Klipper teddys?
Min teddypälsade lejonkorsning rycker jag, för han tycker det är obehagligt att bli klippt.Han blir ryckt för att han blir så varm, och för att det är lättare att skutta utan så mycket päls.
Klipper ni eller rycker era teddys, eller låter pälsen växa?
rycka? menar du fällpäls? att rycka päls som inte sitter löst gör väl ont?
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Päls som sitter lös, jag behöver oftast inte rycka mer än så för att pälsen ska tunnas ut… Eller jag kanske uttryckte mig konstigt..
Rycka var nog fel ord, mer dra bort en massa lös päls.
Att han blir varmare av sin päls är falskt. Många uppfödare av korthårs och långhårs kaniner märker en stor skillnad på dom korthåriga. Dom korthåriga flämtar i solen, medans deras långhåriga skuttar och har det trevligt. Och de är inte lika varma
Många tror att deras päls skyddar dom mot värmen. Det är rätt så logiskt egentligen.

#3 Päls skyddar mot värmen, det vet jag. Jag har både långhåriga och korthåriga. Den långhåriga är alltid varmare och ligger alltid och flämtar när han har lång päls, men skuttar mycket mer och känns inte alls lika varm när han har klippt päls. Han har inte lika kort päls som dom korthåriga, några cm päls som verkar lagom för hans del. Det kanske inte är pälsen, han kanske bara är… tja, en varm individ?
Det hjälper med klippt päls på honom iallafall, det syns på honom att han mår bättre med klippt päls.
Det här inlägget blev lite konstigt. 

jag klippte min lejonhuvade dvv 2 ggr under denna sommar efter som det fastnar jätte mkt skräp spec. i hans bebispäls.
det blev väll inte jätte bra men nöjd för att vara en först gång :)
klippte allt med sax började på ryggen och gick nedåt sen kammade jag lite och fort satte. här är han halv klippt :)
Vrf tycker din kanin att det är obehagligt att bli klippt? Aldrig hört talas om.. Jag brukar inte klippa mina teddysar mer än när de har tovor och ibland har jag fått klippa en hel del på rumpan för jag vart bortrest och så har det fastnat en hel del där.. (strax ovanför svansen)
Inga av mina teddysar tycker det är obehagligt att bli klippt. Jag klipper med en vanlig pappersax.

Insttämmer med 7.
möjligen kan klippljudet skämma. men ge lite godig eller ett sallads bld medans du klipper.