Tecknad kanin
Manteltecknad.. Japantecknad.. Kan kaniner vara tecknade på något annat sätt?
VAD kännetecknar en manteltecknad och en japantecknad kanin? Eller någon annan tecknad som finns??..
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Hehe, en till sak.. Säger man Japantecknad eller Japantecknad? 
Uttalar man det alltså som landet Japan, eller som folket, japaner?
som landet tror jag nog att man säger.. iaf jag (:

haha, jag brukar säga japaantecknad, som folken alltså ;P
som landet
wienertecknad
Uttalar japantecknad med betoning på andra a:et.
De teckningar som finns är:
*Manteltecknad
*Japantecknad
*Brokad
*Wienertecknad
*Schecktecknad
*Zobel räknas tydligen också som teckning
*Holländsk teckning
*Hotot-teckning
*Tan/White-teckning
*Rysk teckning/Rysstecknad
*Dalmatinerteckning
**Kännetecken (enligt standarden)
**
Mantelteckning - färgen ska gå över ryggen som en "mantel", ska vara mycket färg på huvudet och hela öronen. Några vita fläckar.
Japantecknad - En japantecknad kanin är "randig" och ska som bäst se ut som ett schackbräde. Ex: om höger sida av ansiktet är svart (eller annan färg), ska andra sidan vara gul (eller annan färg).
Brokad - En manteltecknad med för mycket vitt i blir brokad. Ej godkänd enligt standard.
Wienertecknad - Visar sig oftast genom blåa ögon och/eller vita fält på kroppen.
Schecktecknad - Färg runt ögonen, vid munnen, öronen, en "ål" på ryggen och lite fläckar på sidorna. Resten vitt.
Zobel-/färg och teckning - *Zobel blå = Den mörkaste teckningen finns på huvudets främre del, öronen, ryggen, yttersidan av benen och svansen. På huvudet går den mörka färgen gradvis över i en ljusare ton som övergår jämnt till kroppens ljusaste del. (Från SKAF)
Holländsk teckning - Färg på halva magen och hela ryggen, på öronen och ansiktet med en vit "kil" mitt i ansiktet. Vit hals och halva magen, samt fram- och baktassar.
Hotot - Helvit kanin med färgade ringar runt ögonen.
Tan - Kraftigt lysande rödbrun som ett band över halsen, på magen och run ögonen, även i öronen. Resten annan färg, ex svart.
White - Samma som Tan fast istället för rödbrun är det vitt.
Rysk teckning - Vit kanin med färg runt ögon, på nosen, svans och tassar.
Dalmatiner - Vit kanin med jämt fördelade fläckar, precis som en dalmatinerhund.
Tror det var allt. Någon som kan bättre får gärna lägga till eller rätta mig om jag skrivit fel. 
Vad många teckningar du kan NinniH! Tack för all info! Nu har jag lärt mig en massa faktiskt :)
#6: Kunde bara hälften.
Men alla (utom brokad och wienertecknad) fanns med på SKAF´s hemsida.
Tack så mycket ninnih :D

Tack NinniH för länken till SKAF´s hemsida! Vad mycket fina bilder på olika kaninraser/färger det finns där! =) Jätteroligt att titta på! Där kommer jag titta in fler gånger! Har sparat den sidan som favorit! =)
Så lite så allihopa. 

Min Elvis är vit med lite ljusbrun/beiget manteltecke