Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 1022 ggr
Veraaa
0

KaninSele

Jag undrar vilken sele man ska ha. Vilken är bäst för kaninen. För de finns ju olika. Vilken är bäst av Bogsele och H-sele?? Och finns de nån internet sida som ni rekomenderar att köpa ifrån??

Och vilken storlek ska man ha? om man ska ha en Hermelin minilöwen.

Hoppas på Många bra svar:)

Mvh Veronica

Nickel
0

Jag har två bogselar från Rabb-it. Dom tycker jag är bra. H-selar har jag sytt själv. Tycker bogsele är bäst, även om mina inte drar alls så tycker jag att det är lättare att styra med bogsele. Har den minsta storleken på dom, från Rabb-it. Och jag har en liten lejonkanin som väger ca 1.1 kg. Jag kan ha på innersta hålet utan problem, så egentligen tycker jag den är lite förstor för henne.. :)

Veraaa
0

Okej tack så jätte mycket:D om du har bra tipps om nått annat som rör kaniner så får du gärna skriva dom med. Ska köpa min första kanin snart:)

ssandraa
0

HAr bogselar från rabb-it jag med. Men är inte så nöjd mer dom..
Om man har en sprattlig kanin när man ska lyfta så far sidostyckena upp och far över backen och så är kanien lös. Har hänt ett x antla gånger för mig. Tur att jag kan ha mina lösa, eller att det inte var i stan området!

Veraaa
0

Okej , sånt är väldigt bra att veta:) tack:D

Tisdus
0

Jag har både bogselar och H-selar. Själv föredrar jag H-sele på min kanin (dvärgvädur), så bogselen liksom "glider upp" så att själva bogdelen blir jättestor när hon har den på sig, vilket kan resultera i att kaninen hoppar ur selen. Hon har dock aldrig gjort det, men det känns mycket tryggare att ha H-sele.  Dock har jag börjat öva lite smått på bogsele så att jag åtminstone ska kunna använda den i krokbana, då det inte blir lika stort tryck på halsen.

Veraaa
0

Okej men då kanske de är bra att ha båda då eller??:)

Tisdus
0

#6; Japp, det är iaf så jag gör :P Sen beror det ju på vad kaninen gillar också, så man får anpassa sig :)

Veraaa
0

Okej:D

PrinzeZz
0

Jag gillar inte selarna från Rabb-it. Bogselarna tappar formen direkt och H-selarna har dålig passform, sedan gillar inte jag dom breda banden så jag tycker att det stör kaninen alldeles för mycket (dessutom tycker jag det är fult med för breda band). Bogselar handlar jag från Libra Artic deras sitter bättre och tappar inte formen på en gång.

Jag har helst H-sele men självklart är det ju kaninen som visar vad den tycker om. H-sele tycker jag ger renare signaler.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Veraaa
0

Okej , men ska man köpa båda i från Libra Artic då kanske, eller??:D

annaforsgren
0

#10 jag tycker att de har ungefär lika bra selar,men jag håller med om att Rabb-its selar lätt förlorar formen på bogselarna.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Veraaa
0

jaha okej:)

Veraaa
0

jaha okej:)