puu) trodde jag nästan skrivit oläsligt! hehe

Jag förstod absolut!! =)Och jag tycker/tänker likadant när det gäller det där!

Ja så är det helt klart! Det blir ju att man förknippar namn med olika saker/personer - positivt eller negativt!
HUR många har inte döpt sina djur efter kändisar?!!! Tex Elvis! =) Själv döpte jag våran kattunge efter en TV-stjärna då; Manolito. Det är ett fint namn! =) Men det var "hundra" år sen när jag var liten. hehe.
Nån annan som döpt djur efter kändisar? =)
Manolito var ju ett sött namn Hopi :)
Jag har dock aldrig döpt några av mina djur till något kändisnamn. Dom har mer hetat söta puttinuttnamn :P typ tussen, smulan och Molle. hihi