Välkommen hem :)

Putt :)

sex vekor?! waow det är iiinte bra!
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!

#2 okej är det inte? :O

#3 absolut inte! Tror inte ens det är lagligt ? , Dom behöver sin mamma till minst 7 veckor
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!

#4 men hon blir 7 veckor på måndag
#4 det är lagligt. Lagen säger minst 6 veckor.
Men det är självklart bättre om man väntar tills de är 8 veckor.

#6 ok, men kan du besvara mina frågor? (bara om du vet) :)

1. Jag väntar alltid med sele tills kaninen är ungefär tre månader, ev. längre om kaninen inte riktigt litar på mig ännu. Kaninungar har väldigt skört sklett (det är förvisso fortfarande skört vid tre månders ålder men bättre än 8 veckor imo.) så man får tänka på att vara försiktig.
2. Hoppträning börjar jag med när kaninen verkar vara psykiskt mogen för det och har koll på sin kropp (små kaninungar vet ju inte alltid riktigt vad de gör om du förstår vad jag menar) Oftast börjar jag runt 4-5 månader.
the vanity, it becomes insanity

#8 OK då vet jag när jag ska börja :) tack :D

Söt!:D grattis till köpet.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

#10 tack :)

Grattis:) Jätte söt kanin:D
Grattis till köpet! Jag tycker att Vitsippa skulle passa som namn åt henne. =)
Sex veckor är lite tidigt som sagt, men bara du är extra noga med att inte låta henne äta för mycket gräs och sånt (så hon inte får diarré, vilket kan vara livsfarligt för en så liten kanin) så borde det gå bra ändå.
När ska jag börja gå med henne i selen?
Jag brukar börja vänja mina kaniner vid selen vid cirka 3 månaders ålder. Ev. tidigare, men huvudsaken är att kaninen litar på en och inte blir rädd av selen.
Och när kan man börja hoppa med henne?
Vid cirka 4 månaders ålder brukar jag börja låta mina kaniner hoppa över små hinder utan några krav (max 5-10 cm, beroende på vad kaninen orkar och vill).
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

#12 Tack :D
#13 ok tack, då vet jag :D

#15 vad söt :) Ok :P
Jag köpte också min hane när han var ca 6 veckor för jag var på ett 4h läger och jag har en bra bit därifrån (det var i en annan stad) så jag fick med han hem den dagen vi skulle hem.
Dom ska ju helst vara 8 veckor men jag fick med övergångsfoder som han och hans syskon åt och var vana vid, så om man får med det/köper det dom börjat äta då så ska dom nog kunna klara sig bra, om man är orolig över vad dom ska äta.

#17 det fick jag med :)