Hur mycket?
Hur mycket pellets ger ni till era kaniner? Skriv pelletssort, ras och ålder på kaninen också. Skriv även om det är en hoppkanin :)
Mina får 3-4msk ungefär, bägge är dvärgvädurar på 2 resp 3 år.
Ger en blandning av krafft groov 125 och rabbit royal.
Ingen av dem är hoppkaniner.

Tror att det finns ganska många sånnahär trådar :)
Men jag ger mina:
Hermelina,hermelin 3 år: 0,5 dl stampe pellets + lite havre och annat
Wera, teddyvädur, 1 år: (har kull): 2,5 dl stampe - havre och lite annat
+ hö grönsaker ocvh vatten.
Ingen är hoppkanin.
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
#2 Har inte hittat någon aktuell iallafall :)
1.5 dl Dvv/löwen, dvv, dvv och dvv/hermelin.
Enligt vikten, 2 av som heter 1.8 och 1.9
Rabbit royale
Börjat träna den som väger 1.8
Mina får ingen pellets (förutom som "godis") nu när det är sommar (förutom den som är utlånad på foder, hon har svårt att hållas i bra hull). Ska inte ge någon pellets i vinter heller, utan om det behövs så får de hästmüsli istället.
Alla mina är mellan 1-1½ år gamla, och väger ca 1-2 ½ kg skulle jag tro (har ingen bra våg menmen).
I vintras fick de ½-1 dl var, dvärgväduren något mindre, av pelletsen Racing Prix (hästfoder). Hoppade med tre av dem då, endast träning.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Xtra, hane, teddyvädur, 1,5år får ½dl om dagen
Tjoffsen, hane, Rex, 3år får 1dl om dagen
Jag ger Lottie
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Jag ger min 1,5 åriga lejokanin 1 msk av Oxbows pellets för vuxna kaniner.
Nu på sommaren ger jag sällan mina pellets, ger nästan bara honor med ungar/dräktiga honor/kaniner som har svårt att hålla vikten. Dom klarar sig bra på hö, gränsaker osv.
Men iallafall. Ger mina runt 0.5 dl och jag har lejonhuvade kaniner/lejonhuvade dvv och teddyvädur. Sitter det två kaniner tillsammans blir det då dubbelt eller lite mer för ja en del tar för sig mer än andra.
Ungar upp till runt 4 månader har fri till gång till mat.
Kan låta lite klyddigt men så länge jag själv kan hålla reda på det så, haha ;).
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
hur länge ska man ha fri tillgång med pellets för kaninen? vissa säger 8 månader, du 4. min är en hermelin. hon har växt klart och är snart 4 månader
#9: Jag har också min gräns på 4 månader.
Sen beror det ju mycket på ras också.
Jag har dvärgvädurar, och skulle jag ge dem fri tillgång till 8 månader skulle samtliga rulla fram vid det laget.
Så jag börjar minska ner när kaninen är 4 månader gammal.