Fodermamma sökes akut..
Hej,
Jag har ju precis fått en väldigt stor kull med ungar. 9 st blev det och jag är inte säker på att mamman klarar av alla ungar. Ungefär hälften av bebisarna känns uttorkade och 3 st är väldigt små.
Därför undrar jag nu;
Finns det någon med ungar på runt 3 dagar gamla i stockholm som kan tänkas hjälpa 2-3 av mina ungar en tid?
Sen så undrar jag också om det kan vara nån idé alls att handmata en eller två st?
(ungarna är snart 4 dagar gamla)
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Att stödmata brukar oftast inte fungera, tyvärr..
Hoppas du hittar en fostermamma till ungarna!

#1 Tack..
Men jag förstår inte varför det är SÅ himla svårt? Är det pga att det inte finns någon bra ersättningsmjölk? Eller för att vi människor inte är bra på att mata?.. ><
(Clara här på KIF Kan ev. erbjuda sig, men hon bor så långt bort så jag vill höra om det finns flera i närheten först och främst..)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
#2 Tror det oftast är så att ersättningen kommer fel, och in i lungorna har jag för mig. :(
De får oftast lunginflammation utav att mjölken kommer fel.
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

åhå okej. Men när ungen diar av mamman då? Kan man kanske hålla i en speciell vinkel..
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
#5 Då diar de själv och väljer då också flödet på mjölken.
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Jag kommer förmodligen få en kull idag. Fast jag bor i gävle "/

men du hon klarar de nogg jag har en kompis som har kanin som blev tjuvparad nar hon redan hade en kull sa hon har tva kullar samtidigt typ 20 ungar o alla mar bra :D jag tror hon klarar de …fast de skiljde nagra veckort mellan ungarna da
Ett tips? är att höra på Kanin-nets forum där finns många uppfödare.

Tack allihopa, men jag hittade som tur var Camilla på loveangels, hon var så snäll att hon tog emot 3 ungar! :) Så allting löste sig och tråden kan låsas :)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
#10 Åhh, vad bra! :)
Toppen! =D
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Hur går det med ungarna?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#13: Vad jag fått veta mår ungarna bra.
Men det har blivit lite "tjall på linjen" dem sinsemellan, vad jag förstått.

#13 jo det går bra :) Alla har överlevt och jag tror och hoppas att dom hos fostermamma mår bra!
#14 jo tyvärr har det blivit lite knas och funderar därför på att ta hem ungarna lite tidigare..
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

Vad är det som har hänt då?

Det blev oklart med pengar, men det hör inte till saken nu. Eftersom fodermamma har hittats kanske någon Sajtvärd kan låsa inlägget? :)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp