Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 2750 ggr
Tisdus
0

OT - The Sims 3?

Jag har funderat ett tag på att köpa The Sims 3, men jag vet inte om det är värt pengarna. Det står ju nämligen ingenting på baksidan av spelet :O

Så, ni som har The Sims 3, vad är bra och vad är dåligt med spelet? Och viktigast - är den värd pengarna eller kan man lika gärna spela The Sims 2 (som jag har väldigt många expansionspaket till)?

Tack till alla som svarar! :)

rosahumla
0

Min kompis har de, och de är faktiskt skitkul :)
Jag har de med, men de fungerar inte på min dator eftersom de tar för mkt RAMminne elr ngt sånt där, så har du en bra dator är de nog värt pengarna :P

De känns verkligare i spelet o man fastnar lätt ;D

Tisdus
0

#1; Haha, det sa min kompis med, att man blir beroende ;) Men jag har hört från en annan att det bara finns typ fyra frisyrer?

Salladshataren
0

Har spelat The Sims 3. Tycker grafiken är väldigt… dålig(?) Tycker det är snyggare grafik i tvåan. Fast det finns så mycket mer att göra i trean Flört

Fast jag vet inte riktigt om det är värt att köpa. Beror på om man kan spela det på sin dator eller ej. Kan man inte spela det så är det inte värt pengarna ;P

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

rosahumla
0

Grafiken är ju lite annorlunda, men de går ju att ladda hem saker så de blir bättre :D
Det finns måånga frisyrer, fast kanske inte lika många som i sims 2 då man typ har alla spel från det. Men man kan ju alltid ladda hem :)

Tisdus
0

Överhängande positiva svar :) Men vad kan man göra i spelet? :) Det är jag jättenyfiken på! Kan man gå runt i kvarteret och hälsa på folk?

kaningodis
0

#5 Japp det kan man.

Själv så gillar jag det inte. Simsgubbarna ser inte ens ut som simsgubbar…=(

Kastanjegårdens Kaniner

Salladshataren
0

#5 Jupp, det kan man :)

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Tisdus
0

#6,#7; Vad kan man göra mer då? :) Berätta lite hur en "vanlig" simsdag kan se ut :)

rosahumla
0

Jao, de kan man. Man kan gå till parken utan att de " laddar " o så. Utan de springer elr tar taxin dit bara ( o man ser när de åker, de går på typ 5 sek? :P )

De finns andra alternativ oxå när man pratar med folk, som typ " Gör rolig min " o så :D
Jag tycker de är skitbra ;)
Man kan även besöka grannarna o så :D

Tisdus
0

#9 Vad häftigt! :D

Är det värt att köpa The Sims 3 när man har tvåan med fem stycken expansionspaket och tre prylpaket?

rosahumla
0

#10, jag har alla the sims 2 nästan o nu the sims 3. :D
Jag tycker de är värt, men de är ju olika från person till person ^^

Tisdus
0

#11; Jo det är klart ;) Ska nog vänta lite och se om priset går ner bara *hehe* :P Den är ju ganska dyr ^^

rosahumla
0

# 12 jorå, de är dyrt :)
Jag var så inne i spelet när dekom ut o beställde från internet, haha x)
De gick på 600 spänn, :o

Tisdus
0

#16; Oj! :P Det billigaste spelet jag har sett gick på 399 kr på Expert :P

rosahumla
0

#14 ahh okej :P
Kan ja få din msn så kan ja skriva lite mer där? :D

Tisdus
0

Jag kom precis på en till fråga! :P Följer man med simmarna till jobbet?

rosahumla
0

#16 jag har för mig att man kan göra de, ja. :) nästan 100 %

Kaninisen
0

669:- På Computer City coh Elgiganten.

Jag personligen tycker att spelet är väldigt roligt, har haft både The Sims 1 & 2, men 2an tröttnade jag på då man klarade av allt på en sekund kändes det som. Men 3an är väldigt rolig, jag köpte det fast jag var trött på The Sims. I 3an är det mer frihet, du kan gå till stan (utan att behöva vänta på att laddningen som tar 10 minuter..) och du kan hälsa på grannar. Svårt att förklara, men man kan göra det mer varierat, jag tycker det var prisvärt. Det är ett mycket bra tidsfördriv!

rosahumla
0

#18, ja de är ett superbra tidsfördriv! :D
Och de roliga i spelet för mig är att man kan ändra så mkt för simmarna när man skapar dem, om man typ vill ha … lite mer rosaaktig hy så finns det, om överläppen är för skarp kan man sudda ut den o så. :)
Man kan skapa dem mycket verkligare :D

KexChoklad
0

Hos oss kostar det 369 på elgiganten

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

Tisdus
0

#15; Visst, min msn är tildan91@hotmail.com :) Alla som vill snacka; det är bara att adda! :)

Jag tror att jag ska kolla runt lite på internet och se vad det är för priser på det :)

rosahumla
0

#21 , addat :D

Tisdus
0

#20, Vad billigt :O

Tisdus
0

Jag kom på ännu en fråga! :) Är det olika årstider i Sims 3?

Kaninisen
0

#24 Tyvärr inte.

Sashhi
0

#3 - Startgrafiken är jättedålig, man kan höja upp den. :)

Alltså, spelet är inte det bästa jag spelat, men visst är det värt pengarna.

#24 - Om det blir så, så är det självklart tilläggspaket. Annars skulle de tjäna mindre pengar. ;)

Not your mom, not your milk.

Sashhi
0

Typ de roligaste med spelet är att man kan cykla. *lala*

Not your mom, not your milk.

Creation
0

Jag tycker att 2:an var bättre än 3:an… de har ju tagit bort så många bra saker som fanns med i 2:an; minnen, fotoalbumet, många bra objekt, osv.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

thexclub
0

Grafiken är ju jättebra? Iallafall på min dator. Dessutom, till skillnad från Sims 2, behöver man inte ladda allting hela tiden (t.ex när man åker till stan)

Mer valmöjligheter men jag blev snabbt uttråkad, tycker det är för enkelt. I tvåan fick man jobba mer för att få upp relationer, bra jobb, pengar osv. Nu är allting jättelätt..

Gillar dock utseendet på simmarna mycket mer, mer verklighetstroget och man får bestämma mer över utseendet (nyans på hyn, exakt hårfärg m.m)

Värt att köpa tycker jag det är, men somsagt tröttnar man rätt fort.. Iallafall jag.

the vanity, it becomes insanity

[Wera]
0

Min kusin har The Sims 3 och jag har det installerat på datorn - det är kul :D Man slipper ladda så mkt, ändra utseende och nyanser osv.. man kan "pendla" mellan stan och huset lite när man vill, t.ex. om en sim är i huset och lagar mat och en annan är t.ex. på spa :)

Jag ska köpa eget 30 juli (elr jag hämtar det då) ^^ Värt pengarna :D

Lite synd bara att det är såå svåårt att få en pojkvän/mer än vänskap. Och det inte finns sådan där kod för att fylla upp allt så som Maxmotives i 2:an - jobbigt.

rosahumla
0

Ja, de är jättebra att de inte laddar hela tiden :D

[aammE]
0

#30 SKRIV:  testingcheatsenabled true i rutan, sen är det bara att dra upp allt för hand. Men se till att inte ha på paus.

[Yoschi]
0

jag har yss köpt mitt på tradera så ska snart få det, köpte det för 350 + frakt

hoppas värkligen att det är kul, och vil bara ha det mer ovh mervarje gång jag läser om det =)

i affärn här kostar det 5 elr 6 hundra

jossan84
0

Kostar 399:- på Maxi där jag jobbar. Har testat det lite hos min lillebror. Dålig grafik, men tror att det är för att hans dator inte riktigt klarar av det. Tråkigt att man inte kan bli kär, eller kan man det?

Kul att man kan välja precis Vilken färg? som helst till allt; kläder, möbler, hår, ögon osv. Kul också att man kan bestämma olika kroppsform, man kan vara jätteöverviktigt. Det är lite uppbyggt på annat sätt det här med färdigheter och önskemål och sånt. Man kan välja fem egenskaper från en lång lista till varje sim som sen påverkar dess personlighet. En annan bra grej är att man kan vända och vrida saker och placera dem mer exakt. Tex. istället för att bara kunna placera en blomma mitt på bordet så man man placera den på 9 olika stället på en "ruta".

Toaden
0

Det som fick mig att inte köpa sims 3 är att tiden går överallt. Spelar man en familj så går tiden hos någon annan familj, dom åldras och dör. Har inte hittat något som stänger av den funktionen, så jag köper nog hellre en hel serie sims2 på blocket…

jossan84
0

#35 Oj, det visste jag inte, har bara spelat på en familj. Det borde gå att stänga av med något fusk.

En annan sak som jag glömde nämna som är bra är att tiden inte går så snabbt. I 2:an kunde man inte göra karriär OCH bilda familj under en vuxen livstid. Man hann bli pensionär så fort.

Kaninisen
0

#35 Det ser jag bara som positivt, jag menar om en sim får en kompis när den är ung kanske man vill att de ska åldras tillsammans eller varför inte bli tillsammans? Nu gör åldrandet det möjligt.

Veraaa
0

Kan dom skaffa barn å bli kära i 3:an med??:)

[Caifeen]
0

Tycker det är jättekul, och som de flesta säger laddar det inte lika mycket/länge när man ska göra någonting ;)

Kristall
0

Positivt med The Sims 3: laddar inte i en halvtimme varje gång simmen ska gå till en allmän tomt eller liknande, som i tvåan. Mycket roligare att bygga och inreda hus, skapa simmar etc. Finns många fler saker att göra än i tvåan, snabbare spel och jättebra grafik (i alla fall för mig som har spelet på en speldator).

Negativt med The Sims 3: att det kräver så mycket av datorn & grafikkortet, ingen av våra andra datorer klarade av att ens installera spelet. Sen får jag inte koden "testingcheatsenabled true" att funka ordentligt (saknar en funktion från boolprop-koden i tvåan) men det är roligare att spela utan koder så det gör väl eg. inget. ^^

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Wera]
0

Jag har faktiskt inte haft så mkt problem med laddning i 2:an har gått ganska snabbt, jag har spelat Sims 2 på flera olika datorer - och det har alltid gått segt utom på min Glad

Men att man faktiskt bara kan klicka på en knapp eller "rulla ut" och se hela stan direkt är skit bra i 3:an Skrattande

#38 Självklart.

332 Åh herrejösses finns det? :o Frågade min kusin och han sa att det inte fanns :S (Y) Super bra! Tack :D:D Nu kan man nöta Sims 3 extra mkt (A)

Haztparken
0

Tkr själv det är väldigt kul och som sagt, väldigt kul/bra att det inte laddar som i 2:an!

Tkr också att det är extra roligt i 3:an att då¨jag är väldigt bebisberoende på spel så kan man fixa (utan fusk elr ngt) så mamman får tvillingar eller trillingar! Grymt :D

Weqtie
0

#42 Hur gör man så att dom får trillingar eller tvillingar? :)

Haztparken
0

#43 dom får ju sånna poäng om man gör de som dom vill. Och om man kan ju köpa saker för dom poängen på den sidan som man ser hur mycket dom har.

Om man har samlat ihop 10.000 poäng så kan man gå in och kolla där så kan man köpa typ fertilitetsnånting tror jag det heter (inte säkert) så har föräldrarna lite extra kul i sängen ^^ så ploppar det ut 2 eller 3 ^^

Jag gjorde så pappan fick det men då fick mamman bara en så gör så mamman köper den! Annars verkar de inte funka :/

thexclub
0

#44: Den grejen gör bara så att det är större chans att man får tvillingar eller trillingar, det kan fortfarande bli bara en bebis om man har otur. Blir ju större chans om både mamman och pappan får en var =)

Haztparken
0

#45 aa, ja ja skaffade en till båda :) helt fullt i huset, först fick dom en flicka sen skaffade jag det så tror jag att de var så att dom fick  3 pojkar och sen 2 pojkar sen kunde man inte skaffa fler XD

Kan också berätta att man kan adoptera (som i 2:an) som vanligt kan man välja mellan bebis, småbarn och barn. Man kan inte välja hudfärg (vad jag vet?) men man kan iaf välja kön ;)

Toaden
0

#36 Det borde komma något fusk, men jag har inte hittat något än.

#37 Jag tycker det är positivt ur den synen, men jag spelar gärna många famljer samtidigt och vill gärna se barnen växa upp i alla familjer. När en familjs barn har vuxit upp så har en annan familj dött av ålder.

gullenos
0

the sims tre är dåligt, tvåan är bättre

Husberg
0

Spelet tar bara kål på min data, det braiga med spelet också är att det finns en ny ålders möjlighet, Bebis, Barn, Tonåring, ungdom, Vuxen och gammal:) Tycker det är mycket roligare också när det finns så många nya möjligheter när man ska skapa en sim:D

[Caifeen]
0

#49: Tyckte också det var bra med ungdom. :)

Veraaa
0

Vart är de billigast att köpa sims 3??:D

Jordgubbsylt
0

Bra saker om The Sims 3;
När man ska komma till möbler är det väldigt lätt och hitta det man söker. Man trycker på kök, badrum osv.. Sedan kommer man till det rummet och kan bara trycka på om man vill titta/köpa duschar, badkar, handfat, toaletter, speglar eller så.
Sedan är det bättre grafik och dem kan gå lite mer runt omkring.

Dåligt om The Sims 3;
Det är lite annorlunda än The Sims 2 så det är svårt att lära sig i början. Sen så är det nästan samma sak som 2:an förutom att dem ändrat lite med grafiken, men det gör ju spelet bättre i och för sig :)

[Wera]
0

Skrev förut att det var svårt att skaffa pojkvän/flickvän, kanske lite men koden som man använder för att fylla upp t.ex. hunger och det (Maxmoitves i 2:an) funkar även för att höja upp och sänka vänskapen! Skit bra ju hehe, då slipper man behöva hålla på att skaffa bra vänner och någon man e tsm med.

#2 Stämmer inte.
Dock inte så fina frisyrer, men finare än i 2:an fast i 2:an har jag laddat hem fullt med snygga frisyrer, så hoppas man kan göra det med 3:an sen ^^

Veraaa
0

Vart köper man billigast Sims 3???:D

jossan84
0

#54 på tradera :P Annars har jag sett att de kostar 399:- på Ica Maxi.

[Caifeen]
0

#54: Skulle gissa på att ett begangnat är ganska billigt jämnfört med ett helt nytt. Annars kan du kolla på Pricerunner (tror det är engelskt, försök med Prisjakt annars, tror det är samma sak xD). Iallafall, om du söker på Sims 3 så kommer det billigaste upp först, fast det måste man välja. Man kan ju också välja om det populäraste ska komma upp först, och ja. Du fattar? ;)

Veraaa
0

Tack så mycker:D aa jag fattar:P haha:D

Kaninisen
0

#54 tips? är att kolla igenom tråden, finns för bl.a. 369:- på PC City och Elgiganten. :)

jossan84
0

#58 Det är väl på nätet då? PC-city har ju inga butiker längre, de gick i konkurs.

Tina-A
0

Jag gillar 3an! Har den, köpte på release dagen, men har inte spelat så mycket :) Tynger inte alls ner min dator, men så har jag också en dator som är ganska okej för spel och sådär!

Gillade 2an också, speciellt med alla tillägg. Jag skulle säga att man kan fortsätta köra på 2an ett tag till, tills det kommit mer saker till sims 3 och tills priset gått ner (gör ju det med tiden) och då köpa 3an. Om man orkar vänta :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

EmmaRJV
0

Sims 2 äger ,säger jag bara! det är nog det bästa spelet jag spelat någonsin, dock är jaag också sims nörd ,när det kom ut fick jag det på posten efter som jag beställt och då spelade jag i 40 timmar på 2 daagar ,det var veerkligen så mkt att upptäcka liksom,det är värt pengarna tkr jag iaf! :)

[Wera]
0

#61 Så du sov ca 8 timmar + åt etc på de två dagarna? :o

Kaninisen
0

De som säger att de kör på 2an istället för 3an, jag TROR att det är så att 3an tar mindre kraft av datorn, ska se om jag hittar något om det..

EmmaRJV
0
#62 hah japp ,jag sov nte alls mkt ,men sen fick jah inte sitta mer vid datorn för mina föräldrar -.- xD
Veraaa
0

De verkar som att 3:an är väldigt rolig:D

EmmaRJV
0

3:an äger ;)

Veraaa
0

Jag vet inte varför men jag älskar att spela sims:P kanske barnsligt men ändå xD haha. Så jag måste köpa the sims 3, om jag inte får de när jag fyller:D hehe  Måste fråga, finns de fusk så man kan få mera pengar???:D

[Caifeen]
0
#67 Motherlode = 50.0o0 (?)

Kaching 1000

Veraaa
0

okej tack:D

jossan84
0

#67 Inte alls barnsligt. Jag är 25 och älskar det. Vet många andra i min ålder också. Är inte någon "datanörd" direkt i vanliga fall. Fast tycker inte att det är så kul att spela med fusk, det blir ju ingen utmaning :P

Veraaa
0

Va bra =) jag spelar med fusk ibland:P hehe

[Caifeen]
0

#71: Använder typ jämt fusk xD I 2:an brukade jag använda boolprop testingcheats enabled true, vet dock inte om den funkar i trean. Har inte testat än ;p

Veraaa
0

vart hittar man fusk till sims??:)

jossan84
0

#73 http://www.fuska.nu/ borde det finnas på.

Veraaa
0

Tack :D

kaninjosse
0

Min bärbara är 2 år gammal och den var dyr och bra, men den klarar inte ens the sims 3, och 2an sålde jag av, jag hade redan gjort allt man kunde göra typ…

[Wera]
0

Jag har spelat så mkt nu så en av mina simmar har dött p.g.a av ålder och barnet jag hade har fått barn och tanten som nyss dog var kirurg ändra tills hon dog och hon var vegetarian & ond (t.ex. när man skulle sova stod det inte "sov" utan det stod "ond vila" XD)

Och hon älskade att snatta godis från små barn :o till och med hennes barnbarn! Och när hon hade jour och skulle till sin chef för att gör aett uppdrag födde chefen ett barn! Så hon fick ta bilen och åka in med chefen till sjukhuset! Haha!!

Och hennes dotter som precis fått ett barn är BORGMÄSTARE! Hoho, kanske president nästa? ^^

Veraaa
0

Är de lätt att bli befodrad eller är de svårt??:)

thexclub
0

#78: Jättelätt, tycker jag.

jossan84
0

Köpte det idag på Elgiganten för endast 369:- =)

[Wera]
0

#78 Rätt lätt, beroende på om du accepterar "uppdragen" och om du är vän med chefen, samt om du t.ex jobbar inom politiken ska du ha så mkt karisma färigheter som möjligt, elr om du jobbar inom sjukvård är det logik :)

Jag försöker alltid ha alla färdigheter i full pott (10) just nu har en av mina simmar som har ett barn full pott på det mesta (inte idrott/sport, fiske men snart) och hon kan då lära ut sitt barn allt (utom idrott/sport) och det går mkt snabbare då, annars kan barn bara läsa logik tror jag? Men om man lär ut kan de lära sig allt+ läsa recept :))

TIPS: Om man klickar på de tre prickarna … och alternativ… och trycker på åldrande så drar man till fullt/det mesta så lever de längre Glad

Animalfriend
0

#81 Haha, låter skoj. :) har inte Sims 3. vad är det för krav på datan om man ska använda det? Hur mycket ledigt utrymme måste det vara osv.? :)

Hermelina
0

#77 hahah xD Det händer aldrig något roligt när jag spelar.. DX

Var det the sims 3?

Npe
0

Jag har spelat det typ 2 ggr, och jag tycker att det är svårt att förstå, dålig grafik och gubbarna ser ihop tryckta ut med jätte långa armar.. :P Än så länge tycker jag att the sims 2 är bättre =)

jossan84
0

Sitter och läser broschyren som följer med och det står att man kan stänga av att andra familjer i staden åldras medan man spelar genom att gå in på alternativmenyn och välja inaktivera historieutveckling. =)

sagalennskog
0

Jag tycker ialafall man blev mer beroende av 2an än 3an x)

www.sagaskaniner.webs.com

Mvh Saga Lennskog.

[pankakan]
0

Det är super! Man kan t.ex. ändra på allt! man kan byta färg och mönster på möbler, kläder m.m.  och håret kan man bestämma rotfärg och slingor och så. man kan fiska, samla ädelstenar m.m. m.m. Det är sjukt kul :D

Veraaa
0

Okej=) Hoppas jag kommer att tycka de är kul då, å att datorn klarar de:P hehe

Tina-A
0

Hur fiskar man?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

thexclub
0

#89: bara att klicka på en sjö/damm och välja "fiska"

Fnyan
0

Längtar tills mitt Sims 3 kommer ^^ jag är verkligen jätte nyfiken, ännu mer efter att ha läst den här tråden åxå :)

2 av mina kompisar har Sims3 och dom är jätte nöjda! :) Igår sa en att hon håller på att göra sig själv som en sim-gubbe tillochmed :D

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.