hona?
Jag var bombsäker på att h*n var en hona när den var liten, sen åkte vi iväg o kollade o då sa han att det var en hane.
men näe, h*n ser inte ut som de andra pojkarna.
Så är de en Hona eller hane??
( visste inte i vilken grupp jag skulle lägga den )

Svårt att se, har du ingen närmare bild? :)
Klicka på lilla bilden så synns de tydligare. :)
Jag tycker iallafall det ser ut som en tydlig hane. >.>
I mina ögon en solklar hane. =)
Hur gammal är han?
Han föddes 4 april.
Så nu borde de ju vara enkelt att se kön även för en nybörjade ( som jag ).
Men eftersom han inte alls liknade de andra två, de har verkligen en tydlig snopp så vart jag så osäker när han ser ut o ha ett hål :P
Nästa tvärsäker på att det är en hane då honan mer har som en springa.
#5: Det bästa är ju att jämföra med dem med motsatt kön man är säker på.
Honan har inte ett hål, utan mer en springa.
Finns bra bilder i könsbestämningsartikeln. =)
Slänger in en bild på könet på en 12v gammal hona.
Har kikat där tusen gånger känns det som nu ;D
Men ska kila till stallet nu, sen ska jag be mamma hålla i kaninen så jag kan titta ordentligt.
Eller finns de någon som bor i näheten av Arboga som kan hjälpa mig live?
#8 Men efter bilden du visade så tror jag inte du behöver oroa dig, det ÄR en kille. Och om det inte är det så äter jag upp min hatt! ;)
Solklar minisnopp. ;P
Jag oroar mig inte. Därimot tycker jag inte om dina svar.
Jag frågade om det fanns någon i närhet som kan hjälpa mig att se skillnade på kön.
#10 Jaha, okej, då ber jag om ursäkt. Jag försökte bara hjälpa till på ett snällt och något humoristiskt sätt. Jag uppfattar inte att jag har betett mig illa, men det är väll antagligen inte min sak att bedömma.
Det var absolut inte meningen att du skulle tycka illa om mina svar. Men eftersom du frågade och bilden är mycket tydlig så kände jag mig tvungen att berätta vad jag såg, eftersom jag vill hjälpa till och bidra med min (blygsamma med dock)kunskap.
Som du har fått förklarat för dig högre upp i tråden så ser honors kön ut som en tydlig springa som sträcker sig mot analöppningen(som på bilden NinniH så hjälpsamt har visat) och hanar har en tydlig snopp (= en liten utväxt med ett litet hål längst ut) i den åldern du anger, precis som din kanin alltså.
Eftersom du redan hade varit och kollat en gång och fått svaret att det var en hane, och alla som svarat på din tråd här på KIF sagt att det var en hane så förstår jag inte varför du måste kolla igen, och det var det jag ville förmedla i mitt andra svar, på ett trevligt sätt.
Det känns lite snopet att du frågar ifall det är en kille eller tjej och när man svarar så "tycker du inte om svaren"..
Jag ska försöka undvika dina trådar i fortsättningen.
Jag ber om ursäkt än en gång.
//Johanna/Sorkvandring
Tråden kan nu låsas. :)