Minimal kaninunge!
igår föddes kibas ungar! de var 7 st varav en döfödd.
iaf så när jag räknade dem upptäckte jag att enutav dem var dubbelt så liten och den var otroligt smal :/ jag höll fast kiba och lät den dia i ca 1-3 minuter. undrar om de finns något mer man kan göra. Den döda ungen föddes helt utan Ben så de kan ju vara någe fel på denna lilla också?
(på bilden är de en normal kaninunge från samma kull och den lilla)
Tacksam för svar!
"Föddes helt utan ben" - det kan även vara så att mamman åt upp benen, det är inte så ovanligt ^^
Det kan vara en s.k mupp?

Håller med #1.
Det är bara vänta och se vad som händer, men fortsätt som du gör i några dagar och kollar om den växer på sig..
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Någon i kullen måste ju vara minst, och någon måste ju också vara störst ;P
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
fortsätt med det du gör o väg varje vecka.
Med tanke på storleken kan den mycket väl vara en mupp, om den har två dvärg-föräldrar. Tycker dock inte att den har det där typiska "mupp-utseentet".
Hur som är den väldigt litet och lär ha svårt att slåss med sina syskon om maten, med tanke på att det ju är en rätt så stor kull.
Antingen får du låta naturen ha sin gång och låta framtiden utvisa om den är stark nog för att överleva. Eller så kan du alltid stödmata (:
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
En mupp har t.ex. ett stort huvud och liten kropp.
Om din kaninunge ser ut som de andra ungarna bara att den är liten så tror jag inte det är en mupp, bara att den är liten, stödmata den lite kanske… elr lägg mamman på rygg och låt den ungen få tutta lite själv, de andra ungarna som är större kanske tar all mat från den så den svälter.