Pälstyp
Japp, hon har "blivit" peking. Eller lejonhuvad med mycket päls rättare sagt, men en jättesöt sådan :-)
Ljustadalens kaningård
Peking är bara ett finare ord för välpälsat lejon som teddyuppfödare använder för att kunna lura folk på pengar.
(Jag skulle aldrig köpa en kanin av någon som använder uttrycket "peking".)
Och ja hon är lejonhuvad, välpälsad och fin. 
#2 Jag tror inte att alla teddyuppfödare kallar dem för "peking" för att luras… Peking är allmänt vedertaget av många det man kallar ett välpälsat lejon . De ser inte ut som ett lejon annat än på kroppen, huvudet brukar oftast vara med mycket lugg osv som inte lejonen brukar ha. Alltså ser jag det som en variant av lejonhuvad med ett eget namn, dvs PEKING.
Fel är det att några säljer dessa som teddyvädurar, för det är de inte, inte heller pekingteddy. DÅ luras man!
Ljustadalens kaningård
stör mig på folk som kallar lejon för teddysar det är 2 skilda varianter och det är fel att sälja ett lejon för teddy bara för att införskaffa sig mer pengar… skamligt enligt mig :(
#4 Det är ganska allmänt kännt att det är många som säljer lejon som teddys för att tjäna pengar.
#5 Håller med! Men skriver man att det är en peking i annonsen så tycker inte jag att det är fel, iom att peking ÄR ett välpälsat lejon genetiskt sett och det vet de flesta nu. Skriver man i en annons att man säljer en lejonhuvad och så får man en "peking" med massa lugg, så blir nog många besvikna med…
Tyvärr skriver många att de säljer "exklusiva teddydvärgvädurar" och så är det bara pekingar (lejon) som hon har. Sånt stör mig med, att man låtsas som att de är teddy…
Ljustadalens kaningård
#7Precis!
dem kan ju tro att det verkligen är teddysar också eftersom e del inte fäller av förrens vid ett års ålder och därför tycker jag inte man skall para en peking(lejon) med en teddy. En som vill ha teddy kan ju få et lejon eller tvärtom, så en del kan ju inte riktigt veta, men då tycker jag köparen bör informeras om detta.
Och synd som det är så kan man ju ha köpt ett lejon fast uppfödaren sålt den i tro om att det är en teddy… synd
Ja precis, det är därför man bara ska para teddy på teddy. Aldrig blanda in lejon i stammarna. (Säger jag som parade min "peking" med en fuchspälsad, men jag var så bebissugen o de var de enda kaniner jag hade… Köpte båda som teddy…)
Ljustadalens kaningård
#9 Ja det blir så himla svårt att skilja dem åt och man kan aldrig vara riktigt "säker"
Äsch man kan ju sälja till kel isådanafall :)