Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 600 ggr
[poppen]
0

Uppfödning?

Jag skulle vilja ha svar på några frågor om uppfödning (vill bara ha svar av uppfödare).

1. Hur mycket kostade det att köpa alla burar, mat, tillbehör o.s.v i början?

2. Hur mycket hade ni sparat in före ni köpte alla saker?

3. Jag har sett att vissa är 16 år och så, så ni som är under 18 år, hur tänker ni göra när ni måste börja studera med kaninerna?

(vet inte vilken grupp så jag satte den härGlad)

Zvintos
0

#1. Burarna har jag fått gratis och har renoverats.
Kommer nu dock sälja dem och bygga en 2-fackare.
Räknade lite på det och den kommer gå på ca 1400kr.

#2: Ingen aning om hur mycket jag hade sparat faktiskt.

[poppen]
0

ok

Clariiz
0

Jag köpte inte allt direkt utan har ökat stegvis.
Köpte mina första kaniner till aveln när jag var 13 år, ytterligare en 2 månader efter. Efter det rev vi boxarna i dåvarande "grishuset" och byggde i stället fack i det som blev "kaninhus".
Sen har det ökat på, stegvis. Nu är jag 15, och lyckas hålla alla kaniner och bebisar på mitt barnbidrag, har förtillfället 20 stycken. (19 lejon, 1 dvvkorsning)

Jag skulle verkligen rekomendera att köpa in det vart eftersom uppfödningen växer. Man kan ju ha ett mål, och sedan skynda långsamt för att nå det (:

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

MH1994
0

1. vet ej. 2 burar fick jag efter min syster och sen har jag sammlat på mig de andra under en tid… lika så med tillbehör så som skålar flaskor och borste…

2. vet ej

3. jag är ju bara ca 14,5år å har inte så många kaniner… tänker hålla antalet nere ända tills jag gått klart skolan, skaffat jobb och eget hem.

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

DEMNJA
0

1. Vi byggde först en 4 fackare och strax därefter en 6 fackare. Totalt kostade det cirka 5000kr, kanske lite mer. Hade redan en del tillbehör så det jag köpt efter det är några flaskor, men det är ju sånt man ändå gärna köper nytt nån gång då och då. Sitthyllor och bolådor har vi byggt av överblivna osb bitar.

2. Både jag och "gubben" har stadig inkomst så jag har aldrig känt något behov av att spara innan. Men det är klart, har man inte jobb och inkomst varje månad är det ju a och o att ha pengar undanstoppade!

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

[poppen]
0

ok tack

steelskaniner
0

1. ingen ting burarna fanns på gården :) bygger dock nya ( 4 st) och de kosta ca. 800 kr Mat kostar väll 129 kr för en stor havresäck som räcker i 4 mån. ( har endast 5 kaniner varav 1 belgisk jätte ) .
Tillbehören kostade ca. 300 kr

2. 800 kr

3. jag är inte särskilt brydd om skolan m.m. men efter 9an ska jag söka in på häst linijer eftersom man kan ha kaniner där om man vill. :) kommer jag inte in på nått jag är intresserad av går jag inte gymnasiet.